Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Microsofts Satchell snapt WiiWare niet


Door Rene Groen op 19-06-2008 om 17:42
Bron: GoNintendo

Iedere spellengigant, of het nu Sony, Microsoft of Nintendo is, zoekt naar nieuwe manieren om ontwikkelaars en gamers samen te brengen. Eén van de manieren waarmee Nintendo dit wil bewerkstelligen is het WiiWare systeem.

Chris Satchell, general manager bij Microsoft, snapt WiiWare echter niet. Satchell vindt het systeem ongeschikt voor onafhankelijken, in plaats daarvan kan het beter gezien worden als een geregistreerd ontwikkelprogramma. Het is een manier om toegang te krijgen tot ontwikkelkits en de normale ontwikkelomgeving wanneer je niet tot een grote uitgever behoort. Dit is duidelijk anders dan Microsofts eigen XNA, hier kun je zelf de ontwikkeltools downloaden en meteen aan de slag, waarbij de community je kan helpen bij je creaties. Een systeem als deze is een stuk professioneler en hij twijfelt dan ook of het WiiWare systeem daadwerkelijk omarmt zal worden door de community.

Met dank aan Onna76 voor het melden van dit nieuws.


17:59  Crysis: Warhead vriendelijker voor je PC
17:29  Twee demo's in Europese PSN update
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Gast (86.95.13.xxx) op 19-06-2008 om 17:44
Onna is goed bezig vandaag :p _O_

Gast (81.244.9.xxx) op 19-06-2008 om 17:47
wiiware is toch niet van microsoft :?

Gast (194.156.44.xxx) op 19-06-2008 om 17:48
Eén van de manieren waarmee >>>>MICROSOFT<<<< dit wil bewerkstelligen is het WiiWare systeem.


OHJA?????

dark lars op 19-06-2008 om 17:49 [Niv: 108 / Exp: 5400]
ja idd beetje vreemd

verder snap ik ook neit wat ms er neit aan snapt?


ze maken games en mensen kopen hem, mensen blij makers blij

daar draait de hele wereld toch op?

Gast (62.194.64.xxx) op 19-06-2008 om 17:49
Ik vind WiiWare juist goed, het laat zien dat kleine bedrijven ook potentie hebben.

Gast (84.198.183.xxx) op 19-06-2008 om 17:50
tis vandaag MS 360 flame day
moet bekennen dat onna in de redactie past
ff deksel op de neus MS niet alles is te koop !!! :D

Onna76 op 19-06-2008 om 17:50 [Niv: 372 / Exp: 18579]
@ Gast (81.244.9.xxx) nee daarom geven ze nog wel een mening over WII Ware.

@ Gast (86.95.13.xxx) thanks .

Gewijzigd door Onna76 op 19-06-2008 om 17:52

Gast (86.95.139.xxx) op 19-06-2008 om 17:51
Microsoft snap alleen maar geld meer niet

irq10 op 19-06-2008 om 17:58 [Niv: 59 / Exp: 2956]
PR Talk van ms. Moddergooien met een ondertoon. Eerst niet begrijpen en dan hun eigen tools naar voren brengen hoe goed het wel niet is.

Sluw.

Wordt eens tijd dat anderen die ms eens onderuit halen. En niet zo zachtjes ook !

Gast (194.169.216.xxx) op 19-06-2008 om 18:19
Komt nog wel IRQ.
Mensen komen wel meteen aanzetten van "Ja dat doet sony ook", echter doet microsoft het de laatste tijd in volle teugen en hoor ik veel minder over sony en nintendo. Dus ja. Microsoft moet zn mondje eens houden. Zelf hebben ze een gigantische mond, maar perfect zijn ze zelf ook verre van.

Gast (83.180.0.xxx) op 19-06-2008 om 18:52
MS snapt wel meer niet

Magnum Delta op 19-06-2008 om 20:23 [Niv: 30 / Exp: 1506]
Gah waarom moet het PS3Team nu meteen dit weer zien als gebash? Satchell legt gewoon uit dat Hij het niet snapt, hij zegt niet dat WiiWare slecht is , hij zegt dat XNA meer stimuleert om te developen dmv devkits.
Lees de µ$m*¨:$: tekst

willem_liu op 20-06-2008 om 09:54 [Niv: 79 / Exp: 3969]
WiiWare doet weer andere dingen. Als je een WiiWare product maakt dan gaat het grootste deel van de winst naar de maker toe, omdat de meeste risico ligt bij de maker.
Bovendien is WiiWare zodanig op de markt gezet als een platform waar kleine spellen gedownload kan worden. Terwijl bij de XLA de spellen juist vaak van hogere kwaliteit moeten zijn (betere graphics/resolutie en geluid).
In mijn ogen is de XLA en WiiWare ook niet te vergelijken. Ze hebben allebij totaal andere doelstellingen.

Gast (82.173.92.xxx) op 23-06-2008 om 15:23
Wiiware is goed XNA is te duur en niet voor iedereen toegangkelijk.

En Sony laat zien dat zelf iets maken simpel kan zijn, mods voor Unreal 3 en LittleBigPlanet zijn pas het begin. User created content is zo voor iedereen toegangkelijk...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
WiiWare
Type:
Feature
Releasedatum:
20-05-2008
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:

Meer media