Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Brink gelijkwaardig op PS3, 360 en PC


Door Simon op 24-04-2010 om 19:17
Bron: Computer and Videogames

Wanneer er een multiplatform game verschijnt, zijn er altijd weer mensen die de games onderling gaan vergelijken opzoek naar bijvoorbeeld grafische verschillen. Volgens Richard Ham van Splash Damage kunnen zulk soort mensen lang zoeken bij Brink.

Volgens Richard Ham zitten er namelijk maar minuscule verschillen tussen de drie versies onderling, zo klein dat je ze niet opmerkt.

quote:
Our biggest success is achieving this goal. Right now, all three platforms are running great and it's hard to tell at a glance the difference between the three, until you look at the player's hands to see how he's controlling the game!

Nu maar hopen dat het echt waar is wat de man zegt, want er zullen ongetwijfeld fanatiekelingen zijn die de versies alsnog gaan vergelijken met elkaar.



10:30  Nier
18:47  'Avatar verkocht slecht door 20th Century Fox'
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
elemeNt op 24-04-2010 om 19:20 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Deze game gaat echt super worden

Asianator op 24-04-2010 om 19:33 [Niv: 164 / Exp: 8198]
Brink? Echt nog noooooit van gehoord.

SCRAP op 24-04-2010 om 19:35 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Waarom hopen dat het waar is?! Ik hoop juist van niet. Het is toch te hopen dat de PC versie, waarbij je te maken hebt met 5 jaar nieuwere en minstens 5 keer krachtiger hardware, er toch iets beter uit zal zien dan de versies ontwikkeld voor de primitieve console hardware.

Ik kan je nu al vertellen dat de PC versie mooier is, al is het alleen al vanwege het feit dat je hem op èchte HD resoluties kan draaien en ook nog eens bij een veel hogere framerate. Afhankelijk van je PC natuurlijk, het kan evengoed zo zijn dat hij er minder uitziet dan de console versies wanneer gespeeld op een flut pc.

Jerry Frederik op 24-04-2010 om 19:58 [Niv: 10 / Exp: 499]
Hardware heeft er niets mee te maken als de ontwikkelaars kiezen om de software gelijkwaardig te programmeren en vorm te geven, op alle drie de platformen.

RaYsoms op 24-04-2010 om 20:48 [Niv: 22 / Exp: 1091]
Uhm het kan bijna niet anders dan dat de pc versie er wel beter uit komt te zien. Je hebt zo veel verschil zitten in pc's dat je voor een pc algemeen moet programmeren. Waardoor mits je een goede pc hebt, de graphics er veel beter uit gaan zien dan op de consoles.

Gast (94.212.135.xxx) op 24-04-2010 om 21:07
Betekent dit ook dat de PC de brakke framerate van de console overneemt, of mogen we dit netjes in 60 fps verwachten?

Gast (84.81.94.xxx) op 24-04-2010 om 21:33
ik denk dat het er op pc gewoon beter uitgaat zien hoor. in de zin van gelijkwaardig duiden ze meer aan dat geen versie af doet van de andere.
als het er op de pc veel mooier uitziet. worden de console versie's daardoor niet slechter beoordeeld. omdat we dat verschil gewoon gewend zijn tussen console en pc.

Christian Vuye op 24-04-2010 om 21:35 [Niv: 76 / Exp: 3816]
Natuurlijk zal de PC versie hogere resoluties ondersteunen, en een hogere framerate hebben (als je er de hardware voor hebt). Echter ontwikkeld Splash Damage waarschijnljk de game specifiek voor console, om hem dan naar PC te porten zoals we al hebben gezien met Mass Effect 2, Bad Company 2 en Batman. De hele grafische basis is dezelfde, de ontwikkelaar voegt gewoon wat extra features zoals AA en hogere resoluties toe. En natuurlijk ook een unlockete framerate.

Vaizard op 24-04-2010 om 21:45 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Je moet er altijd wel goed overna denken dat er bij de console versies maar voor één systeem ontworpen hoeft te worden. Waardoor het ontzetten goed geoptimaliseerd kan worden.

Ik ben benieuwd naar hoe goed het spel werkelijk gaat worden. De filmpjes die ik heb gezien zagen er heel erg mooi uit.

Shadowx op 24-04-2010 om 21:48 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Boeie kom maar op met die game op me X360 zal die er goed genoeg uit gaan zien denk ik.

Gast (145.7.224.xxx) op 24-04-2010 om 22:12
Eerst wordt de PS3 door de 360 beperkt en nu is de PC aan de beurt.

Ik haat dat sub HD console, elke keer doen ontwikkelaars de PS3 en de PC downgraden om gelijkwaardig zijn.

De 360 is holding back de game generatie.


Gast (82.171.75.xxx) op 24-04-2010 om 22:42
Ben je straks van de PS3/XBOX360 fanboys af, komen die van de pc om de hoek kijken... T_T

darth veger op 24-04-2010 om 23:14 [Niv: 139 / Exp: 6949]
@ Gast (145.7.224.xxx)
Limiet kan uitgebreid worden

SCRAP op 25-04-2010 om 00:23 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Als PC games de dupe zullen worden van de beperkte console hardware, dan is dat zeer spijtig. Echter wel logisch aangezien een ontwikkelaar het meeste geld zal halen uit de console versies en hij niet voor de PC een aparte versie zal ontwikkelen. Dat de PS3 versie beperkt wordt door de 360 versie is flauwekul. De grafische mogelijkheden van beide consoles liggen zeer dicht bijelkaar. Het enige noemenswaardige verschil zit hem in de opslagcapaciteit van de speler. Al kiezen steeds meer ontwikkelaars voor het gebruik van meerdere DVD's, dus ook deze vlieger gaat niet op.

PC gaming is helaas, hoe vervelend ik het ook vind, op een doodlopende weg aanbeland. Eerst de Amiga, nu de PC... Jammer, aan de andere kant zal console gaming ook wel vroeg of laat afgelopen zijn. Grote kans dat deze console generatie, of anders de volgende, ook de laatste is. Online gaming, rechtstreeks vanuit een datacenter, dat is de toekomst. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een ontvanger en een joystick of weet ik veel wat voor een bediening. Later dit jaar wordt een dergelijk systeem ingebruik genomen waarop je rechtstreeks, online, real-time de laatste games kan spelen in de hoogste resolutie en met de hoogste framerate. Het enige dat je dus nodig hebt is een goedkoop ontvangstkastje en een breedband internet aansluiting.

Onthoud deze woorden.

Gewijzigd door SCRAP op 25-04-2010 om 00:25

SCRAP op 25-04-2010 om 00:33 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Ik heb even opgezocht hoe het ook alweer heet.

http://www.onlive.com/

Dit is de eerste van zijn soort. Games on-demand.... Altijd de laatste en meest krachtige hardware en dus beste graphics van het moment. Dag PC gaming, dag Consoles... Dit is een concept waar ik ruim tien jaar geleden al over las, toen was ik zeer sceptisch, daar kom ik nu op terug... In de nabije toekomst heeft niemand meer een computer in huis. Cloud computing, iets waar Google nu al zeer succesvol mee is, heeft de toekomst.

spartans op 25-04-2010 om 01:12 [Niv: 205 / Exp: 10270]
als het spel maar lekker speelt vind ik het best

Gast (84.197.240.xxx) op 25-04-2010 om 10:38
meneertje scrap
blijkbaar ken jij niets van Onlive
Het hele systeem staat nog in zen kinderschoenen, het werkt op dit moment voor nog geen procent, zelfs het testen dat ze vorig jaar gedaan hebben was getruckeerd.
Als je nog de console gizmondo kent, wel onlive wordt net hetzelfde
en zeggen dat de 360 deze generatie tegenhoudt, ik denk net dat de xbox360 deze generatie enorm veel bijgebracht heeft, en duizenden ontwikkelaars hebben al gezegd dat het verschil tussen ps3 en xbox360 miniem is (een is daar beter, de andere daar) en de pc jah, hoeveel mensen kopen nog een game voor de pc ;) logisch tog voor een ontwikkelaar om hem gwn te porten naar pc

SCRAP op 25-04-2010 om 11:32 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Moeilijk hè, begrijpend lezen. Ik spreek juist tegen dat de 360 de PS3 tegenhoudt, net als jij. Het enige dat ik stel is dat de volgende generatie console's wel eens de laatste kan zijn, omdat Cloud based computing enorm in opmars is. Dáár ligt de toekomst. En dat Onlive was bedoeld als voorbeeld, om aan te geven waarom ik stel dat de volgende generatie consoles wel eens de laatste kan zijn. Dat het nog 'voor geen procent' werkt heeft er waarschijnlijk iets mee te maken dat het nog niet gelanceerd is?! Het wordt notabene pas ergens in Juni opgestart. Het is de eerste in zijn soort, dat het derhalve in de kinderschoenen staat is dan niet zo vreemd. Op het moment dat de volgende generatie consoles op hun retour beginnen te raken, dan spreken we over 5 tot 10 jaar!! Dan mag je toch wel verwachten dat dit systeem intussen redelijk volwassen is geworden, niet dan?!

Je kan kermen en janken wat je wil, maar Cloud based computing heeft de toekomst. Over een paar jaar dan denk je terug aan deze woorden en geef je me alsnog gelijk.

XboxFan785 op 25-04-2010 om 11:38 [Niv: 8 / Exp: 402]
In sommige landen is er geen deftig internet, dus die cloud based computing lijkt me maar niks.

Gast (62.45.174.xxx) op 25-04-2010 om 12:15
360 houd de progressie van multiplatform games op de ps3 wel degelijk tegen.

Gast (80.57.178.xxx) op 25-04-2010 om 12:17
ik haat fanboys maar 360 is de beste o nee toch nie nog maar 3 nieuwe 360 moeten halen vanwege rrod

Gast (84.81.94.xxx) op 25-04-2010 om 13:33
onive is eigenlijk pc gamen maar niet zoals ik dat ken. er mag dan wel van bijna elke multiplatform fps en pc versie komen. maar 1 op de 2 of meer keer zijn er geen dedicated servers of zijn de grafische opties beperkt. niet te spreken over mod tools. ik denk dat pc gaming wel een tijd doorgaat maar dat het eindigt. met console alike pc games wat meer lijkt alsof ik een console game achter een monitor speel.

SCRAP op 25-04-2010 om 13:35 [Niv: 22 / Exp: 1102]
@gast 62.45
Net uitgelegd waarom dat niet zo is. En ook opmerkelijk dan dat Final Fantasy op de 360 gecomprimeerde cutscenes bevat en de PS3 versie niet. M.a.w. de grotere opslagcapaciteit van de Blu-Ray wordt wel degelijk benut. Al vind ik het persoonlijk geen ramp om meerdere dvdtjes te installeren op de HD van de 360. Doe ik immers ook op de PC.

In de landen waar momenteel geen 'deftig' internet is, heeft men ook geen geld voor de PS3 of 360. Maar mettertijd, en dan spreek ik, zoals ik eerder al zei, over een periode van 5 tot 10 jaar, zal Cloud based computing wel degelijk een zeer belangrijke rol gaan spelen. Ten koste van je desktop pc en console. En tegen die tijd is breedband internet in vrijwel alle landen gemeengoed. Dat er nog tal van ontwikkelingslanden zullen zijn waar men blij is met Windows 98, tsja, dat zal altijd zo blijven, maar dat was dan ook niet bepaald het afzetgebied van Sony, Microsoft en Nintendo.

Verder heb ik ik er niks mee!! Even voor de duidelijkheid, ik ben juist één van de tegenstanders van Cloud computing. Ik wil niet mijn hele hebben en houden, persoonlijke gegevens etc ergens in de 'cloud' hebben staan. Joost mag weten wat er met je gegevens gebeurt. Daarnaast is het kwetsbaar, je bent afhankelijk van een ander. Als voordeel heeft het natuurlijk wel weer dat je overal met iedere computer, tot en met je smartphone toe, toegang hebt tot je gegevens. En ja, dat Onlove game on demand schijnt ook te werken op je smartphone. Dus als dit concept goed doorontwikkeld wordt, dan heeft dat zeer zeker potentie.

Gewijzigd door SCRAP op 25-04-2010 om 13:36

Gast (94.212.135.xxx) op 25-04-2010 om 14:46
PC gaming zal altijd blijven, hoor. Dit omdat het een open systeem is en iedereen er voor mag blijven ontwikkelen.
Consoles zijn een gesloten systeem. Zo zullen ontwikkelaars altijd een gedeeltte van hun inkomsten kwijt zijn aan de eigenaar van eht platform (Sony, Nintendo).

Waarom SCRAP denkt dat PC gaming op zijn eind loopt is mij een raadsel. Volgens mij begrijpt hij niet helemaal hoe deze industrie werkt.

SCRAP op 25-04-2010 om 16:44 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Wakker worden gast 94.212!! PC gaming is al jaren niet meer wat het ooit geweest is. En als je de nieuwsberichten een beetje had gevolgd, dan had je ook nog geweten waarom. Dit is zo'n open deurtje dat ik het je niet eens ga uitleggen ook.. Sjongejonge....

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Brink
Type:
Game
Releasedatum:
13-05-2011
Ontwikkelaar:
Splash Damage
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media