Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Far Cry 2 niet aan 60 frames per seconde


Door Rene Groen op 06-10-2008 om 15:37
Bron: Video Gaming 247

Bijna iedereen kan graphics beoordelen, het zijn echter de mannen die er dieper induiken die los gaan op cijfertjes. Speciaal voor jullie komt multiplayer producer Richard Gaetan aan het woord.

Gaetan mag namelijk het slechte nieuws brengen dat het spel niet gelockt is op de magische zestig frames per seconde. Volgens de beste man is de wereld simpelweg te groot om dit te kunnen bewerkstelligen, zelfs in de multiplayer zijn de maps zeer groot, en moeten ze ook aan andere elementen denken. Onder dit laatste bedoelt hij onder op gras dat verbrand kan worden, bomen die kapotgeschoten kunnen worden en de aanwezige voertuigen.

Ondanks de afwezigheid van de zestig frames per seconde draait het spel wel in een 720p resolutie.


15:41  Gooi een pijltje in PDC demo
15:34  Iwata: 'DSi is geen reactie op PSP of iPhone.'
 Reacties (25)
 Pagina: 1
Master Killer op 06-10-2008 om 15:44 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Heeft die het over de console versie? Bij pc kan je toch gewoon videokaart inzetten van 600 euro dan draait die wel op 60 fps.

Zuigertje op 06-10-2008 om 15:51 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Idd, consoleversie.

Nelus op 06-10-2008 om 15:57 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ja het zal vast wel over de consoles gaan, PC versie hangt af van je eigen PC

JasperCLA op 06-10-2008 om 15:58 [Niv: 94 / Exp: 4675]
Bij mij verwacht ik hem op Full zonder AA te draaien rond 32FPS, bij 28 ben ik tevreden

Gast (84.26.49.xxx) op 06-10-2008 om 16:25
Ik neem zeer waarschijnlijk de ps3 versie,ik ben al tevreden als tie er goed uitziet en soepel loopt :),zonder constante haperingen.

Urkie op 06-10-2008 om 16:29 [Niv: 71 / Exp: 3527]
Zolang hij maar niet onder de 30 loopt.

Lucky_Strike_NL op 06-10-2008 om 16:33 [Niv: 7 / Exp: 371]
Wel beetje jammer, je gaat er nu toch wel vanuit dat grote games die vanaf nu uitkomen ook meegaan met de verbeterde technologie van consoles en hd.tvs
Maarja dikke grote levels heeft ook wel iets

GekooktEi op 06-10-2008 om 16:45 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Bij mij gaat hij op Medium/Low draaien met 25/30 FPS (op de PC dus), heb ik nooit problemen mee gehad ^.^

Stammetje91 op 06-10-2008 om 17:07 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Wat een verassing, dit nieuws krijgen we met elk spel tegenwoordig. Is het erg? Neej, want met de graphics van tegenwoordig op een stabiele 30 frames draaien is ook goed!

MarcianoNL op 06-10-2008 om 17:07 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Viel ook wel te zien aan de gameplay beelden, maakt me ook niet veel uit zolang de game maar niet veel framedrops gaat krijgen.

Gast (82.95.144.xxx) op 06-10-2008 om 17:31
idd, als de game gewoon goeie graphics heeft en vloeiend beweegt is het genoeg!

Nibor op 06-10-2008 om 18:23 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Eerlijk gezgt boeit het me niet zoveel, als de game maar lekker speelt.

Wii gamer op 06-10-2008 om 19:20 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Waarom doen ze dit? Als het allemaal op een DVD past, kunnen ze het zeker op een blu-ray droppen en het dan wel 60fps maken.

Gast (77.248.70.xxx) op 06-10-2008 om 20:04
Wii Gamers, wat heeft het medium in godsnaam het het aantal frames te maken?! Het aantal frames waar een spel op draait wordt niet bepaald door de DVD of Blu-Ray speler. Dat wordt bepaald door de rekenkracht van de CPU, de bandbreedte van het geheugen, de fillrate van de GPU, maar NIET door het verschil in leessnelheid tussen Blu-Ray en DVD. Volgens jouw redenering, wanneer men het spel dus zo groot zou maken dat er idd een Blu-Ray voor nodig is, dan zou het spel alleen maar moeizamer draaien. Het spel is dan complexer, dus moeilijker te verwerken voor de toch al beperkte rekenkracht en brandbreedte van de consoles.

Om dit spel goed te kunnen ervaren moet je een fatsoenlijke pc hebben. De X360 en PS3 zijn gewoon te beperkt en te verouderd om dit te kunnen trekken. Vergelijk de specs van de beide consoles maar eens met de laatste PC technieken, een wereld van verschil. De X360 heeft in iedergeval een een 10mb framebuffer met een bandbreedte van 256gb per seconde, maar ook dat mag niet baten.....

Orian op 06-10-2008 om 20:05 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Ehh, blu ray en disk grootte heeft niks met FPS te maken...

Ike op 06-10-2008 om 20:16 [Niv: 24 / Exp: 1186]
Het verschil tussen 25 en 60 kan een mens niet eens zien

Zuigertje op 06-10-2008 om 20:23 [Niv: 118 / Exp: 5884]
lol @ Wiigamer.

@ Ike:

Het verschil tussen 25 fps en 60 fps is enorm...

Robert op 06-10-2008 om 20:40 [Niv: 206 / Exp: 10294]
op de PC gaat ie wel naar de 60fps

Ike.......dat is tot nu toe het stomste wat ik gehoord heb deze maand

Lucky_Strike_NL op 06-10-2008 om 21:21 [Niv: 7 / Exp: 371]
Ike.......dat is tot nu toe het stomste wat ik gehoord heb deze maand.

sluit ik me volledig bij aan. Als je goed kijkt zie je zelfs verschil tussen 50 fps en 60 fps. Bij 60 fps is het allemaal net wat scherper en voller van kleur en licht.

Gast (82.174.98.xxx) op 06-10-2008 om 22:06
@ Lucky Strike
FPS heeft NIKS, en ik herhaal, NIKS, te maken met de scherpte en volheid van kleur/licht.

Gast (94.209.63.xxx) op 06-10-2008 om 23:20
@ Lucky_strike_NL

dat is tot nu toe het stomste wat ik gehoord heb deze maand.

Gast (78.21.25.xxx) op 06-10-2008 om 23:52
Jongens toch als deze game goed draait zonder
framedrops wat is het probleem dan . :?
MarcianoNL en Nibor jullie hebben het helemaal door !! als de game maar goed is . ;)

Lucky_Strike_NL op 07-10-2008 om 11:00 [Niv: 7 / Exp: 371]
Mja t zal wel aan mij liggen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik game op n beamer, dus dan zijn de verschillen misschien wat meer op te merken, maar bij 60hz is het net wat vloeiender en realistischer, wat ik zie als scherper en voller.

Maar verder sluit ik me bij tyger1 aan Deze discussie loopt al jaren, en ik heb t niet gestudeerd, ik neem het alleen waar Gewoon lekker gamen

Gewijzigd door Lucky_Strike_NL op 07-10-2008 om 13:25

MaartenL (Redacteur) op 07-10-2008 om 11:30 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Zal ik weinig last van hebben met de PC versie gelukkig.

Nja, zolang de game in het geheel maar vloeiend loopt zonder overduidelijke drops in de framerate zal het gemis aan een constant 60 FPS niet veel uitmaken.

the_dan op 04-11-2009 om 10:01 [Niv: 310 / Exp: 15521]
vind ik niet erg t draait gewoon lekker

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Far Cry 2
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media