Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Ex-Namco werknemer over Tales of Vesperia


Door Joni Philips op 16-09-2009 om 10:18
Bron: Sankaku Complex

Met Tales of Vesperia ontwikkelde Namco Bandai een Tales titel voor de Xbox 360, welke momenteel wordt overgezet naar de PlayStation 3. De PlayStation 3 versie bevat enkele nieuwigheden, waaronder nieuwe personages en missies.

Japanse Xbox 360 fans vinden deze port niet leuk, maar volgens iemand die een voormalige Namco Bandai werknemer beweert te zijn, was deze port nodig. Hij postte origineel op zijn blog een complete uitleg over de exclusiviteit van Tales of Vesperia en diens port. De post is ondertussen vervangen door het bericht dat de post gedelete is, maar op het internet gaat nooit iets verloren. Zijn post werd op tijd gevonden en vertaald door Sankaku Complex, een site die niet geschikt is om te bekijken op je werk/school. Op deze manier wou hij iedereen vertellen waarom de game eerst op de Xbox 360 verscheen en dan op de PS3, en waarom die laatste extra content heeft. Volgens hem was het nooit de bedoeling om Xbox 360 gebruikers achteruit te stellen. Namco Bandai wilde gewoon eigenaars van deze platforms een goede ervaring leveren.

In zijn post vertelt hij dat het gemakkelijker was om eerst voor de Xbox 360 te ontwikkelen. Als je een exclusief contract ondertekent met Microsoft, betalen zijn namelijk de ontwikkeling mee. Ze geven je dan ook zeer goede en snelle ondersteuning als je problemen hebt. SCE aan de andere kant geeft weinig tot geen geld en ze helpen minder. Hierdoor was het goedkoper om voor de Xbox 360 te ontwikkelen. De Xbox 360 verkoopt echter nooit goed genoeg om zelfs met de lagere kosten winst te maken. Dan kun je echter de game snel en goedkoop naar de PS3 porten omdat de game eigenlijk af is. Dan kwam Sony echter met hun eis om extra content toe te voegen, anders mag de game niet verschijnen. (Red.- Sony verplicht alle ontwikkelaars om extra content toe te voegen aan ports van games die later komen dan het origineel. Aangezien een consolemaker de release van een game kan verbieden, moet de ontwikkelstudio wel gehoorzamen.)
    “First off, it was easier developing for the Xbox 360. This is to do with the games I was involved with, but basically if you sign an exclusive contract with Microsoft (you won’t release it on other hardware for a year or similar), they will give you a lot of cash for development. Their support is also very fast and complete in these cases.

    SCE don’t really give much cash out (any at all perhaps). Their support is confused and unreliable. When I was doing it at least, the 360 was easier to develop for, which lowers costs.

    As a result, first you develop for the Xbox, reducing development costs. But the Xbox version won’t sell [in Japan], you can’t recoup even those lowered costs at all.

    So they ported to the PS3, it’s cheaper as you already have the game done, but then Sony came back and told them ‘We won’t recognise it if it’s the same as the Xbox 360 version. Make sure you put in a lot of extra stuff!’ If we didn’t then they wouldn’t have let us pass their check…”



11:24  Nedgame boycot PSP Go
09:08  250 GB Xbox 360 voor Modern Warfare 2
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Gast (80.246.197.xxx) op 16-09-2009 om 10:36
Naja, volgens mij mag dit niet volgens de wet, hoor.

konnichiwa op 16-09-2009 om 10:42 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Waarom zou dit niet mogen van de wet?

Anyway ik zou niet weten wat het best voor een gamer is..... Ace Combat 6 bevoorbeeld was toch niet op PS3 wegens die regel van Sony?

Nintendo had trouwens ook zo'n regeltjes... (1 dev mag maar een game releasen op de Nintendo console elke 6 maanden) maar dat was wrs alleen maar in de NES/SNES periode.

Gast (88.159.76.xxx) op 16-09-2009 om 10:43
Nou en of dat dat mag.

Gast (82.94.180.xxx) op 16-09-2009 om 10:54
Trieste bende daar bij Sony. Dus de ontwikkelaar moet meer kosten maken om het alsnog op de PS3 te releasen, dus alsnog minder winst voor hun.

Ik vind het ook niet gek dat er een aantal devs zijn die nee zeggen tegen de PS3 (vooral de indie scene).

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-09-2009 om 11:01 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Of ze kunnen de games tegelijk releasen, dan moet het niet.

Gast (77.168.177.xxx) op 16-09-2009 om 11:06
Hoezo trieste bende als ze een spel een jaar later willen uitbrengen vind ik het niet meer normaal dan dat het geen simpel port jobje mag zijn.

Gast (62.194.95.xxx) op 16-09-2009 om 11:33
te bizar voor woorden.

als ze bij namco nu eens gewoon een goed spel aflveren voor beide consoles op hetzelfde moment. dan zal je zien dat de verkoop voor beide consoles goed zal zijn.

niemand wil afdankertjes en niemand zit te wachten op een spel die jaar later geupdate wordt en waar je geen downloadable content voor hebt om als nog die extra levels, charchters te spelen.

Gast (213.244.167.xxx) op 16-09-2009 om 11:59
dan betaal je 60 euro voor een spel wat op de 360 al een jaar uit is met niks extra's dan zou ik hem ook niet halen.

Gast (84.243.224.xxx) op 16-09-2009 om 12:27
Zelfs met de extra's halen mensen een spel dat een jaar of zelfs meer oud is al bijna niet meer. Kijk bijv. maar naar BioShock op de PS3. Dus waarom nog moeite doen? Doe het of gelijk multiplatform of houdt het 360 exclusief.

In elk geval goed om te zien dat MS de beste ontwikkelaars ondersteuning geeft.

Gast (131.174.244.xxx) op 16-09-2009 om 12:54
En toch klinkt het vrij logisch wat de ex-namco dude zegt...Draait toch om geld uiteindelijk

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-09-2009 om 12:54 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Tja, als de 360 versie verlieslatend is, kunnen ze hem niet 360 exclusief houden.

Gast (81.243.195.xxx) op 16-09-2009 om 13:10
Gast (82.94.180.xxx) op 16-09-2009 om 10:54


Tja release de game dan tegelijkertijd, zou jij een game accepteren die een jaartje later komt met dezelfde content? Nee, extra content verplicht of geen release.

No'tje op 16-09-2009 om 13:14 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Dus MS betaald in feite voor de extra content van de PS3 versies, lmao.

Gast (82.94.180.xxx) op 16-09-2009 om 14:30
Wat je je ook moet realiseren is dit. 1 jaar na de release is de game meestal voor 30€ te krijgen op de 360 (nieuwe ja). Dan betaal je dus mooi 30€ extra voor maar een beetje extra content op de PS3. Het is het niet waard en daarom laten veel mensen deze oude rereleases ook liggen.

Gast (193.173.45.xxx) op 16-09-2009 om 14:35
Ja zo zie je maar, Sony doet niets voor ontwikkelaars behalve eisen stellen. Hulde aan MS!

Gast (217.136.169.xxx) op 16-09-2009 om 14:38
En toch hebben die Japanse ontwikkelaars die PS3 nodig of ze draaien verlies op hun Xbox 360 projecten. Eigenlijk gebruiken ze MS om hun PS3 games te maken.

Mafusto op 16-09-2009 om 15:19 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@ Maupie

Dat MS meer helpt betekend niet dat Sony niet helpt. MS helpt wss ook alleen wanneer er een game MS Clusive is. Een multiplat zoudens ze ook geen geld geve. Hij zegt ook dat Sony´s hulp verwarrend kan zijn, maar dat kan ook komen omdat de devs minder van de console afweet aangezien devs zoals Sucker punch er nooit problemen mee heeft.

OT Wees eerlijk wie koopt er nu een poort van een jaar oude game zonder extra´s voor de volle prijs ? Precies niemand. Daarm is het beter dat Sony een port eisen geeft want niemand houd van simpele ports.

Gast (81.207.19.xxx) op 16-09-2009 om 15:46
Wat zeiken die Jappen toch tegenwoordig, Microsoft heeft alleen maar mee betaald om Sony een loer te draaien *duh*, elke debiel ziet dat nog wel. En ToV wordt gepublished door Namco Bandai niet door Sony dus nogal wiedes dat Sony niet mee betaald aan een spel wat niet exclusief van hen is. Zou helemaal mooi worden dan zou Sony in no time failliet zijn.

Xavior op 16-09-2009 om 16:24 [Niv: 121 / Exp: 6068]
jammer van de eerste 4 jaar van de psp.
Final fantasy, tales of whatever. en nog 100.000 ports

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-09-2009 om 19:21 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Idd, uiteindelijk moest dat vermeden worden.

Gast (80.61.41.xxx) op 16-09-2009 om 20:09
Dat toch logisch ps3 gamers moeten langer wachten dus ze verdienen wel wat extra's vind ik is niks mis mee en geef niet sony de schuld want MS wil alles exclusief en ze wapperen maar met geld maar zo zie je maar weer wie het laatst lacht lacht het best;)

zie sang op 16-09-2009 om 23:28 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Gast (80.61.41.xxx) op 16-09-2009 om 20:09
Dat toch logisch ps3 gamers moeten langer wachten dus ze verdienen wel wat extra's vind ik is niks mis mee en geef niet sony de schuld want MS wil alles exclusief en ze wapperen maar met geld maar zo zie je maar weer wie het laatst lacht lacht het best

RESPECT MAN

lorenzogilds op 22-09-2009 om 16:05 [Niv: 33 / Exp: 1638]
ik kan best snappen dat de xbox 360 fans balen. ik baal zelf ook ik heb de game voor de volle prijs gehaald

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tales of Vesperia
Type:
Game
Releasedatum:
26-06-2009
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media