In 2007 startte Pandemic Brisbane de ontwikkeling van een Batman spel op basis van de film The Dark Knight, maar de ontwikkeling verliep slecht en EA annuleerde het spel.
Tegen Kotaku vertelden insiders bij Pandemic Brisbane de reden achter de annulatie van het spel.
- EA's Batman licentie liep in december 2008 af, hierdoor had Pandemic maar 18 maanden om de game te maken.
- Pandemic was enkele maanden bezig voor EA vertelde dat men een The Dark Knight game moest maken.
- In het midden van de ontwikkeling wilde EA dat de game samen met de bioscooprelease van The Dark Knight zou verschijnen.
- Pandemic Brisbane wilde een sandboxspel maken ondanks het feit dat ze geen ervaring hadden met het genre.
- Pandemic besloot de engine van Saboteur te gebruiken welke totaal ongeschikt bleek. Vroege versies van het spel crashten na een minuut en hadden een framerate van vijf frames per seconde.
- Het ontwikkelteam telde 130 werknemers, maar toch werd de release gemist. De game moest dan tegelijk met de DVD release verschijnen in december 2008.
- Enkele maanden voor de launch was het spel echter nog altijd een ramp qua bugs en glitches. De game zou nooit afgewerkt raken en EA besloot het spel te schrappen.
|