Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Fries: 'Microsoft in moeilijke positie.'


Door Joni Philips op 13-07-2008 om 15:15
Bron: GameDaily

Jarenlang was Ed Fries een belangrijke pion van de Microsoft Entertainment Division. Hij hield zich tot en met 2004 bezig met de Xbox en diens opvolger, waarna hij het bedrijf verliet. Momenteel werkt hij bij Airtight Games, de ontwikkelaar van Dark Void.

In een interview met GameDaily liet Fries zich uit over Dark Void, Capcom, Microsoft, Sony en Nintendo.

- Fries en het Crimson Skies team verlieten Microsoft om Airtight Games te vormen toen Microsoft besloot een Crimson Skies vervolg te annuleren.

- Dark Void was één van de eerste projecten die de Amerikaanse tak van Capcom goedkeurde. Airtight Games kreeg drie maanden tijd en geld om een prototype samen te stellen met de ideeën die ze hadden.

- Men wilde origineel een spiritueel vervolg op Crimson Skies maken, maar met de mogelijkheid om te voet rond te lopen. Hun prototype had veel problemen, maar Capcom vond het goed genoeg. Fries en zijn team hadden echter problemen met het spel, ze vonden dat de titel te veel op andere FPSen leek. Hij vertelde zijn team dan ook dat hij geen matige game wilde maken, hij wilde iets nieuws doen en het team ging akkoord.

- Capcom vertelde tijdens hun meeting dat 3D games niet echt 3D zijn. De camera beweegt in 3D dimensies, maar de speler loopt rond op een plat vlak. Dark Void bevat echte 3D gameplay, je kunt namelijk ook de lucht in met een jetpack. Op deze manier voelde het project plots goed aan.

- Capcom durft duidelijk risico's nemen en ze steunen innovatie sterk. Airtight krijgt dus veel steun van Capcom.

- Fries beseft dat de financiële druk op uitgevers en ontwikkelaars groot is. Het is grappig om te kijken naar Blizzard. Zij doen zoveel goede dingen, maar ze weigeren eigenlijk gewoon telkens een spel uit te brengen tot het afgewerkt is. Dat klinkt gemakkelijk, maar er zijn veel factoren die dat verhinderen. Zelfs Blizzard moet deze hindernissen overwinnen en ze slagen er steeds in. Ook Valve doet dit met succes. Airtight wil hetzelfde doen.

- Nintendo is fantastisch bezig in het uitbreiden van de game-industrie. Fries wil dat mensen games spelen in plaats van een sitcom te bekijken of te surfen. Tegelijk zie je ook dat mensen met goede, hoge kwaliteitsproducten beloond worden. Slechte producten worden niet vergeven. Bungie, Blizzard, Valve en de anderen hebben de lat hoog gelegd.

- Fries wil alternatieve vormen van financiëring introduceren in de game-industrie. Er zijn nieuwe mogelijkheden om de fusies van de grote uitgevers te overwinnen.

- Fries heeft nog steeds vele vrienden bij Microsoft en ze hebben zeer goed werk geleverd met de release van de Xbox 360. De console-oorlog is echter interessanter dan hij had geanticipeerd. Nintendo heeft echt een revolutie gepleegd. Het is nieuw en redelijk riskant, en het heeft goed gewerkt voor Nintendo. Fries is echter een hardcore gamer en hij heeft zijn cutting-edge consoles graag.

- Sony kende duidelijk een trage start, ze hebben enkele grote fouten gemaakt, maar ze zijn goed bezig met het herstellen van deze fouten. Ook het in leven houden van de PS2 deden ze goed. Je hebt dus veel gelukkige PS2 consumenten die wachten tot de PS3 een juiste prijs heeft. Ze zullen Sony loyaal blijven.

- Fries denkt dat Microsoft in een moeilijke positie zit omdat Sony het Blu-Ray gevecht heeft gewonnen. Blu-Ray is nu een standaard en dat is een groot voordeel. Het belangrijkste voordeel van Microsoft is nu de prijs. Ze kunnen Sony wel pijn doen door de prijs te verlagen en hun console toegankelijker te maken.

- Sony heeft het PlayStation merk en Blu-Ray als voordeel, Microsoft heeft een betere prijs.

- Nintendo's aanpak heeft ook nadelen, de Wii koper koopt minder spellen omdat het Wii publiek minder gamers bevat. Het aantal verkochte spellen per console is ook zeer belangrijk.

- Het is een zeer interessant gevecht en hij is blij dat hij er geen deel van is. Het is leuker om van de zijlijn toe te kijken. Je hebt ook minder stress.

- Microsoft heeft enkele fantastische spellen uitgebracht sinds hij weg is. Gears of War, Halo 2, Halo 3 en Fable zijn bijvoorbeeld spellen die hij heeft goedgekeurd en die na zijn vertrek zijn verschenen. Microsoft heeft hierbij fantastisch gewerkt, ze verdienen hier meer krediet voor.

- Hij zou liefst meer innovatieve titels van Microsoft zien, maar misschien zijn deze titels wel in ontwikkeling, dat weet hij niet altijd.

- De onafhankelijkheid van Bungie is geen probleem, ze werken nog steeds samen met Microsoft. Rare is anders, hij is reeds jaren fan van Rare. Fries wilde Rare bij Microsoft. Hij was verdrietig dat de Stamper broers Rare verlieten. Zij waren de creatieve kracht. Zonder de Stamper broers is het moeilijker voor Rare om te verrassen. De aankoop van Rare blijft echter een goede zaak.

- Microsoft heeft te veel druk op Rare gezet om Perfect Dark Zero en Kameo bij de launch af te werken. Rare moet niet met de vinger gewezen worden daarvoor.


18:27  Carmack licht ons in over Quake Live
13:24  WiiWare: Plattchen: Twist 'n' Paint
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Master Bates op 13-07-2008 om 15:28 [Niv: 64 / Exp: 3216]
alles wat hij zegt is waar

Gast (83.82.109.xxx) op 13-07-2008 om 15:33
Hij heeft idd helemaal gelijk. alleen over RARE, dat de broers weg is zijn is echt een domper, zeker ook voor de serie Banjo die binnenkort uitkomt. Die kan nog eens zwaar tegenvallen zonder hun.

jopola op 13-07-2008 om 15:35 [Niv: 45 / Exp: 2250]
Kijk eindelijk iemand die er iets van snapt.

Gast (86.91.244.xxx) op 13-07-2008 om 15:44
DIe Gast is PRO zoals .......... het zou zeggen.

Gast (83.117.94.xxx) op 13-07-2008 om 17:04
Halo 3 een goede game :X , goede hype dat wel.

Gast (82.173.92.xxx) op 13-07-2008 om 17:08
Micro moet niet de fout maken die veel uitgevers ook maken, devs naar een te vroege realese datum pushen. PDZ is het bewijs, als Rare meer tijd had gekregen was de game beter geweest nu is het gewoon een slechte game. Nu wordt de PS3 wel waitstation genoemd maar Sony geeft zijn eigen devs wel meer tijd om een zo goed mogelijk product neer te zetten, en ik vind het de juiste benadering. Het pushen van een dev naar een {te} vroege realesedatum komt nooit een game ten goede.

Gast (81.165.119.xxx) op 13-07-2008 om 17:35
ach xbox 360 doet het erg goed in algemeen. Maar dat is dankzij amerika. Xbox 360 verkoopt daar goed. Is ook meest verkost daar. Maar Europa staat de Xbox 360 stuk minder. Maar dat is snel goed te maken. Kijk sony die zorgen dat elke dag de reclame van singstar op lke zender wel 35 keer bper dag wordt uitgezonden. Wat best een k** reclame is..... Wat zien we van Xbox 360 hier ? amper iets en in amerika wel. Xbox 360 is nochtans de beste gaming console p dit moment maar dan moet je ook wel reclame maken m mensen dat te laten zien. De rest zijn ook leuke cosoles maar qua gaming heeft xbox 360 toch grote stap vooruit gezet en staan ze ook wel stapjes voor.

Gast (80.126.80.xxx) op 13-07-2008 om 17:47
@gast boven mij

fanboy...

Master Bates op 13-07-2008 om 18:02 [Niv: 64 / Exp: 3216]
@ Gast (81.165.119.xxx) op 13-07-2008 om 17:35

je hoeft geen reclame te maken hoor. als gamer zelf check je online die trailers in games waar je in geintereseerd bent. ik haal nooit me game info van uit de tv hoor

ik denk dat jij dat ook niet doet..

en voor de niet echte gamers die gaan toch wel voor de wii

Gast (86.95.139.xxx) op 13-07-2008 om 18:14
hij heeft gelijk maar ik bekijk het ook van de zijkant en wat is zie is

De Xbox360 is gestopt met zijn groei en is begonnen dood te gaan

Master Bates op 13-07-2008 om 18:29 [Niv: 64 / Exp: 3216]
allen omdat je niet weet welke games er voor in de toekomst geplant staan betekend niet dat de xbox dood gaat de E3 gaat volgens mij allen over de games die binnen kort uit gaan komen ( voor de xbox ) maar daar houd et niet bij op

hopelijk.. maar dat moet wel, console sterft niet uit et niks zonder dat er een nieuwe staat geplant...

Gast (82.173.92.xxx) op 13-07-2008 om 18:32
119 het gaat alleen goed in de USA, maar dat wordt ook minder. Er is er maar een die wereldwijd echt fenomenaal verkoopt en dat is de Wii. En de PS3 staat in Japan op 2. In Europa duurt het echt niet meer lang en de PS3 staat op 2. Alleen in de USA zal het langer duren voordat de PS3 de 360 inhaald. Dit geen fanboygebazel maar gewoon de keiharde realiteit. De 360 doet het echt beter als de Xbox, maar zal toch weer eindigen op de laatste plaats. Zonder het RRoD probleem was het misschien anders gelopen...

Gast (82.173.92.xxx) op 13-07-2008 om 19:25
Jopo en nog wat je komt hier aanzetten met oncorrecte cijfers aanzetten de PS3 zit echter dichterbij, Check de off sites maar eens.

Stammetje91 op 13-07-2008 om 19:44 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Het verschil is echter dat de PS3 net op gang is en waarschijnlijk nog wel meer gaat verkopen. De 360 daarentegen is al langs z'n beste periode. Ik hoop wel dat de PS3 uiteindelijk nog in prijs omlaag gaat om echte concurrentie te bieden aan de concurrenten.

DarthTedious op 14-07-2008 om 00:02 [Niv: 46 / Exp: 2276]
Dat Halo 2 wordt genoemd als goede game
Op het gebied van multiplayer is het fenominaal, maar single player was het meest saai en nutteloos spel die ik op de xbox heb gespeeld...

Ik neem aan dat hij multiplayer bedoelt, maar dat wordt omlaag gehaald door de sukkeltjes die op xboxlive spelen. Ik werd echt ziek van de klieren die white power riepen en ander rasistisch geleuter

Gast (84.198.190.xxx) op 14-07-2008 om 01:36
al een 2de pers die toegeeft dat 360 moeilijker zal krijgen maar dan moet je tussen de lijntjes lezen in de loop van 2009 is ps3 weeral eens de winner, }>

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dark Void
Type:
Game
Releasedatum:
22-01-2010
Ontwikkelaar:
Airtight Games
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media