Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Mafia II


Door Rene Groen op 21-06-2010 om 16:06
Bron: Gamed

We moeten acht jaar terug om onze eerste aanraking met Mafia te herinneren. De PC titel verscheen in 2002 en wist daar hoge ogen te gooien, twee jaar later gevolgd door een minder geslaagde port naar de Xbox en PlayStation 2. Lang bleef Take Two hier echter niet bij stil staan, al in 2003 kondigden ze aan dat de titel een sequel zou krijgen.

Het bericht werd in 2004 opgevolgd door een uitstel, waarna we pas weer in 2007 kennis mochten maken met Mafia II. Ondanks dat de game verder gaat met dezelfde titel zal deze echter los staan van zijn voorganger. Mafia II is in naam weliswaar een opvolger, maar het verhaal alsmede de tijdslijn staat er los van. Speelde Mafia zich nog af in de jaren dertig, daar grijpt Mafia II een tienjarige periode aan tussen de jaren veertig en vijftig.

Hoofdpersoon in de game is Vito Scaletta, een zoon van Siciliaanse immigranten. De game begint wanneer hij terugkeert van het Amerikaanse leger, waarvoor hij heeft gevochten in de Tweede Wereldoorlog. Hij deed dit niet vanwege zijn liefde voor het land, maar omdat het de enige manier was om zijn straf te ontlopen na een mislukte roofoverval. Zijn terugkeer is echter niet wat hij ervan verwacht had, hij dient lullige klusjes aan te nemen om toch nog een klein beetje geld binnen te halen, niet bepaald het leven waar hij op gehoopt had. Om die reden besluit hij zich te verenigen met zijn oude vriend Joe Barbaro en samen kiezen ze voor de criminaliteit.


De game speelt zich af in Empire Bay, een fictieve stad die gebaseerd is op steden als New York en Chicago en twee keer zo groot is als Lost Heaven uit Mafia. Doel is om je binnen deze stad op te werken naar de bovenste regionen van de mafia, maar mensen die hoog willen komen zullen laag moeten beginnen. Verwacht dan ook niet dat je meteen in het begin met grote roofovervallen bezig bent, in plaats daarvan zul je kleine klusjes aan moeten grijpen om stukje bij beetje naamsbekendheid, en daarbij meer missies, meer inkomsten en wellicht het belangrijkste, een grotere naam te veroveren.

Ontwikkelaar 2K Czech, voorheen bekend als Illusion Softworks, laat bij de ontwikkeling van de game niets aan het toeval over. Met een team van 120 man willen ze ervoor zorgen dat de game tot in de details klopt. Of het nu gaat om de gebouwen, de auto’s of de wapens, voor alles is uitvoerig onderzoek gedaan om de authenticiteit te bewaren. Het team heeft hiervoor bijvoorbeeld reclamefolders gebruikt om inrichtingen na te maken en kloppend te krijgen met de periode waarin de game zich afspeelt. Door een deal met Playboy zullen ook de mannenbladen uit deze tijd in de game te vinden zijn.


Mafia II is een sandbox titel, zoals we die kennen uit Saints Row en Grand Theft Auto, maar het is zeker geen kopie van deze games. Mafia wil een verhaal vertellen, een verhaal waarin jij de hoofdrol speelt, en voor een groot deel krijg je de vrijheid om hierin je eigen keuzes te maken. Natuurlijk zijn de hoofdlijnen vastgelegd, maar tegelijkertijd zijn er vele zijpaden te bewandelen … of juist niet! 2K Czech kiest voor een opzet waarbij je in een dag bepaalde missies moet verrichten om verder te komen. Hoe lang je hierover doet bepaal je geheel zelf, heb je dus eerst zin om een paar uur rond te rijden, wat winkels te bezoeken en zijdemissies aan te nemen dan is er niemand die je hiervan zal weerhouden. Het gaat hierbij niet om simpele mini-games, maar om gebeurtenissen die voorbij komen wanneer je hier misschien niet eens op uit was. De politie kan je bijvoorbeeld een boete geven omdat je te hard langs komt scheuren of een concurrerend maffialid kan je overvallen omdat je, al was het maar omdat hij het zelf zegt, op zijn grondgebied loopt. Vervolgens is de keuze aan jou: onderga je deze gebeurtenissen om je weg te vervolgen, of toon je aan dat er met jou niet te spotten valt en sla je met harde hand terug?

Mafia II zal op 28 augustus in de winkels liggen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360. De ontwikkelaar heeft de tijd genomen om de game tot in de puntjes af te werken en of dit voldoende is om het succes van Mafia te evenaren weten we als we over twee maanden terug komen met de review.


16:06  Videogame-Verslaving
16:05  PAL Packshot Arcania: Gothic 4
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Beretta-1992 op 21-06-2010 om 16:20 [Niv: 68 / Exp: 3423]

gompy222 op 21-06-2010 om 16:20 [Niv: 84 / Exp: 4212]
dit wordt echt een prachtige game moet hem een deze dagen nog gaan pre orderen

PS3gamerXD op 21-06-2010 om 17:23 [Niv: 67 / Exp: 3340]
Voor mij wordt dit waarschijnlijk de beste game tot eh... nou ja tot de volgende Mafia denk ik. Anno 2010 is het nog steeds Mafia waar ik de mooiste (game)herinneringen aan heb. Hier nog wat aanvulling trouwens:
- Er zijn zo'n 100 gebouwen waar je in kunt
- Er is zo'n 2 uur aan (in-game rendered) cutscenes
- Net als in GTA IV kan Vito eten en drinken kopen om weer wat gezondheid terug te krijgen.
- Auto's hebben net als in GTA IV een radio, waar zo'n 120 nummers op zijn te luisteren. Hoe verder je in de tijd gaat, hoe meer je ook andere muziekstijlen als Rock & Roll tegen komt.
- Bij kleine overtredingen kun je kiezen om te vluchten, de boete te betalen, of de agent om te kopen.

Alle informatie van hierboven komt trouwens van Wikipedia en van interviews met de makers.

Gewijzigd door PS3gamerXD op 21-06-2010 om 17:24

Gast (77.251.159.xxx) op 21-06-2010 om 17:26
lijkt me echt een toffe game te gaan worden.

GanGsterG op 21-06-2010 om 17:57 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@ps3gamer
Politie omkopen of boete betalen is een vette feature.
Hoop dat je in meer dan 100 gebouwen kan al is 100 al veel.

GekooktEi op 21-06-2010 om 19:35 [Niv: 483 / Exp: 24134]
"Het gaat hierbij niet om simpele mini-games, maar om gebeurtenissen die voorbij komen wanneer je hier misschien niet eens op uit was."

Ofwel, random encounters Je zag in één gameplay filmpje al dat Vito overvallen werd door wat lullige sukkels met een mes, toen trok hij zijn revolver, die rovers zetten het op een rennen en dan komt er net een juut aan lopen die je met dat pistool ziet staan ^^ Geweldig was dat, maar ik dacht eerst dat het bij de missie hoorde maar blijkbaar is het dus random, yay

Overigens: big chance dat dit mijn GotY wordt, en anders wordt het Red Dead Redemption. Het kan ook een draw worden

Gewijzigd door GekooktEi op 21-06-2010 om 19:41

PS3gamerXD op 21-06-2010 om 20:19 [Niv: 67 / Exp: 3340]
@ GekooktEi:
O ja, dat herinner ik me nog wel. Die gasten kwamen hem een beetje bedreigen met een mes. Pakt ie heel droog z'n pistool. Zie je die anderen eerst een beetje bang kijken en langzaam achteruit lopen, en daarna zo snel mogelijk vandoor rennen.

Geweldig zulk soort dingen. Kom je trouwens steeds vaker tegen in games, random gebeurtenissen.

KingLikesCookies op 22-06-2010 om 19:27 [Niv: 51 / Exp: 2529]
Het fantastische aan dit spel worden die details, waaraan andere developers overkijken

OptimusPrime NL op 23-06-2010 om 13:03 [Niv: 30 / Exp: 1487]
Heb er zin in. Dit wordt zeker een van de beste games dit jaar.

im2 op 30-06-2010 om 21:53 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Zeker en vast één van de kanshebbers op GOTY.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mafia II
Type:
Game
Releasedatum:
27-08-2010
Ontwikkelaar:
2K Czech
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media