Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Bioshock 2 mogelijk tegelijkertijd op alle systemen


Door Rene Groen op 21-03-2009 om 15:08
Bron: CVG

De verwachtingen voor Bioshock 2 zijn, zeker na een geniaal eerste deel, hooggespannen. Grote vraag is echter wanneer we de game mogen verwachten.

Op deze vraag hebben we helaas nog geen antwoord, maar als de game verschijnt wil 2K dit wel doen op alle systemen tegelijkertijd, te weten de PC, Xbox 360 en PlayStation 3. Of ze dit ook gaan halen is uiteraard de vraag, maar het is wel een doelstelling die ze zichzelf hebben voorgenomen.



15:13  Matsuura: 'WMP geen goede toevoeging'
15:03  Uitgevers boos op Sony wegens PSN regel
 Reacties (18)
 Pagina: 1
Gast (84.81.94.xxx) op 21-03-2009 om 15:19
zal mooielijk worden want de progamiring op de ps3 schijnt mooiekijkr te zijn

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-03-2009 om 15:32 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Och, ze hebben hun engine. Dan is het grootste probleem al opgelost tenzij ze met een nieuwe engine beginnen. (Maar die aangepaste UE2,5 is prachtig dus ik denk niet dat ze die dumpen) Ik gok 95% kans dat ze gelijk komen, 2% op PS3 uitstel en 3% op PC uitstel wegens economische redenen.

Dyllann op 21-03-2009 om 16:42 [Niv: 14 / Exp: 676]
@ 84.81.94.xxx


Leer even nederlands ofzo.
PS3 is niet moeilijker om te programmeren, het is alleen anders. De meeste Devs hebben geen zin om er aan gewend te raken, omdat ze lui zijn of in verband met gemakszucht, what ever.

FloriX op 21-03-2009 om 17:24 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Het is wel moeilijker.

De Cell is ongelooflijk geavanceerd en tel daarbij op dat de GPU niet voor consoles gemaakt is --> Moeilijk programmeren.

Iig denk ik dat ik voor de PC versie ga.

spartans op 21-03-2009 om 18:03 [Niv: 205 / Exp: 10270]
Nice ik ga hem zker halluh voor mijn 360 want ik heb deeltje één egt kapot gespeeld

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-03-2009 om 18:27 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
@FloriX: Idd, de Cell is ongelofelijk geavanceerd. Geldt ook voor Dualcore processoren en de Xbox 360 CPU. Als de Cell je afschrikt als programmeur, moet je bij de Wii, de PSP, de DS blijven. (Ik heb niets tegen deze platforms, hun processoren zijn echter eenvoudiger qua structuur) Dan zijn multicore processoren niets voor jou. Als je echt niet geavanceerd wil doen, kun je nog altijd bij de NASA gaan werken. Lekker programmeren op X256 processoren. Probleem van de PS3 ligt niet bij die CPU, maar bij de vaste verdeling van het RAM geheugen.

Gewijzigd door Joni Philips op 21-03-2009 om 18:30

Scar op 21-03-2009 om 23:31 [Niv: 90 / Exp: 4507]
@ Joni
Ben je tegenwoordig ook programmeur.

Je hoort wel is programmeurs zeggen dat ze beter de PS3 als lead console kunnen gebruiken en dan overzetten naar de 360. De reden waarom dit beter is komt door het vast ingedeelde geheugen van de PS3.

Het grootste probleem waarom de PS3 zo "moeilijk" programmeren is, ligt in ieder geval niet aan de vaste verdeling van het RAM geheugen.

Hetgeen wat moeilijk is de manier waarop alles gegenereerd wordt in zijn totaliteit.

GekooktEi op 21-03-2009 om 23:31 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Laten we hopen dat het lukt.

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-03-2009 om 23:39 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
@Scar: Je zegt het zelf: het is beter om op de PS3 te beginnen en naar de 360 te porten door het vast verdeelde geheugen. Of beter gezegd, porten van 360 naar PS3 is om die reden moeilijk. En nee, ik ben geen programmeur, maar ik moet binnen zes weken wel een spel programmeren.

Scar op 21-03-2009 om 23:55 [Niv: 90 / Exp: 4507]
@ Joni.
Ik weet niet hoor.

Florix heeft het over "Cell = moeilijk programmeren".
JIj gaat daar op in en geeft aan dat dat komt door de vaste indeling van het geheugen. Dit ging dus NIET over het overzetten naar de 360.

Dit zijn twee verschillende dingen die je door elkaar haalt.
1: Waarom is programmeren voor de PS3 moeilijker dan voor een andere console, in dit geval de 360 omdat die een stuk makkelijker is.
2: Of je beter vanaf de 360 naar de PS3 kan poorten of andersom, en waarom dit moeilijk is.

Dit is allebei totaal iets anders.

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-03-2009 om 00:02 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Als er gezegd wordt dat de PS3 moeilijker is om te programmeren, dan gaat het altijd over momenten dat zowel 360 als PS3 spellen gemaakt worden. Zonder een vergelijking aan te gaan met platforms die gelijkaardig zijn, kun je moeilijker zeggen dat iets moeilijker is.

Scar op 22-03-2009 om 00:55 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Sorry hoor, Joni, maar ben je nou echt zo dom.

Stel, als ik nu éénzelfde spel ga maken voor de PS3 en voor de 360, allebei van scratch af aan (gelijkwaardig), dan zal het programmeren voor de PS3 moeilijker zijn dan voor de 360. De grootste reden hiervoor is NIET het geheugen, wat jij dus in je eerdere post dus wel als reactie gaf op Florix.
(dit was dus nr. 1 uit mijn vorige post)

Gewijzigd door Scar op 22-03-2009 om 00:58

Scar op 22-03-2009 om 01:02 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Nummer 2 is puur het poorten wat van de 360 naar PS3 moeilijker is dan andersom vanwege het GEHEUGEN. En tuurlijk dit wordt ook gedaan door middel van "programmeren".

Maar in de reactie waarop ik reageerde ging het helemaal niet over het poorten.

Dit ging puur over dat de Cell geavanceerd is waardoor het moeilijk is om voor te programmeren, wat jij bevestigde door te zeggen dat dit kwam door het RAM geheugen

Gewijzigd door Scar op 22-03-2009 om 01:16

Lucky_Strike_NL op 22-03-2009 om 08:09 [Niv: 7 / Exp: 371]
jo scar als je zo goed kunt relativeren, dan zie je nu dat je jezelf voorbij lult. met "nummertje 2" Waar joni dus op doelde...

Iniedergeval ik ben geen programmeur, maar wat ik ervan gehoord het is dat het geheugen bij ps3 niet voldoende is en zodoende levels gegenereerd moeten worden. Dus jullie hebben beiden gelijk

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-03-2009 om 09:51 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Scar; er zijn genoeg ontwikkelaars die ontkennen dat het moeilijk is als je twee compleet aparte teams gebruikt. Enige probleem is dat alleen Infinity Ward dat doet. Elke andere multiplatformgame is porten van 360 naar PS3 of omgekeerd tijdens ontwikkeling. En de Cell is niet moeilijker, er zijn zelfs voldoende programmeurs die zeggen dat de EE van de PS2 moeilijker was.

Gewijzigd door Joni Philips op 22-03-2009 om 09:52

Scar op 22-03-2009 om 10:56 [Niv: 90 / Exp: 4507]
@ Lucky Strike

Dank je wel Lucky Strike, nummer 2 is inderdaad wat Joni bedoelde, over het poorten.

Maar in de post van Florix en de reactie van Joni hierop, wordt geen poorten genoemd.

Dat is dus de onduidelijkheid van de 2 punten die ik even wou ophelderen. Maar blijkbaar wordt ik niet begrepen.

Gewijzigd door Scar op 22-03-2009 om 10:57

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-03-2009 om 11:07 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Als je zegt dat de 'PS3 moeilijker is' om voor te programmeren, dan moet je altijd vergelijken met iets. En dan toch best met de 360 want in vergelijking met de NES is het makkelijker volgens sommigen. En dan is de reden het RAM geheugen en niet de Cell processor, zeker niet omdat de Xenon is gebaseerd op de Cell. De PPEs uit de Cell vormen de basis van de Xenon volgens IBM.

(Beide consoles hebben trouwens een probleem, 512 MB is te weinig. 1 GB had beter geweest.)

Gewijzigd door Joni Philips op 22-03-2009 om 11:08

Lucky_Strike_NL op 22-03-2009 om 20:07 [Niv: 7 / Exp: 371]
Ey scar, ik begreep jou wel maar je reageerde nogal als een irritant journalist zegmaar, in mijn ogen dan haha!! Door punten uit te diepen die bij bron niet bedoeld worden, blablabla..

Idd wel vaag dat de consoles met zo ontzettend weinig RAM werken. Ik werk nu al met 8GB ram in mn pc om met studio apparatuur te werken, en die ruimte benut ik nu al volledig... en zo gek veel kost dat werkgeheugen in verhouding ook niet...

maarja tzal wel precies genoeg zijn om de consoles goed te laten werken.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock 2
Type:
Game
Releasedatum:
09-02-2010
Ontwikkelaar:
2K Marin
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media