Na de PlayStation 3 exclusive Heavenly Sword besloot ontwikkelaar Ninja Theory het anders aan te pakken, ze gingen multiplatform met de PlayStation 3 / Xbox 360 titel Enslaved: Odyssey to the West.
De website CVG leek de lat meteen hoog te leggen, zij kwamen namelijk met de uitspraak dat Enslaved een verzameling is van elementen. Als compliment noemden ze Mario, Gears of War en ook Uncharted. Deze laatste vergelijking ging op voor de vloeiende gameplay die het spel heeft.
Vandaag legt de ontwikkelaar uit dat de vergelijking met Uncharted niet terecht is. Natuurlijk zijn ze gevleid door de reactie, maar ze waren al twee jaar bezig met hun eigen titel toen Uncharted verscheen.
"I think it's one of those things where if you're trying to make a cinematic action adventure you end up coming up with similar kinds of themes."
De ontwikkelaar voegt toe dat ze gekeken hebben naar Heavenly Sword, hun vorige titel, en van daaruit dingen gingen verbeteren. De inspiratie voor de artistieke stijl kwam verder uit een hoop dingen waarmee het team is opgegroeid, denk aan Miyazaki films en comic boeken, oftewel een kleurige stijl.
Eén van de verbeterpunten vinden we verder in de combat, in tegenstelling tot Heavenly Sword moet dit een meer afgeronde ervaring vormen, waaronder ook het klauteren. Dit laatste kent weer zijn inspiratie uit de Tarzan cartoons.
|