In 2004 startte Silicon Knights de ontwikkeling van de Xbox 360 versie van Too Human, een versie die origineel de Unreal Engine 3 gebruikte. Silicon Knights heeft echter de Unreal Engine 3 volledig uit de game gesloopt en een rechtzaak aangespannen tegen Epic Games wegens fraude met de Unreal Engine. Ze namen dit besluit na de slechte ontvangst van Too Human en de goede van Gears of War op de E3 2006.
Designer American McGee gelooft Silicon Knights en Denis Dyack niet. Hij gelooft nooit dat Too Human op een volledig eigen engine loopt. De Too Human engine bevat nog steeds Unreal Engine 3 code, het is namelijk simpelweg onmogelijk om binnen een jaar tijd een engine te schrappen en een volledig nieuwe te bouwen. American McGee gebruikt momenteel de Unreal Engine 3 voor American McGee's Grimm en hij is blijkbaar blij met de engine. Hij noemt het ook belachelijk dat Silicon Knights een volledig afgewerkte engine waaraan je geen veranderingen moet aanbrengen, verwachtte. McGee is, net zoals ons, benieuwd naar het resultaat van het proces.
To expect a licensed engine, fresh out of the box, would require no modification or improvements to achieve development goals on a new title is ludicrous.
|