Met Resident Evil 4: Wii Edition, Resident Evil: The Umbrella Chronicles en Resident Evil Archives: Resident Evil lanceerde Capcom drie opvallende Wii titels.
In tegenstelling tot de meeste volwassen Wii games, bijvoorbeeld No More Heroes en MadWorld, verkopen hun Resident Evil spellen namelijk wel goed. Resident Evil 5 en Resident Evil: The Darkside Chronicles producer Masachika Kawata gelooft dat volwassen Wii titels een X-Factor nodig hebben om goed te verkopen zoals de naam 'Resident Evil'. Zonder deze X-factor kun je goede volwassen games maken, maar zij zullen waarschijnlijk slecht verkopen.
People get this perception that on Nintendo Wii all there is are cutesy games. However, when you actually try to develop a game on Wii it costs you money, it's time consuming and it's not the easiest console to deal with. There are good mature games that didn't sell, obviously. You need an X-Factor.
Aangezien Resident Evil games wel goed verkopen op de Wii, zou je verwachten dat Capcom overweegt Resident Evil 5 te porten naar de Wii. Kawata acht het echter onwaarschijnlijk dat Resident Evil 5 op de Wii verschijnt. Een on-rail shooter zoals The Darkside Chronicles is veel logischer voor de Wii. Technisch gezien zou het echter zeker mogelijk zijn om de gameplay van Resident Evil 5 na te maken op de Wii met de engine van Resident Evil 4. Ook grafisch zou het mogelijk zijn als je kijkt naar het harde werk van Cavia, de studio die momenteel werkt aan The Darkside Chronicles.
|