Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Waarom is Brothers in Arms zo laat?


Door Martijn Steinpatz op 18-09-2008 om 16:14
Bron: MTV

Ons eerste nieuwsbericht van Brothers in Arms: Hells Highway stamt alweer uit september 2005. Sindsdien heeft het spel uitstel na uitstel na uitstel gekregen. Vandaag legt Jeramy Cook van Gearbox uit waarom.

Aan het spel lag het niet. Gearbox wist welke richting ze op wilde gaan, dus met de software geen problemen. De reden voor de vertraging lag meer aan het feit dat ze voor het multiplatform gingen en dan óók nog met een compleet nieuwe technologie. Dat gaf hun de nodige problemen.

Volgens Cooke hadden ze het allemaal een tikkeltje onderschat. Gearbox verwachtte zó met de Unreal Engine 3 aan de slag te kunnen gaan, in de praktijk viel dat een tikkeltje tegen. De developer moest zelf aardig wat aan de engine sleutelen (een reden gaf Cooke niet) en ieder platform reageerde daar weer anders op. Daar ging behoorlijk wat tijd in steken.

De PS3 versie gaf daarbij de meeste problemen. Gearbox had namelijk geen ervaring met Playstation hardware. De vorige BIA's werden allemaal aan andere developers uitbesteed, waardoor Cooke en consorten van nul moesten beginnen:

quote:
“So we had to build up all that expertise in-house to understand that platform. There’s just major hardware differences; you don’t know if your Xbox guy has a hard drive but your PlayStation guy does, and you’ve got 8 cores on this machine and 4 and a half on this machine and some PC users have…who knows how many?”


Het lijkt echter allemaal niet voor niets te zijn geweest. Bronnen melden dat het goed zit met de gameplay. Of dat werkelijk zo is, dat horen jullie binnenkort.


16:41  Dragon Quest IX vroeg in 2009 in Japan
15:49  Mirror's Edge krijgt datum en demo
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Undertaker op 18-09-2008 om 16:16 [Niv: 22 / Exp: 1103]
sounds plaussible

Nibor op 18-09-2008 om 16:20 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Ligt het soms aan de ontwikkeltools dat veel developers moeite hebben met een ps3-versie?

Unreal Engine 3.0 vind ik ook niet echt een geweldige engine

Gast (87.64.118.xxx) op 18-09-2008 om 16:20
Alweer de Unreal Engine 3, toch wel een slecht engine of Epic heeft het verneukt voor de PS. Mja maakt toch niet meer uit want ontwikkelaars hebben ps3 onder de knie gekregen en de recente multiplatformgames zijn nagenoeg hetzelfde.

Undertaker op 18-09-2008 om 16:21 [Niv: 22 / Exp: 1103]
@ nibor

misschien is het een gecompliceerde engine

Nibor op 18-09-2008 om 16:23 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Unreal 3 lijkt me niet? de Engine wordt voor erg veel games gebruikt maar dit is bij uitstek een van de games met zon lange vertraging.

Remcootje107 op 18-09-2008 om 16:58 [Niv: 2 / Exp: 98]
weer de ps3 die voor problemen geeft hehe.. ik merk gewoon dat ik goed doe dat ik toen de 360 heb gekocht. al is er wel een goede reden voor de ontwikkeling van BiA voor de ps3 dat het is vertraagd. ben benieuwd naar deze game en hoop dat hij nu ook snel uitkomt (25 september ook echt uitkomt ) en niet nog uitgesteld wordt. ik koop hem voor de 360 en dus goed nieuws nog steeds. alleen de pc versie zorgt nu nog voor wat kleine vertraging, maar dan houden ze het bij de pc versie vertragen

Jelle Havermans op 18-09-2008 om 17:00 [Niv: 103 / Exp: 5158]
mm het verbaasd me dat er nog geen xbox fanboyreacties zijn (zo van door de ps3 heeft het vertraging opgelopen)
het lijkt wel of de gamedreacties steeds volwassener wordenXD

ontopic; wel spijtig voor de mensen die erop zitten te wachten. ik sla deze over na al het aanstormende gamegeweld komende maanden; lees gears of war 2, guitar hero world tour, fallout 3, far cry 2... en bovendien klinkt het alsof deze game de kwaliteit van call of duty 4/5 niet kan overtreffen. de previews zijn nou niet bepaald errug goed..

Gast (84.82.53.xxx) op 18-09-2008 om 17:01
Je hoort het al de naam Gear BOX, is voor Xbox. Ik haat dit :( als ontwikkelaars zeggen dat ze moeilijk vinden voor de PS3 te ontwikkelen. dan ga je toch kijken of Sony daarbij wilt helpen? zo niet dan ga je toch op zoek naar PS3 ontwikkelaars, kijk eens vooruit en niet alleen achter uit.

Jelle Havermans op 18-09-2008 om 17:01 [Niv: 103 / Exp: 5158]
ah dat meen je niet remcootje schrijft een fanboy bericht terwijl ik mijn berichtje nog aan het typen was.. dit kan toch niet waar zijnXD

Remcootje107 op 18-09-2008 om 17:02 [Niv: 2 / Exp: 98]
goeiemorgen, kijk naar mijn reactie, flipflop. alhoewel ik de ps3 daar niet zo schuldig aan vind. maar ik vind het wel apart dat het steeds weer de ps3 is die vertraging geeft. maar het is ook de nieuwste gameconsole. dus eigelijk niet zo verwonderlijk. maar toch blijf ik een 360 fanboy

Jelle Havermans op 18-09-2008 om 17:07 [Niv: 103 / Exp: 5158]
whaha sorry hoor remcootje107..vond het alleen ironisch om je eerste zin te lezen echt 2 seconden nadat mijn berichtje was gepost waarin ik zei dat het apart was dat er nog geen fanboyberichtjes zijn..XD

dark lars op 18-09-2008 om 17:36 [Niv: 108 / Exp: 5400]
gamekijng zei dat er gedoe was binnen gearbox

MarcianoNL op 18-09-2008 om 17:40 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Dat zal dan wel liggen aan de vele producten waar Gearbox mee bezig is.

Gast (84.82.53.xxx) op 18-09-2008 om 18:01
Vraagje?? komt TimeSplitters 4 nog wand ik hoor niks meer van die game??

Joni Philips (Eindredacteur) op 18-09-2008 om 18:15 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Er is vandaag nog nieuws over de game ...

dark lars op 18-09-2008 om 18:56 [Niv: 108 / Exp: 5400]
had ikook neit gezien, beetje onoverzichtelijk ook, als er zo veel neiuws is :p

Gast (93.95.146.xxx) op 18-09-2008 om 20:48
Unreal Enige, ik snap nooit waar mensen zich zo druk over maakten. Is Unreal ooit bijzonder geweest? Ik dacht het niet, in de jaren dat er nog wat Unreal bases games uit kwamen waren het altijd de Quake engines die de hoogste ogen gooiden en Unreal 3. Ach bijzonder was het vanaf het begin al niet wat meerdere mensen toen al zeiden.

Epic heeft zijn beste tijd ook wel gehad en heeft al jaren en jaren en jaren niks bijzonders meer laten zien en ja, in deze tijd is een naam nu eenmaal niks meer. Je wordt keihard afgestraft.

Dan de PS3 er nog bij, Plus een Unreal engine? Succes formule voor een groot drama en daarbij komt nog eens de BiA games altijd eigenlijk al kut waren dus ja, alle verwachtingen bij elkaar is een optel som van dingen die je allemaal niet waar kunt maken.

Het uitstellen is dan de enige optie, een beetje een hype ront de game creeëren zodat mensen het spel alsnog kopen, gewoon marketing die zich in het verleden al vele malen heeft bewezen.

MarcianoNL op 18-09-2008 om 21:24 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Misschien niks bijzonders maar de Unreal Tournament games en Gears of War verkopen wel als een mogol.

Gast (78.27.34.xxx) op 18-09-2008 om 23:33
LOL @ Gast (93.95.146.xxx)
Thanks man, ik heb in tijden niet zo gelachen.

Kutabare!!!!! op 19-09-2008 om 14:49 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Serieus, gast .146 heeft echt onder een steen gelegen ofzo, want de eerste twee Brothers In Arms spellen werden zeer goed ontvangen. De PU zei zelfs dat Earned In blood gewoon next gen gameplay had op de current consoles. Nou is de PU een blad die je niet al te serieus moet nemen, maar toch. En de Unreal Engine heeft veel juweeltjes laten zien, zoals Bioshock en Gears of war.

Gast (80.126.213.xxx) op 19-09-2008 om 19:05
De eerste lange gameplay trailer zag er echt wel goed uit! Die begon in dat kleine speelgoedwinkeltje (ofzo) waarna een explosie de boel verstoorde. Die graphics waren goed. Nu ruim 2 jaar later en de game is gewoon slechter qua graphics! Ik betwijfel of die eerste trailer wel de unreal 3 engine was. Daar zat ook veel meer kleurdiepte in. Deze game is voor mij een grote teleurstelling geworden. De vele trailers van nu overtuigen mij van niets anders..

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Brothers in Arms: Hell's Highway
Type:
Game
Releasedatum:
26-09-2008
Ontwikkelaar:
Gearbox Software
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media