Een handjevol details en enkele screenshots, meer was er niet bekend over Tower of Shadow. Gelukkig zitten we middenin de Games Convention en dus is het de hoogste tijd voor extra informatie.
Ten eerste leren we dat de game op dit moment weliswaar Tower of Shadow heet, maar dat dit enkel nog een werktitel is, welke dus nog kan veranderen. Als speler bestuur je in de game de schaduw van een kleine jongen die maar één doel heeft in zijn leven: het beklimmen van de kolossale toren die de skyline van de game overheerst.
Om dit te doen begin je klein, om precies te zijn in de dunne lijn tussen schaduw en licht. Hier vanaf wijken is niet mogelijk, teveel naar de schaduw- of de lichtzijde zorgt voor een verdwijning van de jongen.
Eén van de regels waar de game je mee confronteert is de zwaartekracht, echter niet op de manier waarop je dit gewend bent. Wanneer de lichtbron in een level parallel is aan de grond, wordt de schaduw naar het licht getrokken. En wanneer de hoek van het licht verandert, verandert de zwaartekracht mee al naar gelang de schaduw wordt uitgerekt of verkleind.
De mysterieuze schaduw wordt vergezeld door een gevleugelde sylph genaamd Spangle, die fysieke objecten kan verplaatsen die de jongen niet aankan. Zo combineert The Tower of Shadow platform elementen met een hoog puzzelgehalte en wordt de speler gesteund door Spangle. De combinatie van licht en schaduw zorgt voor een unieke mix van gamestijlen, waarbij de schaduwjongen de vorm van schaduwen kan veranderen om zo nieuwe paden te creëren in eerder ontoegankelijke gebieden.
Gaandeweg komt in The Tower of Shadow een gigantische schaduw tevoorschijn die de schaduwjongen op de hielen zit, net als enkele andere vijandige aanvallers. De uitgebreide levels zitten vol met slimme problemen die de speler dwingen na te denken over onconventionele oplossingen en om de verschillende vaardigheden van de schaduwjongen en Spangle te gebruiken.
Dit alles klinkt nogal vaag, echter is er voor de ontwikkelaar nog genoeg tijd om dit aan ons uit te leggen, de game wordt pas in de lente van 2010 verwacht. Tot die tijd moeten we het nog even doen met een ouder screenshot: