In samenwerking met Kojima Productions' Hideo Kojima en Dave Cox ontwikkelt de Spaanse ontwikkelaar Mercury Steam momenteel Castlevania: Lords of Shadow voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. In de game neemt de speler het opnieuw op tegen Dracula.
Enkele weken geleden onthulde Konami dat de PlayStation 3 het hoofdplatform zou worden voor het spel, maar volgens producer Dave Cox wordt ook de Xbox 360 versie de moeite. Tegen VideoGaming247 vertelde hij dat het belangrijk is dat geen enkele versie inferieur is. Als je games van de Xbox 360 naar de PS3 of omgekeerd port, loop je altijd het risico dat één versie fantastisch is en de andere niet. Dat wil hij vermijden. Daarvoor moet men op voorhand op bepaalde gebieden compromissen sluiten en dat heeft Mercury Steam dan ook gedaan.
Bepaalde mensen gaan nu de PlayStation 3 of de Xbox 360 beschuldigen van die compromissen, maar volgens Cox is de console-oorlog stom. Geen van beide machines is beter dan de andere, je moet gewoon je best doen met wat beide machines te bieden hebben. Dat moet wel want beide platforms zijn uitdagend om te ontwikkelen, ongeacht wat je doet.
This argument is bollocks, frankly; it’s about making the best of what both machines are good at and focussing on that because, believe me, both machines are a challenge to develop on no matter what you are doing.
|