Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
30 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Shaun White Snowboarding


Door Rene Groen op 14-11-2008 om 18:44
Bron: Gamed

‘Tof, een nieuwe snowboardtitel!’ Dat was althans mijn gedachte toen Shaun White Snowboarding op de redactiemat plofte. Mijn gedachten gingen terug naar Amped 3, een snowboardgame die weliswaar niet perfect was, maar wel veel plezier met zich meebracht.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Shaun White Snowboarding (SWS) is geen Amped 3 en zo moet de game ook niet benaderd worden. Daar waar Amped 3 totaal onrealistisch was, maar daarmee zeer grappig, daar tracht SWS veel realistischer over te komen. Een eerste aspect waar je dit meteen in merkt zijn de grootte van de vier bergen die vanaf het begin beschikbaar zijn, te weten Park City, Europa, Japan en Alaska. De bergen zijn groots in omvang en zonder laadtijden kun je van het bovenste puntje tot aan de diepe dalen doorschuiven en de positie waar je je bevindt heeft ook invloed op de ondergrond. Bovenin is er bijvoorbeeld diepere sneeuw, zijn er minder andere boarders en zijn er kans op lawines, terwijl het onderin vol leven is en je meerdere ramps tegen zult komen. Om makkelijk tussen deze hoger en lager gelegen gebieden te switchen zijn er skilifts aanwezig, alsmede een helikopter die je in kunt schakelen om naar een hoger gelegen gebied te komen. Hiernaast is het tevens mogelijk om een warppunt te plaatsen welke je meteen terug plaatst naar het aangegeven punt op de map.


Tegen al dit moois staat wel een flink negatief punt, en dat zijn de controls. Meteen in het begin word je redelijk in het diepe gegooid, zonder verder al teveel uitleg te geven hoe alles werkt of hoe je trucjes kunt doen. Het eerste uur in de game zul je dan ook meer vallen dan op je board staan, hetgeen een flinke drempel vormt voor gamers die denken spelenderwijs verder te kunnen komen. Ook het verhaal helpt hier niet echt in mee, Shaun White (wiens naam weliswaar aan de game verbonden is, maar redelijk op de achtergrond blijft) geeft namelijk aan dat hij je extra vaardigheden zal leren wanneer je twaalf Euromunten voor hem weet te verzamelen op de vier gebergten. Het verzamelen van deze munten gaat middels een radar die zeer slecht werkt en heeft totaal geen fungehalte die we in een game als deze verwachten. Eenmaal twaalf munten verzameld kent het verhaal geen verdere diepgang, hetzelfde proces herhaalt zich namelijk nog enkele keren en de vaardigheden die je leert gebruik je enkel effectief om, jawel, meer munten te verzamelen.

Gelukkig kent de game ook losse uitdagingen welke een stuk leuker zijn, maar ook hier zijn de controls vaak het obstakel die het spel naar een hoger niveau tillen. Zeker in het begin, wanneer je weinig geld hebt en je slechte basisboard dus nog niet kunt vervangen, zul je je meermaals ergeren aan de opzet die Ubisoft voor deze game gekozen heeft. Wat het fungehalte gelukkig wel omhoog haalt zijn de multiplayer mogelijkheden, op Xbox Live kun je met maximaal zestien spelers tegelijkertijd een berg af om, al sneeuwballen gooiend en trucjes uitvoerend, zo snel mogelijk beneden te komen. Helaas is ook de multiplayer niet geheel vlekkeloos, wanneer er een redelijk aantal spelers in een potje zitten is er een lichte vorm van lag waarneembaar, hetgeen spelers ietwat stotterend weergeeft.


Eerder gaf ik al aan dat de bergen in Shaun White groots zijn opgezet, en dit alles komt door de engine van Assassin’s Creed. De plaatjes die met deze engine mogelijk worden gemaakt zien er goed uit en kennen een redelijk grote draw distance, helaas gaat dit wel ten koste van enige pop-up die vaak laat in je beeld verschijnt. De engine zorgt er wel voor dat SWS met een free-roaming game vergeleken kan worden, er zijn geen vaste paden en iedere keer wanneer je een berg afstormt zul je een ander pad bewandelen, hierbij zijn sommige onderdelen pas goed bereikbaar wanneer je het board even op je rug hebt gebonden en te voet verder gaat. Hoewel dit een goed idee is, zo kun je bijvoorbeeld een stukje terug lopen wanneer je iets gemist hebt, betekent dit wel dat het tempo behoorlijk uit de game verdwijnt, lopend schakelt de game namelijk een paar tandjes terug, hetgeen in schril contrast staat met de hogere snelheid van het boarden zelf.

Shaun White Snowboarding heeft getracht een serieuze snowboardgame te zijn en het arcadegedeelte achterwege te laten, maar hier slaagt de game maar half in. De instapdrempel is redelijk hoog, de verhaallijn is niet leuk en de controls werken je meer tegen dan dat ze van een stimulerende factor zijn om door te spelen. Hier tegenover staat wel een dijk van een soundtrack (met nummers van onder andere Audioslave, Bob Dylan en Run DMC) en plezier in de multiplayer. Mocht Ubisoft besluiten om de game van een sequel te voorzien, dan zal er echter veel moeten gebeuren om deze een stuk beter te doen scoren.
Beoordeling
Gameplay   35
Sound   88
Graphics   75
Replay   50

Shaun White kent enkele leuke elementen, maar dat zijn er te weinig om echt indruk te maken.
52


18:45  Twee Animal Crossing video's
18:39  Scans voor Klonoa: Door To Phantomile
 Reacties (22)
 Pagina: 1
Hellkiddo21 op 14-11-2008 om 18:57 [Niv: 11 / Exp: 574]
Heel erg jammer
Had hoge verwachtingen van dit spel...
Nou ja dan maar even kijken wat Stoked ervan bakt

Nibor op 14-11-2008 om 19:06 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Gameplay 35, oei

Jammer ik had echt meer verwacht van SWS, helaas niet mijn al-time favorite SSX 3 overtroffen.

Gast (62.238.36.xxx) op 14-11-2008 om 19:29
Echt niet, dit spel is volgens mij echt veel meer waard.

Simon op 14-11-2008 om 19:38 [Niv: 112 / Exp: 5600]
Dit is dus niet de Wii-versie? Misschien is die wel vet, met het balance board ^^

Rene Groen (Eindredacteur) op 14-11-2008 om 20:06 [Niv: 747 / Exp: 37355]
@ Gast: Speel de game en kom dan met punten waarom de game meer waard is dan dit.

@ SjemBo: We hebben de game enkel op de Xbox 360 gespeeld.

im2 op 14-11-2008 om 20:18 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Wat is er juist mis met de gampeplay behalve de hoge instapdrempel?

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-11-2008 om 20:21 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Lees de review, daarin worden enkele punten aangehaald.

Gast (86.91.244.xxx) op 14-11-2008 om 20:24
Ai, jammer van Ubisoft.

Cervantes op 14-11-2008 om 20:25 [Niv: 117 / Exp: 5871]
ahahhaah en terecht.

HcV83 op 14-11-2008 om 22:22 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Ik heb de review nog niet gelezen ivm eventuele spoilers maar ik heb deze game nu net een uurtje gespeeld. Ik vind het persoonlijk wel zijn charmes hebben. Het is niet grafisch hoogstaand (nogal buggy)Het is ook geen ssx3 maar dat wist ik van tevoren al. Ik vind het sfeertje wel goed, open wereld met allemaal snowboarders, van je snowboard afstappen, stukkie wandelen etc. Ik vind het eigenlijke wel een verwelkome afwisseling na de zoveelste shooter,rpg en racer te hebben gespeeld.
Op dit moment zou ik tegen een 70 aan zitten

HcV83 op 14-11-2008 om 23:24 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Review gelezen. Besturing: tjah niet makkelijk, ontbreken van de uitleg helpt ook niet mee maar de sporadische hints en het uitvogelen van de besturing vind ik niet het grootste bezwaar. Opdrachten missen diversiteit maar misschien zijn we wel verwend. Al met al vind ik deze twee aspecten van de gameplay wel voldoende.
Multiplayer zal ik morgen checken. Het spel is geen worldbeater maar een onvoldoende? daar ben ik het niet mee eens.

Gewijzigd door HcV83 op 14-11-2008 om 23:24

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-11-2008 om 09:35 [Niv: 747 / Exp: 37355]
Als de gameplay al niet in orde is kan deze game al nooit een voldoende scoren. De instapdrempel ligt veel te hoog, de verhaallijn gaat helemaal nergens over en het fungehalte, iets wat ik zeer belangrijk vind in een game als deze, ontbreekt grotendeels. Overigens ben ik niet de enige die er zo over denkt, Eurogamer gaf het spel bijvoorbeeld een 4.

No'tje op 15-11-2008 om 13:13 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Meestal klopen de reviews hier wel, en dat is nu ook het geval. Bedankt ik had bijna een miskoop gedaan en jammer voor ubisoft met hun eerste sport titel.

flip122 op 15-11-2008 om 16:53 [Niv: 73 / Exp: 3646]
ik heb em net gekocht 1x eerder gespeeld op FL
maar ik had wel de laatste dus hij verkoopt niet slecht

Gast (91.180.133.xxx) op 15-11-2008 om 16:58
echt bijna alle games hier moeten het hebben van hun sound :p btw ik heb em gespeeld op next08 dus heb niks kunnen horen van sound (muziek bij ubisoft ztond keihard) ik vond de controls echt aardsmoeilijk en hij was ook nog eens in het frans als je de gfx bekijkt zou je niet zeggen dat ie van de AS engine was maar was wel groots ik vond hem een 60efje waard

Gast (91.180.133.xxx) op 15-11-2008 om 16:59
groots in omvang bedoel ik

nightwarrior op 15-11-2008 om 21:05 [Niv: 26 / Exp: 1313]
[Je downloadverhalen interesseren ons niet - Red.]

Gewijzigd door Rene Groen op 16-11-2008 om 01:51

BengaBenga op 16-11-2008 om 02:20 [Niv: 27 / Exp: 1337]
Wii versie is heel vet, kan ik iedereen aanraden. Balance Board werkt erg gaaf. Is ook meer een arcade game in de stijl van 1080.

Gast (145.119.165.xxx) op 20-11-2008 om 20:35
Waarom is de SSX reeks ermee gestopt dan?

Gast (195.241.141.xxx) op 30-12-2008 om 14:31
leip man

Gast (86.82.100.xxx) op 13-01-2009 om 18:04
ik heb het spel en vind het zeer vermakelijk, wat mij betreft een 7 waard,
de verhallijn is misschien niet geweldig, maar wat wil je in een snowboardgame?
de graphics vind ik redelijk, en de sound goed

Gast (86.88.187.xxx) op 17-09-2009 om 20:20
als je een beetje ervaring hebt met playstation en xbox valt de besturing reuze mee.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shaun White Snowboarding
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media