Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'PlayStation 3 technologie is buitenaards.'


Door Joni Philips op 28-11-2009 om 10:32
Bron: PS3 Center

Momenteel ontwikkelt Splash Damage de FPS Brink voor de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360. Met Brink maakt men dus hun consoledebuut. Hun vorige game Enemy Territory: Quake Wars verscheen ook op de PS3 en de Xbox 360, maar zij ontwikkelden enkel de PC versie.

De overgang van PC ontwikkelaar naar multiplatform ontwikkelaar is geen gemakkelijke klus, zeker als je moet rekening houden met de complexere structuur van de PlayStation 3. In een interview vertelt Game Director en Splash Damage CEO Paul Wedgwood dat hij enkele dingen als buitenaards beschouwt, zoals de PlayStation 3 technologie en jobsystemen. Die dingen begrijpt hij gewoon niet. Om ervoor te zorgen dat dat geen effect op de PlayStation 3 versie van het spel, huurde Splash Damage onder andere Heavenly Sword's hoofdprogrammeur Dean Calver en Killzone 2's hoofd leveldesigner Neil Alphonso in.


10:40  Naruto Shippuden: CoNR 3 screenshots
10:22  Brink krijgt uitgebreide singleplayer
 Reacties (54)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (83.163.117.xxx) op 28-11-2009 om 10:38
Een CEO snapt niets van programeertechnische zaken? gee, what a surprise.

Als zn programmeurs het maar snappen. Echter, dat is kennelijk niet het geval want ze hebben hulp van buitenaf nodig. Nu zijn er best wel veel programmeurs al met ps3 ervaring, maar HS lead developer inhuren? die heeft met de ps3 gewerkt toen menige truuk nog niet bekend was, wat een game opleverde die weliswaar voor zn tijd er goed uitzag maar ook erg veel last had van tearing en framerate problemen.

Gast (81.242.202.xxx) op 28-11-2009 om 10:44
'PlayStation 3 technologie is buitenaards'

Hell fucking YEAH _O_

Gast (80.56.144.xxx) op 28-11-2009 om 10:50
@Gezer

Dat is geen pluspunt :P, developers willen een platform waar op makkelijk te ontwikkelen valt.

Gast (83.82.250.xxx) op 28-11-2009 om 10:51
Zeker buitenaards, bedoel check die onovertroffen PS3 graphics _O_ _O_

Gast (81.242.202.xxx) op 28-11-2009 om 10:55
Gast (83.82.250.xxx) op 28-11-2009 om 10:51


Snapt het. :P

dicapo op 28-11-2009 om 11:24 [Niv: 1 / Exp: 37]
hij is in de war met Alienware of niet

Gast (77.169.226.xxx) op 28-11-2009 om 11:28
mmm... moet sony dat als compliment of probleem beschouwen?:P

Gast (83.161.215.xxx) op 28-11-2009 om 11:29
Achja , hun geven toe dat het lastig is . Maar gaan niet als Valve de Ps3 afzeiken en laten vallen omdat ze het te moeilijk vinden maar er totaal niks aan hebben gedaan om het toch te proberen.

spitfiresoul op 28-11-2009 om 11:42 [Niv: 57 / Exp: 2854]
ze snappen en accepteren tenminste dat het anders is en moeilijk is in het begin.

en ze zijn bereid hulp van buitenaf in te roepen ipv maar wat aan te modderen of helemaal niet te beginnen(kuch valve kuch)

dus daar verdienen ze in ieder geval respect voor. die hulp van buitenaf zal ze wel wat meer kosten dan dat ze gewoon een crappy port met hun eigen middelen zouden maken. zo zie je maar dat sommige bedrijven toch nog een balans zoeken tussen winst en kwaliteit ipv hey wij willen bakken geld scheppenen er niets spectaculairs voor teruggeven(activision)

Gast (80.56.51.xxx) op 28-11-2009 om 11:47
ik wou net zeggen dit is geen pluspunt xD

Wazzim op 28-11-2009 om 11:51 [Niv: 139 / Exp: 6951]
Dit is én een compliment én een kritiekpunt.
Dezelfde PS3 maar dan met makkelijke codering zou nu no.1 gestaan hebben (na Wii xD)
Maar nu de volgende generatie heel erg lang uitgesteld wordt (gezien grote kosten) is de PS3 de perfecte console voor later in deze gen gezien de enorme kracht van dat apparaat.

Gast (62.131.51.xxx) op 28-11-2009 om 11:51
euh zoals hierboven al alle ps boys lopen wel te gillen yeah! maar dit is niet goed hoor :P sony moet een keer zijn ontwikkelingstools makkelijker maken zeg...natuurlijk niet de 1e keer dat iemand dit aangeeft... :?

Gast (83.83.229.xxx) op 28-11-2009 om 11:52
Developers moet hun gezeik een binnen gaan houden.
Leuk hoor dat op alle scholen, geen echte programmeer talen meer worden gehanteerd. wat hou je over sukkels!!

ik kan alleen maar microsoft visual studio c++ en visual basic.

nou jongeman dan ben je geen programmeur maar de zwakste schakel doei

Gast (81.242.202.xxx) op 28-11-2009 om 12:07
Niet zeiken, herinner de PS2, ontwikkelaars zeikten in het begin ook dat het te moeilijk was maar kijk, PS2 is de console met de meeste games ooit lmfaooo.

Robert op 28-11-2009 om 12:15 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Gezer
Maar ook de beste games? mwa niet volgens mij in ieder geval, sure het is best een leuk apparaat maar er komen te weinig games voor waar het voor is gemaakt.

Gast (62.235.158.xxx) op 28-11-2009 om 12:19
onovertroffen ?? daarom zien de meeste multiplatforms er beter uit op 360 x) en nee ben geen fanboy ik heb ze alle 2 staan

Gast (81.242.202.xxx) op 28-11-2009 om 12:22
@Robert: wouw al de games die nu uitkomen en je zaagt nog steeds? :?


@Gast (62.235.158.xxx) op 28-11-2009 om 12:19

Dus je koopt een multiplatformgame 2x om het te vergelijken?

Gast (91.179.23.xxx) op 28-11-2009 om 12:29
was de xbox maar nooit uitgekomen :'(
maarja Microsoft moest zonodig andermans brood pikken. :(

Gast (83.82.250.xxx) op 28-11-2009 om 12:42
Al die multiplatform/xbox360 games zijn lelijk als we die gaan vergelijken met exclusieve PS3 games, zelfs het zo bejubelde Assassin's Creed ziet er dan vrij magertjes uit.

Gast (62.194.249.xxx) op 28-11-2009 om 12:50
Was de Playstation maar nooit uitgekomen. Maar ja, Sony moest zonodig een ander zijn brood pikken. Anders had Sega op console vlak nu nog bestaan en had Nintendo, waar de Playstation voor werd ontwikkeld, ook niet zulke harde tikken gekregen de afgelopen jaren. (nu doen ze het in een ander marktsegment gelukkig weer wel goed.)

Dat men nu, in het multicore tijdperk de PS3 nog buitenaards durft te noemen is vrij jammer. De PS3 bevat zwaar verouderde hardware, de ontwikkeling van de CELL is vorige week stilgelegd en vrijwel iedere moderne PC bevat een hyperthreaded quadcore cpu met complexe unified shader GPU met in sommige gevallen meer dan 1000 streamprocessors. En deze man, die een PC ontwikkelaar claimt te zijn, durft de eenvoudige en verouderde PS3 hardware buitenaards te noemen.

Gelukkig zijn er inmiddels genoeg ontwikkelaars die de PS3 wel begrijpen. Ik snap niet waarom een bedrijf zo met zijn onkunde tekoop loopt, dat is toch geen reclame? Als ik hem was zou ik juist liegen en zeggen dat de PS3 geen geheimen meer kent.

Gemaskerde Muchacho op 28-11-2009 om 12:52 [Niv: 84 / Exp: 4205]
Het lijkt me niet echt een pluspunt als je even logisch nadenkt...

Je kan toch ook goede graphics hebben zonder al die moeilijke bullshit Op de PC kan het namelijk ook XD

Gast (82.173.56.xxx) op 28-11-2009 om 12:57
moet er dan ook maar eens naar overstappen gratis online betere kwaliteit geen microsoft allemaal voordelen beter dan me cxbox die of kapot gaat of gabant word en er moet betaalt worden voor xbl

Onna76 op 28-11-2009 om 13:06 [Niv: 372 / Exp: 18579]
En waarom kunnen bedrijven zoals Q Games, Naughty Dog, Thatgamecompany, Insomniac "wel" hele goede games leveren? Het zijn altijd de pro PC / 360 programmeurs die lopen te jammeren.

Roderick op 28-11-2009 om 13:13 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Dan zijn er wel heel veel pro PC/360 programmeurs of niet? Nee, Sony heeft gewoon brakke devtools op de markt gebracht aan het begin en daar betalen ze al jaren de prijs voor. Is gewoon dom van ze geweest. Deze opmerking is dan ook totaal niet positief te noemen.

That said: Brink lijkt wel een hele vette game te gaan worden.

Gast (80.56.51.xxx) op 28-11-2009 om 13:43
fanboy na fanboy na fanboy na fanboy en af en toe geen fanboy reactie

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Brink
Type:
Game
Releasedatum:
13-05-2011
Ontwikkelaar:
Splash Damage
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media