Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(5) 
(0) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Prince of Persia


Door Martijn Steinpatz op 31-07-2008 om 08:49
Bron: Gamed

Niet iedereen was blij met Assassin’s Creed vorig jaar. Naast de vele lofuitingen kreeg de game ook de nodige slagen om de oren. Onze Gideon vond hem bijvoorbeeld veel te langdradig. Volgens Ubisoft mogen we Jade Raymond echter dankbaar zijn. Zonder haar game was de nieuwe Prince of Persia namelijk niet mogelijk.

Assassin’s Creed ambitieus? Dat kon je wel zeggen. Een actie-avontuur game in een open wereld plaatsen was nog niet eerder gedaan – zeker niet met zo’n uitgebreid verhaal. Ondanks de technische prestaties had AC een paar grote tekortkomingen, geeft ook maker Ubisoft toe. Teveel vrijheid zorgde ervoor dat de speler verzoop en de missies zelf werden op den duur eentonig en langdradig. Toch leverde de game heel wat op. Niet alleen verkocht hij 3.5 miljoen titels ook kregen de maker de nodige informatie voor een nóg ambitieuzer project.

Met de nieuwe Prince of Persia wil Ubisoft weer een stapje verder in het genre zetten. De actie/platformer moet haar lineaire gameplay en verhaallijn gaan combineren met de open wereld van Assassin’s Creed. Onmogelijk? Wellicht niet. Beeld je het spoornet van de NS in. Wil je van Utrecht naar Rotterdam gaan dan moet je langs Gouda. Maar daarvandaan kan je ook weer naar Den Haag of terug naar de Domstad. In PoP zijn de open werelden dus verbonden door middel van vaste routes. Eenmaal aangekomen kan je weer kiezen waar je nu heen wilt.


Daarbij wordt je vergezeld door nóg een ambitieus project van Ubisoft, Elika. Zoals we al eerder melden heeft de prins een duistere macht bevrijd die de wereld heeft gecorrumpeerd. Elika, een jongedame met magische krachten is de enige die de aarde weer naar haar oorspronkelijke staat kan brengen. Overigens moet ze haar krachten ontdekken – want ze had ze nooit nodig. Hierdoor kan je niet ieder veld gelijk bezoeken. Om haar sterker te maken moet je witte energieballen verzamelen, die je enkel kan krijgt door de corruptie te verdrijven.

Erika moet volgens Ubisoft de beste partner A.I. ooit worden. Grote woorden voor degenen die zich Alyx nog herinneren. De metgezel van de prins wijkt in ieder geval geen moment van zijn zijde. Met een druk op de knop geeft ze je sprongen een extra boost, land op een speciaal platform en ze lanceert jullie bijna naar de andere kant van het veld. Mocht je toch de afgrond in verdwijnen of in een val stappen, niet getreurd, ze pakt je op en zet je weer een paar meter verder terug. Geen continue scherm meer, Elika zorgt ervoor dat je in de flow van de game blijft.

Ook tijdens de baasgevechten staat ze haar mannetje. Met de ‘Elika knop’ kan de prins de vijand met magische aanvallen laten bestoken en die combineren met zijn eigen slagen en steken. Onze held heeft overigens geen levensmeter. Na de tweede keer te hebben geďncasseerd, gaat hij door de knieën en zal zijn tegenstander hem proberen te overweldigen. Weet hij de daaropvolgende minigame niet te winnen dan redt Elika toch zijn leven. We plaatsen wel onze vraagtekens hierbij, want dit betekent dat prins niet dood kan gaan.


Dat zou een beetje een domper zijn in een wereld die overigens prachtig geanimeerd is. Na jaren de illustraties te baseren op de games hebben ze het nu andersom gedaan. En het ziet er geweldig uit. Ook hier mogen we Assassin’s Creed bedanken, zijn engine zorgt ervoor dat de animaties nog vloeiender en sneller gaan dan bij voorgaande Prince of Persia’s. De details zijn daarbij indrukwekkend te noemen: je ziet het gras meebewegen met de wind. En allemaal dankzij een spel die niet iedereen kon waarderen. Hopelijk bedankt mevrouw Raymond.

Hoe groot wordt Persia? Kijk maar naar de lijst hieronder die Ubisoft als inspiratie heeft gebruikt en je weet het antwoord. Assassin’s Creed, Legend of Zelda, Final Fantasy VII: Advent Children, en Soul Calibur. Tel de ambitie van Ubisoft om van Prince of Persia ‘de Resident Evil 4 van deze generatie te maken daarbij op en je begrijpt dat dit een héle gróte titel is. Als ze het waar kunnen maken wordt dit een van de beste drie games van 2008. Of 2009 want de kerst zou wel eens te vroeg kunnen komen voor een spel van dit formaat.


08:50  Left 4 Dead
08:49  PixelJunk Eden komt vandaag
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Divine Rage op 31-07-2008 om 08:56 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Het ziet er zoiezo vet uit.

Kenobixios op 31-07-2008 om 09:09 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Vette game

Gast (86.89.34.xxx) op 31-07-2008 om 09:23
om heel eerlijk te zijn vond ik altair op het eind van AC toen ie gevangen zat in dat licht, wel een beetje hetzelfde stijltje had als deze PoP

Gast (85.149.148.xxx) op 31-07-2008 om 10:03
hmm ik heb nog echt me twijfels overr deze game [NICE vanaf DS]

Nibor op 31-07-2008 om 11:38 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Ziet er heel vet uit dit nieuwe stijltje

Salsa85 op 31-07-2008 om 11:44 [Niv: 82 / Exp: 4118]
game ziet er goed uit Voice cast tot nu toe sucked zwaar. en die telport jump pads zagen er zo vaag uit...

Gast (77.251.250.xxx) op 31-07-2008 om 12:02
vanaf je DS? n1ce draait dus gewoon homebrew? Vet hoor _O_

Gast (77.251.250.xxx) op 31-07-2008 om 12:03
@ salsa tjsa ,het is de voice van nathan drake (uncharted) dus die zuigt idd _O_ niet verwacht dat jij dat zou zeggen als ps3 fanboy zijnd e,mah ik ben blij dat je dat toegeeft. moge beide de prince of persia en uncharted een veeeeel betere voice acteur krijgen _O_

Tecnomic NL op 31-07-2008 om 13:10 [Niv: 164 / Exp: 8218]
De visuele stijl is echt schitterend.

Kijk er in ieder geval erg naar uit

Niels op 31-07-2008 om 14:20 [Niv: 46 / Exp: 2279]
Ik hoop eigenlijk wel dat hij dood kan gaan, want anders is er toch niks aan?? Gewoon button-mashen en als je verliest begin je opnieuw zonder enige vorm van nadeel.

im2 op 31-07-2008 om 18:13 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Van de gameplay die ik tot nog toe zag was ik niet onder de indruk. Dat hele gedoe met magie trekt me trouwens niet zo.

Taw0n op 01-08-2008 om 08:38 [Niv: 83 / Exp: 4141]
@im2duvi

Iedereen zijn mening.

Ik vond die combo's met Elika (zo heet ze toch?) wel cool. En het ziet er geweldig uit

Jelle Havermans op 01-08-2008 om 17:30 [Niv: 103 / Exp: 5158]
de grafische stijl is werkelijk(letterlijk en figuurlijk) kunstachig mooi! de schaduwen en de details zijn ongekend. ik heb vertrouwen in deze game, alleen vind ik het jammer dat ze alleen een op een gevechten doen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia
Type:
Game
Releasedatum:
05-12-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media