Sinds 2003 ontwikkelt 2K Czech, het voormalige Illusion Softworks, Mafia 2 voor de PC, de PS3 en de Xbox 360. In de game sluiten we ons opnieuw aan bij de maffia om gevaarlijke missies te vervullen en jouw familie te doen groeien.
GekooktEi
op 23-07-2010 om 11:23
[Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik vind dit interview een lichte domper. Shit, neppere politie. NO! NOOOOOOOOOOOOOOO! Lichte game breaker voor mij. Het moet bijna onmogelijk zijn om aan die lui te ontsnappen en daardoor moet de speler aangemoedigd worden om normaal te doen op straat in plaats van killing sprees te doen! Heel zonde. Kijk, dat zou gewoon mooi zijn; in Hard Mode gewoon de Cars verplicht in Realistic Mode en ook moeilijkere politie. Want het stomme vind ik gewoon dat in Hard waarschijnlijk alleen verandert dat je snel dood gaat, misschien zelfs dat vijanden minder snel dood gaan. Realiteit in de vuurgevechten is natuurlijk ook een grote pro, maar maak het dan een geheel.
Je kan auto-physics op Simulation zetten, toch? Maak dan alsjeblieft ook gewoon een optie om de Cops op Realistic te zetten. De cops in Mafia II waren niet "hyper-realistisch", bull shit. Ze waren gewoon goed realistisch en ze hadden geweldige trucjes om je van de weg te krijgen. Gewoon in plaats van dat cliché tegen de zijkant beuken alleen tegen de achterkant van je auto beuken zodat je een spin maakt, dat vond ik juist een grote achievement in AI-gedrag in Mafia I. Zonde dat ze het vervolg casualizen. Ik zou een moord doen (hčhč, toepasselijk) als de cops tougher zouden worden in Hard difficulty.
streetfighter
op 23-07-2010 om 14:18
[Niv: 42 / Exp: 2104]
Hopelijk zit het politie achter je aan krijgen als je te snel rijd er nog in
PsYkOfOoL
op 23-07-2010 om 14:54
[Niv: 9 / Exp: 460]
mensen mensen mensen.
dit wordt de game van het jaar dus ehh doei
Kerim1995
op 23-07-2010 om 15:36
[Niv: 41 / Exp: 2030]
vette engine man en twee vette intervieuw's en dit wordt echt wel de game of the year
PS3gamerXD
op 23-07-2010 om 16:54
[Niv: 67 / Exp: 3340]
@ Streetfighter:
Ja, dat zit er nog wel in.
Ik ben het ook wel eens met GekooktEi. Maar ik geloof dat de politie wel een stuk strenger is als die van GTA IV. Dat zeggen de meeste previews. Gelukkig maar.
im2
op 23-07-2010 om 17:26
[Niv: 574 / Exp: 28719]
Het moet ook nog een beetje leuk blijven. Telkens moeten wachten voor rode lichten vind ik niet bepaald leuk.
GekooktEi
op 23-07-2010 om 23:24
[Niv: 483 / Exp: 24134]
@ streetfighter:
Ja, je wordt nog steeds beboet voor door rood rijden, botsingen, aanrijdingen (ook niet-dodelijke!) en te hard rijden.
@ im2:
Dat zit er juist nog wel in, dat zijn van die dingen die Mafia geweldig maakt. Kijk, in het echt is net rijden efficiënter dan GTA-style rijden, dus in een game die poogt aardig realistisch te zijn zoals Mafia is het dan ook mooi als je bestraft wordt voor roekeloos rijden.
@ PS3gamer
Dat zegt nog niet zoveel. Ik vind het gewoon jammer dat ze letterlijk zeggen dat de politie vergevender is, voor de obvious reden van casualizering. Ik vind het niet heel erg hoor, natuurlijk heb je nog hetzelfde wanted-systeem waarmee je van auto kan wisselen en ze niet meer weten waar je bent en waarbij je volgens mij nu zelfs een soort Wanted-poster krijgt waardoor je nog langer gezocht blijft. Ik had tenminste zoiets in de HUD gezien bij gameplay, maar misschien is dit precies hetzelfde als het Wanted-balkje uit deel 1. Het blijft in ieder geval een supergoed en mooi realistisch wanted-systeem.
Zolang men het casualiseren niet doortrekt, mochten er nog volgende delen komen, vind ik het niet erg.