Nieuws: Kinect begrijpt gebarentaal
Door Rene Groen op 08-08-2010 om 09:12
|
Bron: GameSpot
|
Eén van de belangrijkste inputvormen voor Kinect is spraak, zo kun je onder andere de Xbox uitzetten met een stemcommando, maar het is minstens even leuk om iemand uit te lachen die je zojuist ingemaakt hebt.
Helaas heeft niet iedereen de beschikking over spraak, maar ook aan hun is gelukkig gedacht. In een patent is te lezen dat naast lichaam, gezicht en taal ook American Sign Language ondersteunt zal worden. Via Kinect kunnen gebaren worden herkent die aan overige gamers, bijvoorbeeld voor mensen die geen gebarentaal kennen, omgezet zullen worden tot tekst. Op deze manier hebben mensen die geen spraak maar wel gebarentaal kunnen toch een snelle manier om te communiceren, zonder dat ze veel tijd nodig hebben om teksten in te typen. Het 'pwnen' van een tegenstander hoort hier uiteraard bij, zoals in het patent te lezen is:
“In this situation, for example, when the user kills another user’s character, that victorious, though speechless, user would be able to tell the other user that he had been ‘PWNED’. In another embodiment, a user may be able to speak or make the facial motions corresponding to speaking words. The system may then parse those facial motions to determine the user’s intended words and process them according to the context under which they were inputted to the system.”
Om Kinect voor een ieder toegankelijk te maken is tevens te lezen dat zowel vingers als tenen nauwkeurig worden geregistreerd, naast bijvoorbeeld ook de ogen en de neus:
“Where more points are tracked, additional features may be identified, such as the bones and joints of the fingers or toes, or individual features of the face, such as the nose and eyes,”
|
|
|
|
09:12 Hocking van Ubisoft naar LucasArts
09:12 Civilization V systeemeisen bekend
|
Reacties (8) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (81.207.111.xxx)
op 08-08-2010 om 09:48
|
Impressive!
|
|
im2
op 08-08-2010 om 09:49
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Daar zullen de doofstommen blij mee zijn. Maar ik denk niet dat ze allemaal even goed American Sign Language kunnen zoals wij Engels spreken.
Ik denk trouwens dat er nog veel meer potentieel zit in de herkenning van de vingers, de devs moeten alleen een beetje creatief zijn en niet gewoon Wii-achtige games maken.
|
|
Gast (91.176.222.xxx)
op 08-08-2010 om 10:48
|
das goed voor me maat die zal blij zijn
|
|
Gast (81.241.72.xxx)
op 08-08-2010 om 11:17
|
toon dat eerst maar eens :)
|
|
Gast (77.249.161.xxx)
op 08-08-2010 om 11:59
|
Hmmm herkennen van vingers; dat zal nog wel een paar generaties duren. Het klinkt allemaal prachtig, maar de grote vraag is hoe het werkt...
Kan je het alleen bij (voldoende) daglicht spelen, kan het alleen in een stille omgeving worden gespeeld, hoe goed herkent Kinect bepaalde dingen, fixen ze de lag...
Het wordt 90% zeker een buy voor mij... ik hoop dat ik aangenaam verrast wordt! Leuk dat ze aan doven denken btw.
|
|
Gast (82.176.125.xxx)
op 08-08-2010 om 22:20
|
@boven mij, niks leuks aan, puur for the money
|
|
Gast (83.81.35.xxx)
op 09-08-2010 om 12:35
|
@Gast (82.176.125.xxx)
gozer wat zit je nou weer te bitchen. Ok het is voor het geld maar alles kost geld. en als dit nou een apparaat word waardoor doven en slechthorende vele malen beter kunnnen communiceren denk ik dat ze wel meer de 150 euro willen uitgeven
|
|
Gast (82.176.125.xxx)
op 12-08-2010 om 01:23
|
@hierboven, wat zeg je ?
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|