Bioshock 2 komt naar de PC, Xbox 360 én PlayStation 3. Hoewel dit Nintendo Wii gamers (voorlopig?) uit sluit kiest ontwikkelaar 2K Marin dus voor een breed scala aan consoles om hun titel op uit te brengen.
Jordan Thomas, Creative Director van de game, legt uit dat dit niet zomaar is. Sterker nog, de oorlog die tussen de diverse consoles gaande is vindt hij maar onzin. Mensen die enkel 'fan' zijn van één console ondersteunen enkel de informatie die ze sterkt, en negeren de informatie die hier niet bij aansluit.
quote: “This leads to wild, unreasoning loyalty to a chosen platform, sports team, or brand of soda.”
Niet alleen vanuit de gamers, maar ook vanuit de ontwikkelaars ziet 2K Marin er niets positiefs in. Het bedrijf wil consistentie nastreven, maar veel anderen bedrijven steken vooral energie in het gegeven dat hun titel op slechts één platform verschijnt. De creativiteit komt hiermee te vervallen.
Deels geven we Thomas gelijk, echter zijn er genoeg studio's die voor één platform ontwikkelen en daar voldoende creativiteit in kwijt kunnen.
|