Met Rage ontwikkelt id Software een multiplatformgame voor PC, PS3 en Xbox 360. In de game wordt de Aarde geraakt door een komeet wat voor immense veranderingen op de planeet zorgt. De speler belandt op de Aarde, waar iedereen hem al lang is vergeten en moet leren om te overleven.
Rage moet een typische id Software game worden, maar dan een nieuwe stijl id Software games. Met Rage wil men de definitie van een typische id Software game veranderen. Men pakt hierbij vooral het verschijnen van vijanden aan. In het verleden rekenden id Software games zoals Doom 3 op zogenaamde monsterkasten. Monsters verschenen telkens op dezelfde momenten uit kasten, gangen, ... Hierdoor kon je perfect leren waar vijanden zouden verschijnen. Rage Lead Designer Matt Hooper laat weten dat zulke dingen niet voorkomen in Rage. Vijanden in Rage zullen gewoon bezig zijn met hun dagelijks leven. Ze kunnen bijvoorbeeld de buurt verkennen of gewoon ergens aan het praten zijn. Ze zullen echter niet telkens op hetzelfde moment uit een kast verschijnen.
In Rage when you're going to the RC-Bomb base to deal with the Shrouded clan they're doing whatever they're supposed to be doing. If they're supposed to be defending against you coming there, they'll be doing that. If they're just tinkering or having a conversation they'll do that. You will never see a monster closet.
|