Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Ninja Gaiden II


Door Martijn Steinpatz op 09-06-2008 om 11:40
Bron: Gamed

Wat moet ik van Team Ninja denken? Moet ik de medewerkers de hemel of regelrecht het graf in prijzen? Moet ik ze bewieroken of kruisigen? Verdienen ze een GOTY of TBS? Na ruim vijftien uur Ninja Gaiden II, weet ik het nog steeds niet. De game speelt heerlijk, maar er zitten tegelijkertijd zulke idiote dingen in dat je af en toe compleet krankzinnig wordt.


Ik heb een serieuze haat/liefdeverhouding met Team Ninja. Oh, ze maken uitstekende spellen maar op een of andere manier moeten ze het later altijd weer verknoeien. Neem de Dead or Alive series. Het perfecte vechtsysteem van DOA2 wordt weliswaar in de volgende delen voortgezet, maar dan komen ze met Genra/Omega in deel 3. DOA 4 was nog erger dankzij een A.I. die perfect is én stomme fouten maakt zodat je nooit wist of je won doordat je goed was of simpelweg gelukkig. En dan is er nog de best leuke DOAX die een waardeloos vervolg kreeg.

Ninja Gaiden 2 kampt met hetzelfde probleem. Twee voorbeelden: Je krijgt twee bazen achter elkaar. De eerste kost al veel gezondheidsdrankjes, vervolgens komt er een gigantische schildpad, die explodeert als hij het loodje legt en 99% van je levensbalk met zich mee neemt. Wat doe je in zo’n geval? Je heb vijf seconden. Wegrennen? Je levensbalk volmaken als je nog items hebt? Nee, las ik online, schijnbaar moet je deze nucleaire ontploffing blokken. Eerlijk gezegd was dit het laatste waar ik aan dacht.



Volgend voorbeeld: In het laatste hoofdstuk van de game krijg je drie bazen achter elkaar. Allemaal zo sterk dat de eerste al bijna de hele inventaris leeg zuigt (je krijgt maximaal drie grote en drie kleine (’healing items’), zodat je na de tweede compleet door je spullen heen bent. En laat je die allemaal net voor de laatste baas nodig hebben – aangezien die gigantisch sterk is. Team Ninja geeft je echter door het hele traject één kist met wat rode essence (voor de magische aanvallen) en daar mag je het mee doen.

Team Ninja wil zo graag een hardcore game maken, dat ze de redelijkheid en ook het nut van bepaalde uitdagingen lijken te minachten. Vijanden duiken ineens op, landmijnen regenereren en bazen krijgen grepen die vijf tot tien seconden duren en meer dan de helft van je balk eraf halen. Met dat laatste kan ik op zich leven, kwestie van niet te lang blijven rondhangen, maar in sommige gevallen (vooral bij de laatste baas) is het echt overkill aangezien die gast al sterk genoeg is. Dan wordt het meer frustrerend dan leuk.



Vooral als de camera niet lekker meewerkt. Een goede invalshoek bij een baasgevecht is: jij op de voorgrond, tegenstander op de achtergrond en het beeld beweegt met de vijand mee. In NG II gebeurt dat niet altijd. Sommige bazen staan buiten beeld een zware aanval voor te bereiden terwijl je hem wanhopig probeert te vinden. Bij een tegenstander kun je zelfs geen magische aanvallen gebruiken omdat de camerahoek daarna zo verschuift dat je zijn aanvallen niet meer kan zien, laat staan dat je hem met je boog raakt.

Dit frustreert enorm omdat Ninja Gaiden II verder goed speelt. Het grootste gedeelte van de game zal je (afgezien van de camera) weinig problemen bezorgen. Sterker nog, de game levert (zeker op de laagste moeilijkheidsgraad) veel plezier op. Het vechtsysteem is door een ringetje te halen. Blokken, ontwijken, slaan en counteren gaat vloeiend en het platformgedeelte oogt bijna perfect. Daarnaast kent het spel eindelijk continue points zodat je niet eerst tien kilometer hoeft te lopen om weer tegen een baas te kunnen vechten.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   80
Graphics   90
Replay   75

Goed maar soms onnodig frustrerend.
83


11:46  Verkort je laadtijd met een SSD-schijf
11:09  GTA IV wel bovenaan in Nederlandse charts
 Reacties (41)
 Pagina: 1 | 2
Gast (195.241.185.xxx) op 09-06-2008 om 11:45
Bravo!
Ik ben het met het cijfer eens. Ergens rond de 8,5 niet meer, niet minder.

Gast (213.93.181.xxx) op 09-06-2008 om 11:49
ik vind het wel vet
de camera is het zelfde als deeltje een dus ik zit er niet meee

BengaBenga op 09-06-2008 om 12:01 [Niv: 27 / Exp: 1337]
Met alle respect: Ninja Gaiden is al sinds de NES een extreem moeilijke game en ik ben blij dat ze dat zo gehouden hebben.
Veel games zijn veel te simpel tegenwoordig. Vroeger was het echt iets om trots op te zijn als je een game had uitgespeeld (Ninja Gaiden, BattleToads, Ghouls n Ghosts etc).

Verder een prima review!

Gewijzigd door BengaBenga op 09-06-2008 om 12:01

Martijn Steinpatz op 09-06-2008 om 12:09 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Ik heb ook geen problemen met moeilijkheidsgraden, maar zorg minstens ervoor dat de besturing, camera of het ontwerp niet in de weg zit terwijl je aan gort wordt geslagen. En Ninja Gaiden II werkt dat niet goed genoeg uit.

MaartenL (Redacteur) op 09-06-2008 om 12:16 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Inderdaad lekkere review

Het is wel een moeilijke game en af en toe denk ik dat ze het onnodig moeilijk hebben gemaakt hetzij door de camera of gewoon unfair gedrag (Ninjas met exploderende shurikens in Chapter 8, kerels met rocketlaunchers die je van kortbij 3 vette salvos op je schieten...).

Buiten die frustrerende delen speelt hij wel lekker weg. Ik hoop dat ik goed genoeg ben om een hogere moeilijkheidsgraad aan te kunnen.

In ieder geval zal ik hem later als ik de andere graden voltooid heb (en grijze haren heb) hem op acolyte spelen voor maximum plezier >_<

Gast (82.173.102.xxx) op 09-06-2008 om 12:26
Haha, ik vind 't helemaal niet erg als 'n game uitdagend is ala Ninja Gaiden, maar 't kan ook iets teveel van 't goede worden ;)

FloriX op 09-06-2008 om 12:46 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Nette review maar op een punt niet mee eens:
De camera. Deze is hetzelfde als deel 1, en je meot er mee "leren" omgaan. Overigens is het gebruiken van de RT ook een must. Maar een goede game met een aantal minpuntjes. Dus verder nette review

Tecnomic NL op 09-06-2008 om 13:04 [Niv: 164 / Exp: 8218]
''De camera. Deze is hetzelfde als deel 1, en je meot er mee "leren" omgaan. ''

Het probleem is dat de camera nog slechter is dan in het eerste deel. Mede doordat je nu door meerdere enemies wordt aangevallen en de actie sneller dan ooit is, wordt je te vaak de hoek ingedrukt waardoor je het zicht volledig kwijt. En dan nog kun je met de rechtertrigger de camera weer achter Ryu positioneren, het blijft verschrikkelijk storend als je dat voortdurend tijdens de gevechten moet doen.

Het is gewoon een schande dat ze anno 2008 nog niet eens een fatsoenlijke camerasysteem hebben weten te introduceren. Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan de camera uit God of War. Die is ronduit briljant. En als ze het spel ook maar 2 maanden hadden uitgesteld weet ik zeker dat dat hun was gelukt. Blijf het idee houden dat ze het spel onder druk op de markt hebben gebracht puur om de release van MGS 4 wat dwars te liggen. Nergens voor nodig als je het mij vraagt.

FloriX op 09-06-2008 om 13:07 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Ben ik het mee eens. Dat vindt ik ook het goedkope aan NG2. In deel 1/black kon je netjes je aanvallen plannen. In deel 2 zijn er zoveel vijanden, zoveel defence-breakers, zoveel Shirukens die je naar je kop krijgt, dat je gewoon heel snel overmand wordt.

Samael BS op 09-06-2008 om 13:08 [Niv: 1 / Exp: 64]
Tot en met Chapter 6 vond ik de game nog wel redelijk makkelijk. en die 2 eindbazen van chapter 7 waren de makkelijkste tot nu toe.

dark lars op 09-06-2008 om 13:08 [Niv: 108 / Exp: 5400]
ik hebgeen last van de camera

waar ik wel last van heb is de meoilijkheidsgraad

warrior was te doen, maar mentor is zo verschikkelijk meoiolijk ik kan hard gewoon doen bij ng 1 maar dit echt ziekk de 2e bossbattle die genshin nreekt meteen door je verdediging heen emt een aanval en dan springt hij over je heeen 4 keer slaan en je bent dood ik heb nog nooit iets meoilikers en tevens frustrerenders gehad

Vaizard op 09-06-2008 om 13:12 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Gast (213.93.181.xxx) op 09-06-2008 om 11:49
ik vind het wel vet
de camera is het zelfde als deeltje een dus ik zit er niet meee

& wat Florix zegt.

De camera is zeker wel slechter als in deel 1. Ten eerste, staat hij veel te laag standaard. Voor de rest zie je de helft van de tijd niets. Ok tuurlijk als je je trigger indrukt komt het beeld van achter te staan, maar dit wil ook niet altijd even goed helpen. Ik had eerst ook zoiets van, oh de camera valt wel mee. Maar Bij dat water veld (nr 5?) werkte het echt op mijn zenuwen, ook bij die baas, bij al die skulls. Dit is serieus het slechtste camera werk wat ik ooit in een spel heb gezien.

@ dark lars, die genshin gast moet je volgens mij ook ontwijken en hem dan aanvallen. Jij moet daarbij niet het 1e initiatief nemen. Iig, dat viel mij op toen ik hem deed op warrior. (ben nog steeds met warrior bezig)

Gewijzigd door Vaizard op 09-06-2008 om 13:15

Gast (80.201.245.xxx) op 09-06-2008 om 13:20
echt chille game _O_ _O_ _O_

Martijn Steinpatz op 09-06-2008 om 13:21 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Obliteration, obliteration, obliteration. De snelste manier om een kamer te clearen. Overigens heb ik in het Ninja Gaiden Black topic een aantal tips geplaatst.

Wat de camera betreft. Met Alma in een had je tenminste nog muren om snel weg te spurten als je haar niet zag. Met die vuurgast heb je een lava meer , dus dat kan je vergeten. Verder snap ik niet waarom ze de overhead invalshoek erin hebben gevoerd. Die werkte perfect in NG1.

Gast (213.199.128.xxx) op 09-06-2008 om 14:11
hij is gewoon uitverkocht bij mij in de buurt, damn moet ik effe verder zoeken of wachten.

Ik hou wel van extra moeilijkheden en onlogische zaken in een game, houdt je lekker scherp

Gast (212.187.6.xxx) op 09-06-2008 om 14:16
Echt een hele leuke game, ik ben nu bij chapter 8 acolythe (ofzo) en het is al aardig moeijlijk maar nog wel te doen. Als ik chapter 8 op mentor moet doen ga ik binnen 3 seconden dood denk ik.

Ik kan het spel aan iedereen aanraden.. het is lekker grof, speelt lekker weg en dikke actie!

MarcianoNL op 09-06-2008 om 14:27 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Goede review ben nu pas op chapter 4 want heb er nog niet zoveel tijd ingestoken maar soms is die wel lastig en soms weer heel simpel het verschilt vind ik maar wel een enorm brute game

Token op 09-06-2008 om 14:36 [Niv: 34 / Exp: 1692]
is ie al uit...? lol ik heb legge slapen denk XD

sasukevsbyakugan op 09-06-2008 om 15:29 [Niv: 41 / Exp: 2052]
ik heb hem al lang voor jullie:p hij is wel moeilijk hoest hoest

Gewijzigd door Joni Philips op 09-06-2008 om 16:00

Gast (81.245.197.xxx) op 09-06-2008 om 15:57
Engine is verouderd.

MaartenL (Redacteur) op 09-06-2008 om 16:43 [Niv: 472 / Exp: 23598]
sasukevsbyakugan op 09-06-2008 om 15:29 [Niv: 1 / Exp: 72]
ik heb hem al lang voor jullie:p hij is wel moeilijk hoest hoest do nloaden

Zucht... Ik hoop dat je 360 erdoor kapot gaat.

Voor iemand die zijn gebruikersnaam samenstelt uit 2 personen die bekend staan vanwege hun oogtechnieken, heb je zelf niet zo'n goed zicht op je eigen acties.

Roderick op 09-06-2008 om 16:44 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Demotje gespeeld, vond hem werkelijk briljant spelen: ongelofelijk snel, toffe wapens, toffe vijanden, toffe omgevingen. Echt heerlijk. Jammer dat t later in de game toch misgaat.

dark lars op 09-06-2008 om 16:47 [Niv: 108 / Exp: 5400]
ja ik weet het @VAIZARD alleen speel ik hem nu op de 3e stand ,ik ben net 200 keer ( ik overdrijf vast ) dood gegaan ij genshin..maar wie heeft hem verslagen EINDELIJK ik heb heel de buurt bij elkaar gescheeuwt maar ik heb hem eidndelijk ik ben zooo blij ik heb er 4 uur over gedaan


het is wel grappig dat bijna alle "downloaders" even kwijt moeten dat ze het spel gedownload hebben en niet gekocht.

Daaruit blijkt dus dat het spel alleen de voldoening niet meer geeft en ze het gevoel willen krijgen van; hey kijk een de rest van de wereld, kijk eens naar mij hoe ik jullie heb genaaid ik heb hem gratis en jullie niet. há há

terwijl iedereen ze toch uitlacht omdat downloaders vaak kansloze mensen zijn. toch ironishch

Gewijzigd door dark lars op 09-06-2008 om 17:06

Gast (212.187.6.xxx) op 09-06-2008 om 17:22
@Gezer

Shut up, ik wed voor 100 euro dat je de demo nog geneens gespeeld heb mr.ps3fanboy!

spartans op 09-06-2008 om 17:33 [Niv: 205 / Exp: 10270]
Als je tegen een baas moet vechten, dan druk ik altijd effe op start, effe een rust en dn weer verder.

het help nie altijd.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ninja Gaiden II
Type:
Game
Releasedatum:
06-06-2008
Ontwikkelaar:
Team Ninja
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media