Het lanceren van een nieuwe franchise is altijd lastig, toch lukte het Ubisoft met Assassin's Creed. In november is het tijd voor de sequel, te verschijnen op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
In de laatste uitgave van Edge Magazine vertelt Creative director Patrice Desilets over de titel, maar let wel op, onderstaande tekst bevat enkele spoilers over de game!
Het probleem dat Ubisoft aan wilde pakken, gekeken naar het origineel, was het gebrek aan variëteit. Toen had het team van tevoren bedacht dat het ging om negen targets, welke verspreid waren over negen districten. Het was een patroon dat niet doorbroken is bij de ontwikkeling, waardoor de speler al binnen een uur duidelijk was wat hem de rest van de game ging gebeuren. Dit keer willen ze dit vaste patroon doorbreken, Ezio heeft namelijk zijn eigen leven en er zit altijd een link tussen de ene missie en de volgende.
De sequel start met de futuristische held Desmond die de free-running vaardigheden erft van zijn voorgangers, alvorens deze te gebruiken om Abstergo te ontvluchten. Samen met de vrouw Lucy vlucht hij naar een residentie-oord, alwaar de Animus 2.0 op hun wacht.
Na bovenstaand stuk krijgen we een flashback te zien van een 17-jarige Ezio, een stuk dat fungeert als tutorial waarbij je onder andere het vechtgedeelte kunt aanleren.
Ezio heeft de familievilla geërfd, maar helaas is deze in verre van goede staat. Hij kan echter geld investeren in zowel de villa als de stad om zo de economie te helpen en zelf aan een regulier inkomen te raken.
Volgens Desilets is de structuur van deze nieuwe game vooral een poging om de herhaaldelijkheid uit het origineel te doorbreken. De inspiratie wordt hierbij gehaald uit titels als Zelda, Mario en Grand Theft Auto.
|