CD Projekt Red Studio lanceerde in 2007 de ambitieuze PC titel The Witcher, waarna de ontwikkeling van de consoleversie Rise of the White Wolf startte. In de game kruip je in de huid van een onervaren Witcher die allerlei monsters moet doden.
Rise of the White Wolf werd ontwikkeld in samenspraak met Widescreen Games, maar momenteel ligt de ontwikkeling stil. Widescreen Games bevestigt het eerdere gerucht van een annulatie. Widescreen Games heeft de ontwikkeling gestaakt omdat CD Projekt Red niet op tijd betaalt volgens hun. Zonder die betalingen kan de ontwikkeling niet verder gezet worden zonder de toekomst van de ontwikkelaar in gevaar te brengen. Widescreen Games zou de game wel graag afwerken, maar de volledige verantwoordelijkheid ligt hiervoor bij CD Projekt en Atari.
CD Projekt CEO Michal Kicinski ontkent de beschuldiging van Widescreen Games. CD Projekt heeft bij elke mijlpaal op tijd betaald. Bepaalde mijlpalen werden echter een pak later bereikt dan origineel gepland en CD Projekt heeft dan ook pas betaald op het moment dat ze bereikt werden, niet op het moment dat ze origineel gepland werden. CD Projekt moest zelfs mensen van andere projecten halen om Widescreen te helpen in de ontwikkeling.
Hij vindt het ook spijtig dat dit uitgevochten moet worden in de media. Kicinski reageert alleen publiekelijk om de onwaarheden van Widescreen te ontkrachten. Intern overlegt hij nu alvast over de toekomst van de game. Voorlopig ligt de ontwikkeling echter volledig stil.
|