Met Halo Reach ontwikkelt Bungie Studios een prequel voor de Halo franchises, waarin we terugkeren naar de oorlog op de planeet Reach. In de game volg je een groep Spartans die het opnemen tegen de buitenaardse dreiging van de Covenant.
Ontwikkelaar Bungie is alvast blij met Halo: Reach, ze zeggen dat Halo: Reach de Halo game is die ze allemaal wilden maken. Er zijn geen elementen uit de game gehaald en dat stemt ze positief. De game is alles wat ze wensten te maken.
quote: There have been no cuts. Everything made it in! Everything we ever wanted to do is in the game! The challenge for us is always the same when we're making games. It's making games that we think are great, that meet the Bungie quality bar. And at the same time there's absolutely a challenge with a game like Reach where you want to push the envelope as much as possible but you don't want to ruin the core of what's there for fans. So it's a real balancing act. I think we absolutely pushed it pretty far in Reach. Lots of new changes to what's core about Halo, but at the same time a real respect for the core Halo fans.
|