Met Heartland ontwikkelde David Jaffe een PlayStation Portable FPS waarin China Amerika binnenvalt. Zelf kruip je in de huid van een Amerikaanse soldaat die zijn familie wil bereiken en de keuze's die hij moet maken na deze inval.
Toen het spel midden 2006 werd aangekondigd, was de game reeds een tijdje in ontwikkeling; maar amper twee maanden later werd de game geannuleerd omdat het ontwikkelteam te klein was. Het kleine ontwikkelteam had twee oorzaken, zo vertelt Jaffe nu. In de eerste plaats had zijn team weinig ervaring met dit soort emotionele games. Zijn team maakte vooral arcade-games als Downhill Domination. De tweede reden was Warhawk. Origineel telde het Heartland team een twintigtal ontwikkelaars, maar deze werden stelselmatig overgeplaatst naar het Warhawk team. Uiteindelijk werd het team zo klein dat Heartland geannuleerd werd en dat Jaffe besloot om Eat Sleep Play op te richten om PSN games te ontwikkelen.
It was a much more important title, because it was originally meant to be a launch title for the PS3, so we would keep losing members of our team to go over to help finish up Warhawk.
|