Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Feature:

Interview: Nieuw in gamesland, GamePro


Door L!nk op 25-11-2003 om 14:55

Sinds afgelopen week is er een nieuw gezicht in gamesland verschenen, hoewel niet helemaal nieuw. GameQuest heet namelijk sinds kort GamePro en natuurlijk willen we weten wat er nou zo anders is aan dit blad. Reden voor een interview dus.



Deze vernieuwing roept natuurlijk een aantal vragen op en daarom hebben we enkele vragen voorgelegd aan Jeroen den Haan, een van de twee hoofdredacteuren bij GamePro.

[Gamed.nl] Jullie zijn van de naam GameQuest afgestapt en zijn verder gegaan met GamePro, waarom eigenlijk?
[Jeroen den Haan] De overweging om het nieuwe magazine GamePro te noemen is geweest dat onze collega's uit het buitenland al jaren zeer succesvol GamePro maken. Door ook een blad voor de Nederlandse gamer te maken hebben we een aantal belangrijke voordelen. Als redactie staan we sterker naar uitgevers en ontwikkelaars toe (en dat is belangrijk als je onafhankelijk wil zijn), en daar heeft de lezer van GamePro alleen maar profijt van. Ook kunnen we heel gemakkelijk met onze buitenlandse collega's praten over zaken die daar ter plekke spelen. Gebeurt er bijvoorbeeld in de Verenigde Staten iets, dan weten wij dat heel snel. Buiten dat vinden we GamePro een ontzettend mooie naam, die heel veel kracht uitstraalt.

[Gamed.nl] Wat is precies uw functie binnen GamePro?
[Jeroen den Haan] Ik ben één van de twee hoofdredacteuren. Theo Paijmans is de andere.

[Gamed.nl] Wat heeft u gedaan voordat u bij de GamePro ging werken?
[Jeroen den Haan] Ik ben direct uit de schoolbanken de wellicht bekende Doom-levelcd's gaan maken. Je kent ze misschien wel, die cd-roms met honderden of zelfs duizenden levels voor Doom 1 en 2, maar ook Hexen, Heretic en Descent. Daarna heb ik als hardwareredacteur voor het blad Computer!Totaal gewerkt, waarin ik de Top 10-tests deed. De afgelopen jaren heb ik GameZ.nl opgezet, en als hoofdredacteur het team daarvan aangestuurd. Sinds een tijdje ben ik hoofdredacteur van het nieuwe magazine GamePro, maar ook nog steeds van GameZ.nl.

[Gamed.nl] Zijn er al verkoopcijfers binnen van de eerste GamePro?
[Jeroen den Haan] Nee, jammer genoeg nog niet. Dat gaat ook nog wel even duren, omdat daar altijd een best wel lange tijd overheen gaat. In ieder geval, en dat is op dit moment fijn voor het team én de lezers om te weten, de eerste signalen uit de winkels zijn erg positief.

[Gamed.nl] Waarop gaan jullie je richten? Diehard gamers of meer de mensen die af en toe een game spelen?
[Jeroen den Haan] Dat onderscheid is eigenlijk niet van toepassing. GamePro is gewoon een heel toegankelijk blad geworden, dat interessant is voor iedereen die op een lekkere, leuke en snelle manier wil weten wat er speelt in gamesland. Dat kan dus net zo goed een die-hard gamer zijn als iemand die af en toe eens speelt. Het gaat er dus niet om wat of hoe vaak je speelt, maar meer om de manier hoe je informatie over je passie tot je wilt nemen.

[Gamed.nl] Waarom kiezen jullie voor een rond cijfer en geen cijfers achter de komma bij de becijfering van een game?
[Jeroen den Haan] Dat is een compromis geweest tussen heel specifiek beoordelen en heel kort door de bocht beoordelen. Wij vinden dat een onderverdeling van 10 cijfers meer dan duidelijk maakt wat we vinden. Anderen doen dat inderdaad met cijfers achter de komma, terwijl weer anderen het doen met slechts 5 sterretjes. Wij denken dat dit de juiste middenweg is: niet moeilijk doen, maar wel duidelijk genoeg zijn.

[Gamed.nl] Er zijn op verschillende fora negatieve opmerkingen gemaakt over de eerste GamePro. De lay-out doet Amerikaans aan en is onoverzichtelijk, de (p)reviews zijn erg kort en volgens iemand lijkt de nieuwe GamePro zelfs op een Breakout. Wordt hier iets aan veranderd?
[Jeroen den Haan] Natuurlijk zijn er ook mensen die zich niet kunnen vinden in GamePro, daar heb ik zelfs alle begrip voor. GamePro is echt een heel nieuw blad, met een heel eigen(wijs) smoelwerk. En als je een blad echt bijzonder wilt maken, dan zijn er ook mensen die dat niet zo mooi vinden. Dat snap ik best. Maar boven alles is het belangrijk om te beseffen dat wij GamePro alleen succesvol kunnen maken als maar genoeg mensen het een leuk blad vinden. Met alle goedbedoelde en opbouwende kritiek doen we dan ook zeker iets! Op dit moment is dat vooral kijken of er punten zijn die veel mensen anders zouden willen zien. Zijn dat er genoeg, dan gaan we natuurlijk eens goed kijken hoe we die lezers blij kunnen maken. Want, en dat is ook voor ons het belangrijkste: uiteindelijk is het de lezer die bepaalt of GamePro een succes wordt. De hele redactie is dan ook continu bezig met de belangrijkste vraag van allemaal: hoe kunnen we een blad maken dat zoveel mogelijk lezers leuk vinden!

[Gamed.nl] Heel erg bedankt voor dit interview.
[Jeroen den Haan] Heel erg graag gedaan!


15:06  Nieuwe screens Metal Gear
00:51  Top Spin
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Sebastiaan van Wijk op 25-11-2003 om 15:08 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Yo yo yo, gooooooo Gamepro!!!
Leuk interview ^_^

Bruno Jacobs op 25-11-2003 om 16:21 [Niv: 12 / Exp: 590]
Zeer goed en leuk interview

Gideon op 26-11-2003 om 10:51 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Zeer netjes hoor

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
GamePro
Type:
Magazine
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
IDG Entertainment
Uitgever:
IDG Entertainment
Media:
Geen media gevonden