Binnenkort lanceert Sony Computer Entertainment de PlayStation 3 titel White Knight Story in Japan. De game laat je spelen als een tiener die per toeval een antiek voorwerp vindt. Met de hulp van dit voorwerp kan hij transformeren in een krachtige White Knight, een wezen dat in staat is om de wereld te vernietigen.
Op de Tokyo Game Show vertelde Level-5 President Akihiro Hino over de online multiplayer van White Knight Story. Bij de start van de game ontwerp je een eigen personage, waarna je kunt beginnen aan de singleplayer en de multiplayer. Je online personage wordt niet gebruikt in de singleplayer, maar je online en offline prestaties hebben een invloed op elkaar via dit personage. Na enkele uren in de singleplayer kun je continu wisselen tussen de online en offline mode zonder je ervaring, vaardigheden, items en geld te verliezen. In de online multiplayer kun je echter alleen wapens en spreuken veroveren die op dat moment al beschikbaar zijn in de singleplayer. Op deze manier kun je niet te sterk worden voor de singleplayer.
In de multiplayer kom je terecht in een lobby met zestien spelers waar je de groep kunt opdelen in party's van vier. Samen breng je dan verschillende queesten tot een goed einde. Het online systeem is dus vergelijkbaar met Phantasy Star Online en Monster Hunter. Het aantal queesten is onbekend, maar Hino belooft een pak missies. Later kan dit aantal ook via DLC verhoogd worden. Level-5 lijkt nog geen zekerheid over White Knight Story DLC te hebben, maar het bedrijf werkt wel aan DLC voor een ander spel. Het bedrijf zou een baas uit White Knight Story overzetten naar LittleBigPlanet.
|