Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Crackdown 2


Door Roderick op 19-06-2010 om 10:09
Bron: Gamed

2007 lijkt alweer een heel eind in het verleden, maar sommige dingen kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren. Crackdown is één van die dingen. Deze Xbox 360 free roamer van ontwikkelaar Realtime Worlds verraste de hele wereld.

Crackdown verraste Microsoft misschien zelfs het meest. Microsoft vond het nodig een Halo 3 betacode aan de game toe te voegen om hem toch nog enigszins interessant te maken voor ons kritische consumentjes. Nergens voor nodig, bleek uiteindelijk, want wie de game eenmaal oppikte raakte meteen verslaafd aan de pick-up-and-play stijl van de game, de snelle actie en idiote gameplaymogelijkheden. Zelfs het verzamelen van nietszeggende zwevende bolletjes werd leuk dankzij slim leveldesign en de leuke kunsten die de hoofdpersoon uit kon halen. Anno 2010 is Crackdown terug, ditmaal met een andere ontwikkelaar, maar nog steeds dezelfde stijl. Een verrassing als Crackdown zal het niet meer worden, maar wordt de game wel net zo leuk? Of misschien zelfs leuker?

De verhuizing van Crackdown van ontwikkelaar Realtime Worlds naar Ruffian Games hoeft geen probleem te betekenen voor het uiteindelijke resultaat. Veel van de mensen die werkten aan de eerste Crackdown game zitten nu in het team bij Ruffian games. De stijl van de game is ook grotendeels behouden gebleven. Verwacht dus geen grafisch hoogstandje, maar wel een game met een eigen karakter en een open wereld die technisch gezien uitstekend in elkaar steekt. De wereld in Crackdown, Pacific City, onthoudt de acties van een speler een stuk beter dan veel andere free-roamers, waardoor je eigen ‘pad van vernieling’ mooi in beeld blijft. Ook is de framerate in Crackdown, die in veel free-roamers toch een manco vormt, door de wat minder hoogstaande graphics, perfect te noemen. Crackdown 2 zal toch wat technische vooruitgang met zich meebrengen: meer vijanden in beeld, betere effecten en grotere chaos.


In Crackdown 2 keer je terug naar Pacific City, maar deze is heel anders geworden dan het Pacific City in de eerste Crackdown game. De stad is groter en kent meer hoogte en diepte. Ook is er veel veranderd tussen de verhoudingen van de inwoners van Pacific City. Ging Crackdown vooral om de strijd tussen de Agency en de verschillende bendes in de stad, daar zijn de verhoudingen in Crackdown 2 een stuk anders. Allereerst krioelt het van de mutanten in Pacific City en dat is allemaal jouw schuld! In de eerste Crackdown zit namelijk een missie waarbij je een laboratorium van de Shai-Gen bende bezoekt. Hierin zie je de mutanten al. Dankzij jouw inval is een virus dat in dat lab werd ontwikkeld vrijgekomen en verspreid in de stad. Klein probleempje erbij dus. Gelukkig heeft dit virus ervoor gezorgd dat de bendes een stuk zwakker zijn. Helaas is er nog een bende bijgekomen, The Cell. Deze bende vecht tegen de Agency, maar ook tegen de mutanten in de stad. De Agency is verder sterk verzwakt dus het wordt voor de overgebleven agents hard werken om de rust in Pacific City terug te laten keren.

Gelukkig doe je dit niet door met de mutanten en The Cell om tafel te gaan zitten en de problemen te bespreken tijdens een kopje thee. Nee, dit gaat met wapens, veel wapens. Niet alle wapens zijn meteen tot je beschikking. Net als in Crackdown 1 zul je er veel voor moeten doen. Het progressiesysteem zoals we dat uit het eerste deel kenden is helemaal terug en de beloningen zijn groter in het tweede deel. Hoe meer mutanten je omrijdt, hoe vetter je wagens, hoe vaker je raak schiet, hoe vetter je wapens. En natuurlijk: hoe meer orbs je verzamelt, hoe hoger je kunt springen. De verschillende categorieën waarin je kunt upgraden zijn terug, dus het jagen naar orbs en nieuwe abilities kan weer helemaal opnieuw beginnen. Omdat de nadruk in Crackdown 2 meer op het coöperatieve ligt zijn er speciale multiplayer orbs toegevoegd. Deze zijn alleen te verzamelen met meerdere spelers.


Via Xbox Live is het dus mogelijk om de game coöperatief door te spelen. Dit was in het eerste deel al mogelijk, maar de game was er niet specifiek op toegespitst. Deel twee is dit wel en dat zal naar voren komen in de missies, welke meer gemaakt zullen zijn voor meerdere spelers. Coöperatief spelen is in het tweede deel ook met vier spelers mogelijk, waar dit in deel één nog twee spelers waren. Competitieve multiplayer is natuurlijk ook niet vergeten. De vrijheid van Pacific City wordt gebruikt in twee verschillende modi, genaamd Team Deathmatch en Rocket Tag. Team Deathmatch speekt voor zich. Rocket Tag is een modus waarbij één speler een orb pakt en andere spelers deze speler met raketten mogen belagen. Hoe langer de ene speler de orb in bezit houdt, hoe meer punten. Chaos gegarandeerd. De multiplayer modes zijn met maximaal zestien spelers te spelen.

Het lijkt erop dat alle kwaliteiten uit Crackdown ook aanwezig zijn in het tweede deel. Toch moet Ruffian Games met voldoende nieuw spul komen om van Crackdown 2 weer net zo’n leuke en frisse game te maken als het eerste deel. Tegelijkertijd moet het, met de nieuwe mogelijkheden, net zo goed (of zelfs beter) spelen dan zijn voorganger. Of Ruffian Games voldoende talent heeft om dit voor elkaar te krijgen leren we op 9 juli, want dan verschijnt de game voor de Xbox 360. 21 juni verschijnt al een demo van de game, waarbij we een voorproefje kunnen krijgen.


10:12  APB: All Points Bulletin
10:03  [E3] Mafia II over design en verhaal
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (82.72.87.xxx) op 19-06-2010 om 10:24
wordt vast wel leuk, eerste deel was zeer vermakelijk

Gast (188.88.198.xxx) op 19-06-2010 om 12:03
een flinke achteruitgang ten opzichte van haar voorganger.

MaartenL (Redacteur) op 19-06-2010 om 19:19 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik denk eerder dat deze game een verbetering zal worden als ik kijk naar mogelijkheden, gadgets, wapens en voertuigen

K'zal er sowieso veel plezier mee hebben ^_^

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Crackdown 2
Type:
Game
Releasedatum:
09-07-2010
Ontwikkelaar:
Ruffian Games
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media