Jaren werk je aan een titel, en dan komt het moment: het moment waarop de titel eindelijk de winkels in gaat en je angstvallig de verkoopcijfers afwacht.
Gearbox’s Randy Pitchford zit nu al in angst voor de release van Borderlands. De titel staat tegenover hevige concurrentie, en het is altijd maar afwachten of een nieuw project het kan overleven in deze strijd:
quote: “When people take risks and it’s not rewarded, in the case of Mirror’s Edge, it’s makes it harder for others to be comfortable taking risks,” said Pitchford. “Yeah, I’m terrified. And [Borderlands is] an original brand, too, so it’s even more risky.”
Toch is Pitchford niet van plan om dan maar de makkelijke weg te kiezen en met titels te komen die mensen al kennen. Als voorbeeld noemt hij Bioshock, een nieuwe titel die het zeer goed deed en het voorbeeld dat de industrie zich niet voort stuwt als ze enkel blijven vertrouwen op reeds bestaande projecten.
quote: “There are those of us that play everything and we’re begging for fresh stuff, so I’m hoping that helps. And if it’s good, it’ll get noticed.”
Borderlands verschijnt in oktober voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
|