Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Nieuwe informatie Path of Neo


Door Joni Philips op 03-07-2005 om 22:57
Bron: CVG

Hoewel de drie Matrix films een groot succes waren bleven de games daar toch een beetje bij achter. Ook The Matrix Online heeft tot nu toe nog niet geheel gebracht wat ervan verwacht werd. Atari probeert het nu met een nieuwe titel, namelijk The Matrix: Path of Neo.

In een interview met CVG gaf David Perry, oprichter en hoofd van developer Shiny Entertainment, wat meer informatie vrij over The Matrix. Enter The Matrix was waarschijnlijk de eerste game waar developer en filmproducer zo nauw samenwerkten. De Wachowski Brothers waren toen zeer nauw betrokken, het is dan ook niet verwonderlijk dat de game meer dan $250 miljoen opbracht.

De belangrijkste reden voor het maken van de Path of Neo is dat hij liefst in de huid van de held van de film kruipt en niet een of ander kleiner personage zoals toen hij als The Terminator wou spelen in de gelijknamige videogame maar een personage voorgesteld kreeg dat sterft in de film. Met Enter The Matrix brachten ze een game waarbij je de gebeurtenissen in de film beďnvloedde zoals Niobe die Morpheus redt.

Voor The Path of Neo wilde Shiny iets nieuws proberen. Je kruipt in de huid van Neo en The One. Je blijft echter niet vastzitten aan de gebeurtenissen in de film, je kan het beter doen dan Neo en meer mensen redden als je de krachten van The One beter beheerst.

Volgens hem is games maken gebaseerd op films zeer moeilijk en hij is veel kritischer op zijn games dan de reviewers ooit zullen zijn. De vrienden van Perry wilden zelfs de game niet spelen omdat Neo niet speelbaar is. In deze game zul je wel als Neo kunnen spelen, en dan zelfs in de hele trilogie. Voorlopig hebben ze al de 48 beste momenten gekozen om een level rond te bouwen zoals het gevecht tussen Morpheus en Neo.

Spelen met Neo houdt ook belangrijke veranderingen in aangezien hij een echte superheld is. Hij kan kogels stoppen, door muren kijken, vliegen en allerlei vechtsporten. Neo is één van de ultieme actiepersonages die de lijn tussen film en games kan verbreken.

De Wachowski Brothers waren ook zeer nauw betrokken bij het spel, zij hebben het praktisch geschreven. Zo hebben zij ook bepaald hoe je de moeilijkheidsgraad kiest. Na het kiezen van de rode pil start een actierijk level en afhankelijk van hoever je raakt, kun je een hogere moeilijkheidsgraad kiezen. In dat level komen stukken dialoog, muziek en vijanden uit de hele trilogie voor en als je het einde bereikt wat onmogelijk lijkt, kun je het pad van The One kiezen.

Aangezien je in de game meer vrijheid krijgt, zijn er ook meer opties. Zo bestaat dat de kans dat je in het Dojo gevecht tussen Morpheus en Neo ook wint en door de muren kunt ontsnappen. Daarnaast zijn er ook nieuwe scenés toegevoegd en moesten er stukjes film worden aangepast om altijd in de game te passen. Er is zelfs een alternatief einde voor als je een ander slot kiest dan Smith en Neo.

De game voegt ook dingen toe aan het Matrix universum zoals corrupte data. Data die eigenlijk gewist had moeten worden maar nog steeds overleeft. Deze programma's kunnen jou het leven zuur maken dus moeten ze uit de weg geruimd worden.

Volgens Perry zal The Path of Neo zeker een grote verbetering worden. Enter The Matrix was namelijk de allereerste game van Shiny op de drie verschillende consoles en alle tools en technieken moesten gemaakt worden onder een strikte deadline, de game moest gelijktijdig met de tweede film komen. Nu hebben ze veel meer tijd en ervaring, zo kregen ze op E3 de 'Beste technologie award' van IGN, een prestatie op een show waar zowel PS3 als Xbox 360 voorgesteld werden.

Ze zijn er ook in geslaagd om 1500 Agent Smiths te laten rondlopen op het scherm in realtime. Dit kon al met de kracht van de PS2, er was nog veel kracht die nog gebruikt werd. The Path of Neo zal zelfs de eerste game die Normal Mapping gebruikt, een techniek die onder andere voor het detail in Doom III (PC) en Chronicles of Riddick (Xbox) zorgde.

Naast Neo zul je ook nog andere personages zien vechten om waarheidsgetrouw te blijven. Je kunt hen echter niet besturen. Het interview werd afgesloten met een laatste oproep van Perry aan Hollywood.

"STOP LICENSING YOUR STUFF TO GAMES LIKE YOU DO FOR COFFEE CUPS!!! PLEASE START WORKING WITH THE GAME COMPANIES IN CREATIVE PARTNERSHIPS!"


23:19  Screenshots van Premier Manager 2005/2006
20:57  Screens van Bet On Soldier
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Ikkyu op 03-07-2005 om 23:07 [Niv: 88 / Exp: 4417]
Dit zou wel eens een behoorlijk interessante game kunnen worden !! Hopelijk is het grafische aspect van deze game ook dik in orde ... Ik vind het daarom ook jammer dat ze zich beperken tot de kracht van de ps2, wetende dat bijvoorbeeld de Xbox360 al bijna voor de deur staat.

Is er eigenlijk al 'n trailer beschikbaar ?

Joni Philips (Eindredacteur) op 03-07-2005 om 23:09 [Niv: 1181 / Exp: 59072]

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-07-2005 om 23:47 [Niv: 747 / Exp: 37355]
Dit lijkt me echt een zeer vette game worden die eindelijk eens Matrix waardig is.

@ Ikkyu: Vergeet niet dat een game heel veel ontwikkelingstijd heeft. Eer je dan de dev. kit hebt van de Xbox 360 en je moet alles dan nog eens om gaan gooien, dan gaat er nog veel meer tijd in zitten. Het bewijst dat de PS2 en Xbox nog lang niet dood hoeven worden te verklaard.

DiDa_DoeDa op 05-07-2005 om 13:29 [Niv: 140 / Exp: 6989]
Ja, ik zou ook heel graag een trailer willen zien

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Matrix: Path of Neo
Type:
Game
Releasedatum:
11-11-2005
Ontwikkelaar:
Shiny Entertainment
Uitgever:
Atari
Media:
Geen media gevonden