Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Game Republic praat over annulatie 360 titel en Nintendo


Door Joni Philips op 11-09-2008 om 09:43
Bron: 1Up

Met Genji: Dawn of the Samurai, Genji: Days of the Blade, Dark Mist, Folklore, Toy Home en Brave Story heeft Game Republic zes titels voor Sony Computer Entertainment ontwikkeld.

Game Republic heeft echter ook samengewerkt met Microsoft, in opdracht van Microsoft maakten ze de Japanse launchgame Every Party. In een interview onthult Game Republic President Yoshiki Okamoto (voormalig de tweede belangrijkste gamebedenker binnen Capcom) dat Game Republic daarna aan een tweede Xbox 360 titel begon. Deze tweede Xbox 360 titel was een online spel waarbij Microsoft de ontwikkeling betaalde. Op een gegeven moment toonde Game Republic de game aan Microsoft, maar Microsoft was niet tevreden met het project en trok hun steun terug. Okamoto en zijn team hadden echter veel zelfvertrouwen en ze geloofden dat de game een kans op succes had. Daarnaast wilde men niet opgeven omdat Microsoft had geďnvesteerd in het project. Ze werkten daarom negen maanden verder aan de game met hun eigen geld waarna men het spel toonde aan Microsoft. Op dat moment vertelde Microsoft simpelweg dat men geen Japanse titels meer nodig had.

Uiteindelijk is de titel daarom geannuleerd en bleek het verder zetten van het project een gigantische fout voor de beginnende studio. Okamoto gelooft dat Microsoft simpelweg de Japanse markt heeft opgegeven wat logisch is. De Japanse markt is maar 15% van de totale game-industrie en binnen die 15% staat Microsoft niet echt sterk. Het is dus logisch dat ze niet concentreren op die markt. Okamoto had echter blijer geweest indien Okamoto hem had gevraagd om een game met worldwide appeal. Ze hadden zelf specifiek om een game met Japans appeal gevraagd.

Game Republic wordt regelmatig benaderd door andere uitgevers voor multiplatformprojecten. Een PC, PS3 en Xbox 360 lijkt hun haalbaar omdat de platforms gelijk zijn. Een Wii, PS3 en Xbox 360 project willen ze niet maken omdat de Wii versie zou tekort schieten. Uit respect voor Capcom werkt Okamoto echter enkel samen met consolemakers zodat ze geen rivaal van Capcom helpen. Zijn band met Microsoft en Sony is duidelijk, maar Game Republic heeft ook een goede band met Nintendo. Game Republic en Nintendo hebben een goede relatie, maar Nintendo heeft nog geen overtuigend concept van Game Republic gezien. Het Game Republic team is echter te klein om een concept echt werkend uit te werken door hun andere werk. Nintendo is ook zeer beschermend op hun nieuwe systemen en ze weigeren ook van andere studio's belangrijke projecten op cruciale punten. Okamoto zou trouwens graag opnieuw een Zelda voor Nintendo maken. (Red.- Hij is verantwoordelijk voor Oracle of Ages en Seasons.) Hij zou tevens graag een Naruto en een Pro Evolution Soccer maken, maar dat is voorlopig niet mogelijk.


09:55  GameStop: 'Digitale distributie ten vroegste in 2020.'
09:35  Nieuwe screenshots Mines of Moria
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Master Killer op 11-09-2008 om 13:47 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Dan maak je die titel voor de japanse markt toch gewoon voor de pc/ps3/wii en release je hem alleen in japan. Aangezien ze al zoveel geld er zelf hebben in geinvesteerd.

Jelle Havermans op 11-09-2008 om 14:39 [Niv: 103 / Exp: 5158]
jah inderdaad, port die game dan naar de ps3 of wii.... niet zo heel moeilijk lijkt me, zonde om die hele game met al dat geld erin de plomp in de mieteren.

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-09-2008 om 15:00 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Concept is eigendom van MS wsl.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Every Party
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Game Republic
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden