Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

IGN: 'Kodu gaat dieper dan LittleBigPlanet'


Door Rene Groen op 11-01-2009 om 12:58
Bron: IGN

Microsoft werkt al enkele jaren aan Kodu, een game die geen standaard pakket levert, maar je juist eigen creaties uit laat werken.

Het is een principe dat ook in LittleBigPlanet zat, ook daar kon je immers je eigen levels creëren. Een simpele kopie dus? Niet volgens Microsoft, zij testen het concept immers al twee jaar geleden en hebben het daarna verder uit laten werken. Ook IGN deelt deze mening, zij konden namelijk met de titel aan de slag en laten weten dat de beleving van Kodu een stuk dieper gaat.

quote:
'Hoewel er al meerdere vergelijkingen gemaakt zijn, denk aan LittleBigPlanet, zijn de creatiemiddelen van Kodu meer robuust en gaan ze veel dieper. Dit omdat Kodu haar gebruikers niet een set templates voorschotelt, maar ze daadwerkelijk vanaf nul kunnen bouwen, denk aan het bepalen van vormen en groottes, het plaatsen van objecten en inwonenden, het bedenken van kenmerken, de simpele gedragslogica, etc.

Casual gamers kunnen zo in de ervaring springen door een vooraf gemaakte configuratie. Mensen die echter veel doorzettingsvermogen hebben kunnen hun gehele ervaring vanaf de grond toe opbouwen. Microsoft noemt dit alles een visuele programmering en nu we Kodu in actie hebben gezien kunnen we concluderen dat het dit ook gaat bieden.'


Het volledige verslag is hier te lezen.


13:03  Lionhead zet Fable II patch online
12:51  Wii DVD functionaliteit eruit gehaald?
 Reacties (66)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (82.74.31.xxx) op 11-01-2009 om 13:01
Hm, lijkt me niks.

Divine Rage op 11-01-2009 om 13:03 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Met wat je kan met LBP kan je volgens mij meer, maar met Kodu kan je meer algemene dingen.

Taw0n op 11-01-2009 om 13:07 [Niv: 83 / Exp: 4141]
Maar Kodu heeft geen sackboys

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-01-2009 om 13:10 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Misschien kun je die ook wel maken

Cervantes op 11-01-2009 om 13:15 [Niv: 117 / Exp: 5871]
hahahaha nu lach ik me dood.

ProGamer op 11-01-2009 om 13:17 [Niv: 26 / Exp: 1292]
Boeien, LBP heeft het beter aangepakt en zijn daarvoor beloond.

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-01-2009 om 13:18 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Wat heeft LBP beter aangepakt? De creaties? IGN spreekt je tegen, en ik denk niet dat jij de game ook al gezien / gespeeld hebt.

Gast (82.168.137.xxx) op 11-01-2009 om 13:20
[Reageer normaal of reageer niet - Red.]

Gewijzigd door Rene Groen op 11-01-2009 om 13:21

sonytje op 11-01-2009 om 13:21 [Niv: 11 / Exp: 526]
Ign haalt verschillende dingen aan die Kodu beter maken: Vormen aanpassen, grote bepalen, ...
Maar in LBP kun je dit toch ook?

Gast (62.108.5.xxx) op 11-01-2009 om 13:23
[Reageer normaal of reageer niet - Red.]

Gewijzigd door Rene Groen op 11-01-2009 om 13:25

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-01-2009 om 13:25 [Niv: 747 / Exp: 37353]
@ sonytje: Waarschijnlijk op grotere schaal, dat zal moeten blijken.

Gast (82.168.137.xxx) op 11-01-2009 om 13:26
nou nou rene groen... vrijheids van meningsuiting ? het was toch een leuke grap. Was niet eens uitlokken. Ach laat ook maar..

Wii gamer op 11-01-2009 om 13:27 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Nou, ze mogen dan wel eerder begonnen zijn, maar omdat zij het nu later uitgeven kunnen zij ook de dingen die in LBP zijn kopiëren, dus het slaat totaal nergens op wat zij zeggen.

Je kunt het zien als twee mensen die een verslag maken. A is eerder begonnen dan B, maar B heeft het sneller af; vervolgens kan A net zo goed het verslag van B overnemen.

MS is FAIL.

Gast (77.160.47.xxx) op 11-01-2009 om 13:29
laat eerst wat zien dan van die Kodu, 12 jaar oude meisjes die zingende bomen maken is leuk.. voor 5 seconden, maar verder niet.. de levels die ik bij Little Big Planet heb gezien zijn niks minder dan BRILJANT!

Gast (82.174.249.xxx) op 11-01-2009 om 13:29
Maar of de game ook zo goed uitgewerkt en origineel zal, is een tweede. En verder, had Media Molecule al niet een LBP sequel in de maak? Of heb ik het mis.

Gast (84.28.238.xxx) op 11-01-2009 om 13:34
progamer

ik vraag me af wat je bedoeld met beloond want de cijfers die ik over LPB lees en het deit dat het sonys paradepaardje was AAA zijn lachwekkend


Gast (84.105.76.xxx) op 11-01-2009 om 13:42
microsoft jat ALLES gasten

Gast (77.160.47.xxx) op 11-01-2009 om 13:46
Gast (84.28.238.xxx)

Little Big Planet heeft meer awards gewonnen dit jaar dan Gears of war 2, Little Big Planet heeft een kiddy uitstraling maar is een game waar ELK platform naar (zou moeten) smacht(en)

Gast (82.170.250.xxx) op 11-01-2009 om 13:49
qoute: 'Casual gamers kunnen zo in de ervaring springen door een vooraf gemaakte configuratie.'

Hier vergist MS zich volgens mij toch. Dit soort games zijn per definitie niet besteed aan de casual gamer. Die wil een spel opstarten en simpel vermaak. Daarom is LBP ook geen doorslaand succes voor Sony. De hardcore gamer hebben ze wel bereikt, maar de systemseller die LBP had moeten zijn is het niet geworden. Daarvoor is het spel te ingewikkeld (lees: de controls te irritant). Het online gedeelte, de user generated content, wat mij betreft datgene wat briljant is aan LBP, is veel te diep en arbeidsintensief.
Ik vermoed dat dit ook voor Kodu gaat gelden.

Gast (82.75.221.xxx) op 11-01-2009 om 14:03
ik weet zeker dat kodu meer kan dan in LBP, LPB heeft een limiet in dingen die je kan bouwen etc, kodu heeft volgens meerdere sites geen limiet, en veel meer keuze. dus fanboys die zeggen dat MS fail is en alles jat en sommige mensen die dit zeggen zoals Little Big Planet heeft meer awards gewonnen dit jaar dan Gears of war 2, zuig maar een lekkere stick, alle 3 console bedrijven jatten van elkaar dus niet alleen MS.

Gast (90.128.145.xxx) op 11-01-2009 om 14:03
Yes dus hier kan ik echte pornolevels maken

No'tje op 11-01-2009 om 14:09 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Als ze maar niet dat gezeik gaan doen met die copyright, dat maakt LBP een beetje kapot.

spitfiresoul op 11-01-2009 om 14:09 [Niv: 57 / Exp: 2854]
het probleem met de verkopen van littlebig planet is eerder de verpakking etc.

der zijn al meerdere gmaes ten onder gegaan ook al waren zo goed gewoon omdat de verpakking verkeerd overkwam.

als ik lbp in winkel zie is het precies een spel voor kleine kinderen. hierdoor gaan de oudere gamers die games nieuw niet volgen of gewone casualgamers niet zo snel aangetrokken zijn tot de game.

iemand die wel neiuws volgt weet wat voor creatief pareltje het is.
ms zegt van alles dat ze niets pikken maar iedereen weet wel beter. is zelfde met pc's hun machtspositie misbruiken en kleine concurenten direct uitkopen zodat zij het voor het zeggen hebben.

JasperCLA op 11-01-2009 om 14:13 [Niv: 94 / Exp: 4675]
Lol kijk al die Fanboys Wees niet zo ego pls en wees blij

The Big N op 11-01-2009 om 14:26 [Niv: 89 / Exp: 4462]
Wederom weer creatief bezig Microsoft (uh-uhm)

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kodu
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:


Meer media