Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Newell: 'Community moet games financieren'


Door Rene Groen op 21-07-2009 om 11:11
Bron: Good Game

Binnen de game-industrie gaan grote bedragen om. Alvorens een game op de markt is zijn er vele miljoenen in gestoken, en dan is het nog maar de vraag of dit zich terug laat betalen.

Ook Valve’s Gabe Newell kan zijn game niet maken met de stuivers uit zijn binnenzak, en dus denkt hij altijd na over ideeën om aan extra geld voor zijn projecten te komen. Zoals het nu gaat hebben ze tien tot dertig miljoen dollar nodig om hun game te financieren, en dit bedrag is al aan het begin van het ontwikkelproces benodigd om een goede start te kunnen maken. Beter zou het echter zijn als de community zelf bij gaat dragen wanneer ze een goed idee zien:

quote:
"In other words, ‘Hey, I really like this idea you have. I’ll be an early investor in that and, as a result, at a later point I may make a return on that product, but I’ll also get a copy of that game."


Newell ziet de traditionele relatie tussen een uitgever en ontwikkelaar dan ook deels verdwijnen, en richt zich liever tot financierders die achter een project staan en daaraan bij willen dragen.


11:17  Dante's Inferno krijgt comic
11:05  Levine: 'Bioshock 2 is 2K Marin project'
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Weslii op 21-07-2009 om 11:27 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Volgens mij maakt een dergelijke structuur het alleen maar ondoorzichtig.

we kunnen nu al aandelen van een ontwikkelaar kopen als we daar brood in zien. Als je als ontwikkelaar goede ideeen hebt komen de investeerders vanzelf. Als je nu in afzonderlijke spellen moet investeren is een beetje dubbelop denk ik. Daarbij betekend investeren ook inspraak. En ik denk dat te veel inspraak van investeerders in de ontwikkeling van een spel de kwaliteit niet ten goede komt.

Gast (87.211.243.xxx) op 21-07-2009 om 11:36
Als Gabe Newell 2xper dag minder naar fast-food ketens gaat kan hij in 1 jaar een game financieren

StuffedGamer op 21-07-2009 om 11:43 [Niv: 35 / Exp: 1752]
lijkt me geen goed idee, de gamers zelf hebben t geld niet om fatsoenlijk te investeren. Die zullen echt niet meer geven dan dat ze voor een game zouden betalen en waarschijnlijk zelfs minder.

Met pakweg 50euro per gamer (exclusief officielere investeerders), hebben ze 500.000 tot 1.000.000 'investeerders' nodig, dat zijn record sales die nooit gemaakt worden voor een gemiddelde game.

Newell heeft wel vake rare ideeen, vreemde vogel vind ik het maar

Gewijzigd door StuffedGamer op 21-07-2009 om 11:44

Louis Tinner op 21-07-2009 om 11:44 [Niv: 201 / Exp: 10063]
gamers financieren de game wel als ie af is

Gast (217.136.15.xxx) op 21-07-2009 om 12:18
Ik heb een voorstel Newell: leer die PS3 gebruiken en je maakt voor een meer-investering van 10% ofzo om je game te porten een extra omzet van 20-30%. Poef, je maakt meer winst om je volgende game te betalen.

stoner4life420 op 21-07-2009 om 12:19 [Niv: 36 / Exp: 1789]
dan wil ik ook mijn rechtmatige deel van de winst.. en niet een klein deel ervan + het spel

Louis Tinner
+1

chimnino op 21-07-2009 om 12:37 [Niv: 94 / Exp: 4709]
Valve moet zn bek eens houden en wat meer in aanzien klimmen voor ze geld vragen aan de community

Nelus op 21-07-2009 om 13:05 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Wat een kutidee

Zaphod Breeblebox op 21-07-2009 om 14:42 [Niv: 19 / Exp: 951]
beetje idee van sellaband...en dat werkt volgens mij ook voor geen meter.

Gast (83.161.215.xxx) op 21-07-2009 om 15:43
Dus voor dat een game uit is moet je al gaan betalen. + je weet dan nog niet of de game goed is. En als hij dan af is (mede door jou cash) en het blijkt een kut game te zijn... Tja , dan voel je je toch best genaaid .
Ben het trouwens een met Louis Tinner.

Akatora op 21-07-2009 om 16:23 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Wie is hij dan??


Weslii op 21-07-2009 om 16:49 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ gast 83.161
Dat is het kenmerk van investeren.

Mensen die in het begin aandelen Microsoft kochten wisten ook niet of het wat zou worden, maar ze zijn nu miljardair.

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-07-2009 om 16:58 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Mensen die in het begin Microsoft aandelen kochten, wisten al dat het bedrijf extreem succesvol was. Het bedrijf is pas na DOS en de eerste Windows publiek gegaan. De aandeelhouders die het sterkst profiteerden, waren de oprichters en de eerste werknemers die bonusaandelen kregen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.