Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Uncharted gebruikt maar 30-40% van PS3


Door Joni Philips op 06-08-2008 om 12:50
Bron: GameDaily

Naughty Dog heeft met Uncharted: Drake's Fortune een knappe PlayStation 3 titel gelanceerd, maar het bedrijf gelooft dat men beter kan.

Richard Lemarchand vertelt tegen Three-Speech dat je bij de PlayStation 3 taken moet overzetten van de GPU op de zes SPUs van de Cell processor. Je moet kijken welke SPUs op een moment geen werk hebben en de GPU kunnen helpen. Naughty Dog gelooft daarom dat men maar 30-40% van de PlayStation 3 kracht gebruikt met Uncharted. Evan Wells vertelde dit enkele maanden geleden al, nu wordt het dus herhaald door zijn collega. Met PlayStation Edge, dat gratis beschikbaar is voor andere developers, kun je meer uit de SPUs halen. Tussen de Sony studio's zelf wordt er ook goed samengewerkt om hun games te verbeteren. Naughty Dog spreekt altijd met Insomniac, Evolution en Sucker Punch. Daarnaast ligt Sony Santa Monica net om de hoek. Ze praten dus regelmatig over tools, design en dergelijke.


13:07  GTA geruchten duiken op en onder
12:30  Strong Bad's Cool Game krijgt datum
 Reacties (39)
 Pagina: 1 | 2
doomnedam op 06-08-2008 om 12:52 [Niv: 2 / Exp: 84]
Dit nieuws was al vorig jaar in december bekend ...

Gast (80.56.198.xxx) op 06-08-2008 om 12:55
Jonge lekker intressant dat het al bekend was, ik wist het nog niet en ben vast niet de enige.

Djierod op 06-08-2008 om 12:57 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Gast (80.56.198.xxx) op 06-08-2008 om 12:55
Jonge lekker intressant dat het al bekend was, ik wist het nog niet en ben vast niet de enige.

Nou dan heb je waarschijnlijk onder een rots geleefd, want dit nieuws is echt al heel oud.

Gewijzigd door Djierod op 06-08-2008 om 12:57

groente12 op 06-08-2008 om 12:57 [Niv: 51 / Exp: 2536]
zelfde verhaal als de ps2 dus interressant ben benieuwd wat de ps3 ons allemaal laat zien qua graphics

Joni Philips (Eindredacteur) op 06-08-2008 om 13:07 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
http://www.gamed.nl/view/35035 is iets anders; gast(80.56.198.xxx) heeft gelijk.

Gast (77.251.250.xxx) op 06-08-2008 om 13:09
Tjsa dat is niet zo moeilijk, grafisch is die game bijv een pak minder als Resident evil 5 en hij is zo liniair als de pest ,met kleine oppervlaktes en speel ruimtes. Enigste wat er mooi is aan die game zijn de pre-gerenderde film achtergrondjes, en laat de cell net nou daar goed in zijn. Hetzelfde zie je terug in Ratched en clank en resistance 2

Gast (87.64.117.xxx) op 06-08-2008 om 13:15
Wow dus jij hebt Resistance 2 en Resident Evil 5 al gespeeld?

Gast (213.73.199.xxx) op 06-08-2008 om 13:18
Dat vind ik geen wereldnieuws

Gast (87.64.117.xxx) op 06-08-2008 om 13:22
Idd dit is een gamesite ;)

Gast (84.29.3.xxx) op 06-08-2008 om 13:49
dit klopt voor geen meter, of naughty dog is gewoon dom, als uncharted echt maar 30-40 procent van de ps3 gebruikte waarom is de game dan niet 1080P en draait hij geen 60fps maar is de framerated capped op 30? als ik een game maakt die maar 30-40 procent van een console gebruikte ging ik 1080p en 60 fps eruit proberen te halen...

doomnedam op 06-08-2008 om 13:57 [Niv: 2 / Exp: 84]
vele games zijn er niet die 60fps hebben hoor. (Ok Cod4 mja 640p?).

Zijn er eigenlijk wel games die 1080p en 60fps zijn?

Wipeout hd was er zo 1, maar die is uitgesteld wegens te grote epileptie kans (en ja daar zit die 60fps ook wel iets voor mee in tussen denk)

Gast (195.241.232.xxx) op 06-08-2008 om 14:04
Ik vind Uncharted stiekem de beste game voor de ps3.

X op 06-08-2008 om 14:08 [Niv: 13 / Exp: 670]
Uncharted was een geweldige ervaring, voor een een eerste generatie PS3 game. Met uncharted 2 zullen ze de lat zeker wel hoger leggen.

Ik las dat iemand de omgevingen in uncharted klein vond ? Blijkbaar nooit de game gespeeld, de wereld van uncharted is huge, ondanks het lineare tintje.

En een andere gast die naughty dog dom vind, is niet goed bij zijn hoofd, die studio maakt toppers vanaf de lopende band.

Gast (62.200.20.xxx) op 06-08-2008 om 14:15
mjah maar de speelduur van Uncharted was wel erg kort hoor

spitfiresoul op 06-08-2008 om 14:17 [Niv: 57 / Exp: 2854]
er is denk ik nog geen enkele game geweest waarvan de developers konden zeggen dat ze de 100% uit de ps3 gehaald hebben.

ik dacht zelfs dat er nog geen enkele game was die de 6 processors allemaal gebruikt hebben. dacht dat het max 4 was.

Gast (82.74.142.xxx) op 06-08-2008 om 14:36
@spitfiresoul: the max zou evt. met de white engine in FFXIII gehaald kunnen worden. Naja: alle SPU's zouden gebruikt worden. Dit garandeert nog geen max-belasting en max rendering capaciteit.

Kijk maar naar de PS2 en de PS1. het duurde ongeveer 3 a 4 jaar om de hardware uberhaupt max. te belasten en dat ging dan nog op zon oneficiënte manier dat er nog ruimte was voor enorme groei. Na de laatste optimalisatieslagen kwamen de pas echt indrukwekkende games die efficient omgingen met de processorkracht en braaf op DL-DVD's werden geleverd.
Ik denk dat het voor de ps3 nog wel langer duurt dan 2 a 3 jaar om die max te halen en nog wel veel langer om maximale efficientie te halen.
Hoe meer je hebt aan capaciteit, hoe moeilijker het wordt om het compleet te belasten en hoe nog moeilijker het wordt om het zo efficiënt mogelijk helemaal vol te gooien. Er moet namelijk wel zinnige input zijn om dat voor elkaar te krijgen en dát kan nog wel eens flink tegenvallen! (want dan kan je ook nog epileptische shit krijgen enzo ;))

Gast (82.173.92.xxx) op 06-08-2008 om 14:51
250, jij bazelt post na post een hoop onzin bij elkaar dat 't langzaam lachwekkend wordt, echt waar.
Wat in dit bericht gezegd wordt kun je aannemen als feit, ook al wordt dit gezegd door een Sony developer. ND is een developer van een hoog niveau. Dat de Sony devs echt goed samenwerken is al langer bekent, en ze delen nieuwe tools en ervaringen met elkaar. Maar ook is het zo dat al deze tools en ervaringen gratis gedeelt worden met third party devs via Playstation Edge, en dat is alleen maar goed.

Gast (82.74.142.xxx) op 06-08-2008 om 14:53
@gast 82.173.92.xxx: ik waardeer je comment @250, ik denk zeker dat je volledig gelijk hebt... vergeef me echter als ik zeg dat ik val over je eerste zin.

Gast (194.156.44.xxx) op 06-08-2008 om 15:48
maak dan is games die wel alles uit zoon ps3 halen zien we gelijk hoe bagger het eruit zien laat het dan ook hoger dan 30 frames draaien

b3h3moth op 06-08-2008 om 16:05 [Niv: 1 / Exp: 69]
lol idioot gij denkt dat ze zomaar zeggen allee laten we eens een game maken wat 100% uit de PS3 haalt.Gij moet nog veel leren.

Gast (78.21.25.xxx) op 06-08-2008 om 16:32
Kort : MGS4 al een gezien ? Hoeveel % zou Komani gebruikt hebben? ;)

Gast (217.77.131.xxx) op 06-08-2008 om 16:52
60%

Gast (82.173.92.xxx) op 06-08-2008 om 17:01
Hierboven bron? Die heb je niet en die is er ook niet, uit je duim gezogen dus.

Gast (87.249.102.xxx) op 06-08-2008 om 17:02
hahaha. Wat ze eigenlijk zeggen is: we hebben geen benul hoe we de ps3 eigenlijk moeten programmeren maar misschien over 4 jaar dat we het een beetje snappen.

Niels op 06-08-2008 om 17:28 [Niv: 46 / Exp: 2279]
Dus neem Uncharted en die het maal 2.5, en dat is hoe sterk de PS3 is. Wauw!!!

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Uncharted: Drake's Fortune
Type:
Game
Releasedatum:
07-12-2007
Ontwikkelaar:
Naughty Dog
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media