Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Pandemic praat over The Dark Knight annulatie


Door Joni Philips op 16-01-2009 om 17:51
Bron: Kotaku

In 2007 startte Pandemic Brisbane de ontwikkeling van een Batman spel op basis van de film The Dark Knight, maar de ontwikkeling verliep slecht en EA annuleerde het spel.

Tegen Kotaku vertelden insiders bij Pandemic Brisbane de reden achter de annulatie van het spel.

- EA's Batman licentie liep in december 2008 af, hierdoor had Pandemic maar 18 maanden om de game te maken.

- Pandemic was enkele maanden bezig voor EA vertelde dat men een The Dark Knight game moest maken.

- In het midden van de ontwikkeling wilde EA dat de game samen met de bioscooprelease van The Dark Knight zou verschijnen.

- Pandemic Brisbane wilde een sandboxspel maken ondanks het feit dat ze geen ervaring hadden met het genre.

- Pandemic besloot de engine van Saboteur te gebruiken welke totaal ongeschikt bleek. Vroege versies van het spel crashten na een minuut en hadden een framerate van vijf frames per seconde.

- Het ontwikkelteam telde 130 werknemers, maar toch werd de release gemist. De game moest dan tegelijk met de DVD release verschijnen in december 2008.

- Enkele maanden voor de launch was het spel echter nog altijd een ramp qua bugs en glitches. De game zou nooit afgewerkt raken en EA besloot het spel te schrappen.


18:30  Geen demo of Wii versie voor The Godfather II
17:34  Datum voor SEGA Mega Drive collectie
 Reacties (16)
 Pagina: 1
GekooktEi op 16-01-2009 om 17:57 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Zonde, het had wat leuks kunnen worden. Maar aan de andere kant, Begins was ronduit slecht, en het is ook niet logisch om dan nog zo'n filmvergaming te maken daarna. Dan lijkt het toch beter om een andere richting in te slaan, zoals Eidos nu met Arkham Asylam doet.

Gast (84.194.107.xxx) op 16-01-2009 om 17:58
dat noem ik nu een weggegooid geld ze hadden dan beter die mensen in gezet in lord of the rings conquest voor de grfx dan zouw dat al veel mooier zijn geweest

im2 op 16-01-2009 om 18:03 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Jammer om al dat werk zomaar in de vuilbak te werpen. Ik hoop dat die andere Batmangame wel iets wordt.

Nibor op 16-01-2009 om 18:05 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Jammer, dit klinkt als veel te overhaast, typisch EA dus.

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-01-2009 om 18:17 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
18 maanden is een mooie ontwikkelperiode hoor, Dead Space werd in dezelfde periode gemaakt met maar de helft van de werknemers.

Gast (81.11.175.xxx) op 16-01-2009 om 18:37
niks mis met de gfx van lotr: conquest vind ze wel mooi
OT: ah ja ik vind het niet erg hoor ben niet zo voor batmangames

dannyveno op 16-01-2009 om 18:56 [Niv: 59 / Exp: 2953]
kunnen ze nu mooi SW:Battlefront III gaan maken

MarcianoNL op 16-01-2009 om 19:05 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Gelukkig krijgen we nu wel een andere toffe Batman game namelijk Batman: Arkham Assylum.

Gast (82.174.249.xxx) op 16-01-2009 om 19:17
Dus in principe, als EA de licentie niet had, zouden wij nu allemaal volop the dark knight videogame aan het spelen zijn :S

Gast (80.126.80.xxx) op 16-01-2009 om 20:21
een game hoeft niet altijd met de film te verschijnen....
sukkels

asianck op 16-01-2009 om 22:19 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Meh het zag er wel mooi uit. Jammer.

Stammetje91 op 16-01-2009 om 23:07 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Elke uitgever moet gewoon doen zoals Blizzard: "De game komt uit wanneer die af is."

Simon op 16-01-2009 om 23:20 [Niv: 112 / Exp: 5600]
Dan krijgen we de komende tijd geen spellen meer

Wii gamer op 17-01-2009 om 00:27 [Niv: 290 / Exp: 14517]
@ de titel "...annulatie"
Een site zegt:
"Er blijkt ook een geografisch verschil te zijn: Belgen hebben meestal een voorkeur voor de vorm op -atie en Nederlanders kiezen vaker voor de vorm op -ering ."

Hm, k. Weten we dit ook weer? Annulering klinkt toch mooier, maar dat zegt een Nederlander.

ontopic: Een spel hoeft niet per se gelijktijdig uit te komen met de film, maar toch begrijpen we het wel.

Gast (82.174.249.xxx) op 17-01-2009 om 00:52
^ ja. last time i checked stond er .nl achter www.gamed, niet .be :P dus er zou annulering moeten staan ookal komt het van een Belgische redacteur.

Gast (212.182.144.xxx) op 17-01-2009 om 07:52
Off: Nog zo iets. Belgen zeggen dat de meervoud van het woord "spel," spelen is(de werkwoordsvorm dus). En Nederlanders zeggen dat de meervoud gewoon "spellen" is(ook een werkwoordsvorm). Beiden zijn niet fout!;)

Ontopic: toch stom van EA dat ze zo hebben zitten drammen. Zo krijgen we ook een subjectievere blik hoe EA in elkaar steekt en hoe het soms kan dat ze zulke troep uitgeven.. |(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Dark Knight
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Pandemic Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:
Geen media gevonden