Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Gabe Newell praat over next-gens


Door Rene Groen op 27-07-2005 om 00:15
Bron: Variety Weblogs

Ten tijde van de komst van Half-Life 2 was het enorm druk rondom Gabe Newell. Gelukkig is dat wat afgenomen, maar toch wilde hij zich nog wel even laten horen met zijn verwachtingen voor de next-gen consoles.

Gabe Newell denkt dat we, door de complexiteit van de hardware, niet de ware potentie gaan zien voordat de PlayStation 4 en Xbox 3 zich alweer aan ons opdringen.

quote:
"Most of the problems of getting these systems running on these multicore processors are not solved. They are doctoral theses, not known implementation problems. So it's not even clear that over the lifespan of these next generation systems that they will be solved problems. The amount of time it takes to get a good multicore engine running, the Xbox 360 might not even be on the market any longer. That should scare the crap out of everybody."


De screenshots welke we allemaal te zien krijgen worden getoond vanaf next-gen consoles welke draaien op één processor. In werkelijkheid worden ons echter meerdere processoren toegezegd waarbij ons voor het gemak maar wordt gezegd dat drie processoren dus drie keer zo mooi betekend. In werkelijkheid is dit niet zo; in realiteit is het zelfs zo dat het zeer moeilijk ontwikkelen is voor meerdere processoren.

Ook voor het poorten van games is dit niet handig. Als iedere console zijn eigen hardware heeft (denk aan cell chip en dual cores) dan moeten ontwikkelaars hun game steeds weer vanaf de grond opbouwen.


00:15  Nieuwe informatie uit Liberty City
00:15  World Air Force vliegt voorbij op 3 screenshots
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Joni Philips (Eindredacteur) op 27-07-2005 om 09:01 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
simpelweg gezegd, hij is beetje boos omdat hij volgende Half Life niet makkelijk kan porten

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Half-Life 2
Type:
Game
Releasedatum:
16-11-2004
Ontwikkelaar:
Valve Software
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media