Sinds SOCOM: Tactical Strike ontwikkelt Slant Six Games de SOCOM serie, SOCOM developer Zipper Interactive had namelijk een ander PlayStation 3 project: MAG.
MAG is een MMO waarin 256 spelers tegelijk online zijn in een wereld. De speler wordt ingedeeld in een squad van acht personen, waarbij de meest ervaren speler de leiding krijgt. Samen moeten ze hun objectieven uitvoeren. Je krijgt hierdoor een kleine groep in een grote strijd. De game bevat een campagne voor de verschillende facties met langetermijn doelen. Een releasedatum is voorlopig onbekend.
Update: De video van MAG die tijdens de Sony presentatie is vertoont, is nu hieronder te bekijken.
Over het algemeen heeft hij gelijk, games met 256 mensen in beeld die allemaal individueel bestuurd kunnen worden kan meestal maar voor 1 ding staan: LAG.
Ik ben benieuwd hoe Zipper dit gaat oplossen.
Gast (83.82.109.xxx)
op 15-07-2008 om 22:28
@ Florix
Owned again. Verstokte kut fanboy.
Gast (83.82.109.xxx)
op 15-07-2008 om 22:29
@ Nash
Wat dacht je van de CELL ? zeker nooit inverdiept wat die proccessor kan ? Ga maar eens snel wiki, want je praat als een N00b !!
Je praat zeker als N00b
Je hebt het over lag. En hoe ze dat gaan oplossen.
Je weet niet eens wat CELL is en wat het kan. Daar is het juistvoor ontwikkelt. Het heet niet voor niets Broadband engine.
Ja en bij een MMO kan een Cell processor in een LAN ook de snelheid en lag verhelpen die je krijgt als 256 mensen verbinding maken met een server en dus 256x2 (in en out) verbindingen moet beheren.
Goed zo gast, zo kom je er wel.
Gast (83.82.109.xxx)
op 15-07-2008 om 23:05
@ Nash
Jezus man. Kap eens met dat n00b gedrag.
Ooit gehoord van Threads !???
De Cell architectuur is daar op gebouwd.
Door threads kan je al dit soort zaken afzonderlijk laten draaien zonder dat de game daar moeite mee heeft.
Damn.. Moet ik nog meer uitleggen aan je ?
Over hoe sockets en sub sockets werken ?
Is goed, leg maar uit. Mag je me ook direct vertellen hoe die Cell lag kan voorkomen door trage internetverbindingen te verhogen. Lag wordt bijna altijd veroorzaakt door de internetverbindingen.
Met 256 mensen is het vrijwel zeker dat er lag zal zijn, ongeacht of de server met Cell in staat is al het verkeer te verwerken.
Gast (81.247.126.xxx)
op 15-07-2008 om 23:47
Florix= owned haha
Gast (213.17.116.xxx)
op 16-07-2008 om 01:23
@ gast 109
Wat ben jij een noob zeg, echt serieus, iemand anders ervoor uitmaken en dan over totaal iets anders lullen dan bedoeld wordt.
Het gaat hier dus over de internet lag omdat het een online game is en niet over hoeveel poppetjes de cell processor hier mooi op je beeld kan toveren.
Scar
Zokun90
op 16-07-2008 om 02:27
[Niv: 25 / Exp: 1247]