Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Nieuws:

Meer details over Mortal Kombat: Shaolin Monks


Door Rene Groen op 17-08-2005 om 13:39
Bron: Gamesrader

23 September moet de datum worden waarop Mortal Kombat: Shaolin Monks in de schappen ligt. Een Action / Adventure game die draait om Liu Kang en Kung Lao lijkt een verfrissende wind te waaien door het Mortal Kombat tijdperk.

Shaun Himmerick, producer van de game en ook betrokken bij Mortal Kombat: Deadly Alliance, ging in een interview in op deze aankomende game.

Vraag: Waarom is Shaolin Monks een action / adventure game geworden in plaats van de gebruikelijke beat-'em-up stijl?
Himmerick: We wilden Mortal Kombat gebruiken om een dieper verhaal te vertellen. Daarnaast houden we ook van de gameplay die je in adventure games tegen komt en deze twee elementen bepaalden de vorm van Shaolin Monks.

We laten het head-to-head vechtgenre echter niet achter ons, een nieuwe game in deze stijl zal uiteindelijk weer verschijnen binnen de Mortal Kombat reeks.

Vraag: Shaolin Monks is de eerst Mortal Kombat titel welke ontwikkeld wordt door Paradox. Is het Mortal Kombat Midway team nog steeds betrokken in het project?
Himmerick: Ik werk zelf met het Mortal Kombat team in Chicago welke werken aan deze game. De medewerkers van Midway LA zitten nu zelfs in het team van Paradox.

Ed Boon, welke altijd de creative director voor Mortal Kombat games is geweest vervuld deze rol nu ook voor Shaolin Monks. Samen met de creators van de fight engine is hij om de tafel gaan zitten en hij heeft ze geholpen om deze nog beter te tweaken.

Veel van de voorgaande Mortal Kombat art directors en animators zijn nog steeds betrokken bij dit deel. We hebben veel dezelfde mensen gehouden zodat de game nog steeds aanvoelt als Mortal Kombat.

Vraag: Waarom wordt Mortal Kombat II als achtergrond gekozen voor Shaolin Monks?
Himmerick: Tussen mijzelf, Ed Boon en de hoofd designer van Midway LA was Mortal Kombat II onze favoriet. Omdat we ook Liu Kang en Kung Lao wilde gebruiken paste dit deel het beste in de tijdlijn. Kung Lao was ook wel in Mortal Kombat I, maar het verhaal paste daar niet achter. Er was een mogelijkheid om het verhaal op te pakken na Mortal Kombat IV, maar hier gaat hij dood dus dat was ook niet echt een goede optie. Mortal Kombat II was dan ook de logische keuze.

Vraag: Voelde je je verplicht, omdat het een Mortal Kombat blijft, om een versus mode toe te voegen?
Himmerick: We hadden zelfs een bug in het spel zitten welke het mogelijk maakte om tegen elkaar te vechten. Dit pakte zo leuk uit met de fight engine dat we besloten om de versus mode toe te voegen naast alle adventure elementen.

Spelers kunnen hun platform mogelijkheden volop gebruiken. Hierbij moet je denken aan dingen die je op kunt pakken en interactiviteit met de omgeving waarin je je begeeft.

Zo is er een map welke Goro's Lair heet. Hier komt Goro naar buiten en op dat moment vecht je niet alleen tegen je tegenstander, maar Goro rent ook nog eens rond om jullie beide aan te vallen. Hierdoor krijg je een heel andere stijl dan het traditionele head-to-head van de vorige Mortal Kombat games.

Vraag: Was het een uitdaging om de statische achtergronden van vorige Mortal Kombat games nu levendig te maken?
Himmerick: Het was een uitdaging en ook heel leuk om te doen. The Living Forest is mijn favoriete level. Vroeger was dit een standaard bos zonder interactie met de omgeving, maar dit concept is nu heel anders uitgewerkt. Er was een gerucht in Mortal Kombat II dat deze bomen mensen op konden eten, dus hebben we dat nu uiteraard toegepast.

Ook was er veel concept art voor Mortal Kombat II voor een andere stijl van de levende bomen, maar deze konden we toen nog niet integreren. Nu zijn er dus bomen die je oppakken en je in de rondte gooien. Al deze elementen zorgen dus voor intereactie waarbij het Living Forest letterlijk naar je uitrijkt en je pakt.

Vraag:Haalt Shaolin Monks zijn elementen puur uit Mortal Kombat II of zijn er ook elementen uit andere titels gebruikt?
Himmerick: Als het in Mortal Kombat II zit, dan zit het in Shaolin Monks. Daarnaast zijn er ook een hoop andere elementen van andere games gebruikt, zo zat mijn favoriete karakter bijvoorbeeld niet in Mortal Kombat II. Ook zijn er omgevingen die niet in Mortal Kombat II zitten maar wel in deze versie terugkomen. Dit komt vooral omdat we van de achtergrond houden of omdat we ze als geheim in de game wilde betrekken.

Als je de game speelt is ongeveer 70% van de game zichtbaar wanneer je de story mode speelt. De overige 30% zul je vrij moeten spelen. Mensen wilde weten waarom Sonya was vastgebonden op de achtergrond bij een gebied van Shang Tsung in Mortal Kombat II. Als je nu een geheime locatie vindt kun je haar daadwerkelijk bevrijden en wordt het verhaal verteld waarom ze daar vastgebonden zat.

Vraag: Komt er nog een andere Mortal Kombat fighting game voor de huidige generatie consoles?[/b]
Himmerick: Hmmmmm... Ik weet niet of we nog iets specificiek gaan doen voor de huidige consoles. Ik weet niet wie die beslissing maakt. Waarschijnlijk niet, maar ik weet het niet. Ik kan het niet zeggen.

Vraag: Hoe gaat het met de ontwikkeling van Mortal Kombat: Deception voor de PSP?
Himmerick: Met de ontwikkeling gaat het goed. Op dit moment worstelen we met het gegeven dat de Konquest mode erg moeilijk is omdat er monder knoppen op de PSP zitten en we in de console versies alle knoppen gebruikte. We hebben dus aanpassingen door moeten voeren, maar er zijn nog steeds wat moeilijkheden. Deze problemen zullen uiteraard opgelost worden.

Vraag: Denk je dat er ooit een Mortal Kombat game zal komen die geschikt zal zijn voor de hele familie?[/b]
Himmerick: Ik zou kunnen bedenken hoe het zou werken, maar lager dan een Teen rating zouden we niet kunnen gaan. Als we lager zouden gaan zitten moeten we het bloed en de fatalities uit de game halen en ik denk niet dat de Mortal Kombat fans dat zullen waarderen. Ik ben dan ook zeker dat veel mensen dan op de reeks af zullen knappen.

Vraag: Is geweld in videogames een doorlopende discussie in Amerika?
Himmerick: Het is altijd al een discussie geweest op een bepaald niveau, maar met de komst van games als Manhunt is het erger geworden. Mortal Kombat is altijd al een spel geweest met overdreven veel geweldig. Manhunt daarentegen is overdrijft dit zo erg dat dit voor mij persoonlijk te veel is. Wij zullen die weg dan ook niet inslaan. Mortal Kombat heeft een andere stijl als het gaat om geweldig. Ik zal niet zeggen dat het enkel cartoony is, maar het is wel heel erg over de top.


Mortal Kombat: Shaolin Monks zal op 23 september in de schappen liggen voor zowel de Xbox als de PlayStation 2.


13:50  Nintendo maakt NDS, Cube en GBA planning bekend
13:27  Dozijn afbeeldingen 50 Cent: Bulletproof
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (213.17.112.xxx) op 27-11-2005 om 22:31
ik wil ale fatalities weten van LK en KL 8)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mortal Kombat: Shaolin Monks
Type:
Game
Releasedatum:
30-09-2005
Ontwikkelaar:
Midway
Uitgever:
Midway
Media:
Geen media gevonden