Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Hands-On:

Red Faction: Guerrilla


Door Joni Philips op 01-09-2008 om 12:21
Bron: Gamed

Sinds 2004 werkt THQ studio Volition aan Red Faction: Guerrilla, een Third Person Shooter voor de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360. Op het Filmfestival van Oostende konden we de game op het grote bioscoopscherm van de plaatselijke Kinepolis testen.

Na een presentatie door manager Jeff Carroll konden we een vroege PlayStation 3 versie van de game ruimschoots testen. De game heeft een duidelijk modern menu waarin onmiddellijk enkele opties opvallen, namelijk Wrecking Crew en Downloadable Content, naast het standaard New Game, Load Game, LAN game en PlayStation Network. Wrecking Crew is een offline party-mode waarin vier spelers beurtelings aan de slag gaan. Ze moeten bijvoorbeeld proberen om zo snel mogelijk een huis te vernietigen. Met Downloadable Content kun je de verschillende DLC van de game downloaden. Volition hoopt nieuwe wapens, levels en personages te lanceren binnen drie maanden na de release. Volition overweegt ook om nieuwe rugzakken voor de multiplayer te lanceren, maar dit kan nog niet bevestigd worden.

De singleplayer en de multiplayer worden gemaakt door een apart team en Volition toonde enkel een klein deel van de singleplayer. We werden onmiddellijk in de actie geworpen zonder filmpje. Bij de uiteindelijke versie verandert dit natuurlijk, maar in totaal zal de game amper zes filmpjes kennen. Het grootste deel van het verhaal wordt overgebracht op de speler via kleine nieuwskiosken. Na het starten van de game kun je naar hartelust rondlopen in de omgeving om te zoeken naar missies. De game telt 25 belangrijke missies waarvan wij één missie konden testen, namelijk Ridin' Shotgun. In deze missie word je opgebeld door Jorge om hem te assisteren in een aanval op een mijn van de Earth Defense Force.


In deze missie moet je naar Jorge rijden en dan bij hem op een uniek voertuig springen. Hij bestuurt het voertuig en jij krijgt controle over de turret en raketwerper die op het voertuig staan. Hiermee moet je zoveel mogelijk schade berokkenen aan de omgeving zonder burgers te doden. Natuurlijk kun je niet continu blijven schieten. Het automatische geweer warmt langzaamaan op, je moet dus af en toe eens pauzeren. Met de raketwerper moet je na elk schot een moment of twee wachten. Hierdoor biedt de missie toch voldoende uitdaging. Gelukkig gloeien de belangrijkste objecten rood op, je weet dus waarop te concentreren. De game telt 25 verplichte missies waarmee het verhaal wordt verder gezet. De speler kan ook deelnemen aan raids.

Bij raids valt de Red Faction de Earth Defense Force aan en deze raids zijn onvermijdelijk. Ze gaan altijd door, al dan niet met jouw aanwezigheid. In deze missie kun je te voet een basis van de Earth Defense Force binnenvallen, maar het is een pak leuker met een Walker. Deze wandelende robot is een echte vechtmachine. Hij is uitermate geschikt om gebouwen met twee of drie aanvallen neer te halen. Hiermee wordt een raid een pak makkelijker, maar hij is pas later in de game beschikbaar. De game bevat ook minimissies, waaronder Demolition Master. In deze missie moet je een gebouw zo snel mogelijk slopen met de sloophamer. Je kunt hierbij zelf kiezen op welke manier je het aanpakt.

Zelfs tijdens missies heb je veel vrijheid. In een andere game moet je een vijandelijke basis langs een bepaalde kant aanvallen, maar in Red Faction kun je vrij kiezen. Deze keuze is echter niet onmiddellijk het belangrijkste aspect. Dit blijft natuurlijk de mogelijkheid tot de volledige vernietiging, elk van de zeventien wapens kan de omgeving vernietigen. Met de sloophamer duurt dit natuurlijk langer dan met de Remote Charges of de Grinder, een wapen waarmee je vijanden kunt onthoofden. In deze versie konden we dat echter nog niet zien omdat het ging om een publiekelijk event. Alles kan vernietigd worden en blijft vernietigd, tenzij het gebouw een belangrijke rol speelt in een latere missie.


In de game zijn enkel de rotsen onverwoestbaar, elk menselijk object kan vernietigd worden. Bij het vernietigen van objecten en gebouwen moet je echter goed opletten. De vernietiging blijft zich doorzetten, een vernielde muur kan leiden tot het instorten van een dak en het vernielen van de pijler van een brug kan leiden tot het afbrokkelen van de brug. Er is dus een echt domino-effect dat kan leiden tot jouw dood. Je zou niet de eerste speler zijn die verpletterd wordt onder een gebouw dat hij zelf aan het afbreken was. Zelfs Jeff Carroll bezweek een keer op deze wijze. Volition heeft zich echter niet alleen op de schade geconcentreerd.

Volition heeft ook hard gewerkt aan de AI en dat valt op. Je zult de tegenstanders bijvoorbeeld uit de weg zien springen indien je een raket afvuurt. De tegenstanders kunnen ook alternatieve wegen door de wereld zoeken indien je bijvoorbeeld belangrijke bruggen vernietigt. Bij een aanval stuurt de Earth Defense Force ook versterkingen. Het is mogelijk om een vijandelijke basis en alle aanwezigen te doden, maar toch te sterven omdat je geen vluchtroute hebt. De AI is ook slim genoeg om jouw cover te vernietigen indien je te lang blijft zitten. De game verschijnt pas over een zestal maanden, maar ziet er reeds mooi uit. Door het grote gezichtsveld en de vele kraters waan je je echt op Mars. Ook het wapperen van de jas valt op.

De game heeft echter nog enkele problemen, waaronder de duidelijke pop-up. Bergketens durven plotseling in de achtergrond te verschijnen. Ook anti-aliasing ontbreekt voorlopig zodat je regelmatig kartels ziet. De texturen van de game zijn ook nog niet echt ultraknap. Volition zal de komende maanden echter de graphics nog verbeteren. Qua geluid en stemmen zit de game al op goed niveau, de stemmen klinken goed en de verschillende personages vallen amper in herhaling. De geluidseffecten klinken hierbij goed, vooral de ontploffingen vallen op. Volition heeft dus reeds veel goed werk geleverd, maar men heeft nog de nodige tijd om het spel af te werken. We zullen de komende maanden trouwens nog meer zien van Red Faction: Guerrilla; THQ plant namelijk een grootse reclamecampagne voor de game. Begin 2009 zien we of deze campagne een effect heeft.


12:21  Interview Red Faction: Guerrilla
12:17  Shiren the Wanderer met site
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (82.168.240.xxx) op 01-09-2008 om 17:20
De beta versie is best tof moet ik zeggen. Het heeft idd. enkele tekortkomingen maar het zal zeker een veel beter spel worden dan deel 2.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Red Faction: Guerrilla
Type:
Game
Releasedatum:
05-06-2009
Ontwikkelaar:
Volition
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media