Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
First View:

BioShock Infinite


Door Rene Groen op 27-08-2010 om 15:04
Bron: Gamed

Ken Levine was één van de namen die BioShock tot stand bracht. Ondanks een wat mager einde van de game, iets wat hij zelf ook vond, was BioShock één van de betere titels voor deze generatie. Het was misschien des te opvallender dat Levine slechts minimaal betrokken was bij de sequel, de serie zelf was hij echter niet vergeten.


Wanneer de BioShock genoemd wordt gaan mijn ogen stralen en valt er wat kwijl rondom mijn mondhoeken te bekennen. Hoewel ik normaliter weinig weg heb met de setting waarin de titel zich afspeelde was ik aangenaam verrast door de combinatie van het verhaal, de setting, de vijanden en de manieren waarop je deze vijanden uit kon schakelen. Ondanks mijn enthousiasme kon ook ik echter moeilijk ontkennen dat de sequel een herhaling van zetten was, iets wat vooral toe te kennen was aan dezelfde setting.

Met BioShock Infinite maakt ontwikkelaar Irrational Games een opvallende maar in mijn ogen zeer goede aanpassing, namelijk een prequel ten opzichte van het verhaal met een ander hoofdpersonage binnen een andere setting. Het wachten tot 2012 zal hierdoor zeker niet makkelijk worden, maar de verwachtingen zijn hooggespannen.


BioShock Infinite is een grote droom voor mij. Ik speelde BioShock met plezier meerdere keren uit, maar BioShock 2 heeft een veel kleinere aantrekkingskracht. De game ligt hier reeds enkele maanden, maar ik heb nog steeds niet de moeite gedaan om hem te spelen. Ik ken Rapture reeds, het verhaal is minder origineel en het verrassingselement ontbreekt. Het is het probleem van een standaard-sequel op een originele game. Met BioShock Infinite weet Levine dat probleem sterk te omzeilen. Geen Rapture, maar een nieuwe stad waar we opnieuw onze ogen uit kunnen kijken. Daarnaast is de set-up ook compleet anders, dit keer geen compleet mislukte utopie, maar een halve utopie waarin de speler een andere rol speelt. Het zorgt ervoor dat ik zeer nieuwsgierig ben naar deze game.


Wat mij betreft mogen Levine en zijn team nu al de hemel in worden geprezen voor deze nieuwe toevoeging aan de BioShock franchise. Het origineel was natuurlijk fenomenaal en verrassend, in deel twee ontbrak het overweldigende gevoel dat zijn voorganger bracht. Dat we nu te maken krijgen met een geheel nieuwe omgeving doet mijn hartje snel kloppen van de hoge verwachtingen. Columbia gaat doen wat Rapture eerder deed, maar dan meer verfijnd en nog beter uitgewerkt. Het jaar van het einde van de wereld kan voor mij dan ook niet snel genoeg komen.


Er zijn slechts een paar minuten beeld en een paar interviews met Levine, maar ik weet nu al dat ik dit spel moet hebben. De trailer mag dan een beetje zuurstokkeneftelingzoetheid zijn, ik hou er wel van. Het concept van de stad, een prestigieus showproject, klinkt al net zo interessant als het verhaal achter Rapture en met de sfeer moet het ook wel goed komen. Nu nog hopen op een aantal toffe nieuwe gameplayconcepten, maar de kern van het spel mogen ze van mij gelijk houden. Geen sandbox, geen simulatie, maar gewoon een actieshooter met wat kleine rpg dingetjes.


Sandbox?! Zie ik daar nu Sandbox staan? Zo overrated. Bioshock draait om de illusie van vrijheid, terwijl je eigenlijk gewoon compleet gestuurd wordt. En dat alles in heerlijk sfeervolle omgevingen natuurlijk. De trailer toonde en prachtige, zwevende stad die, zoals Joris al aangaf, een ietwat hoog zuurstok gehalte had, maar mij maakt dat niet uit. Het zag er goed uit en Levine's team kennende krijgen we ongetwijfeld weer een heerlijke titel voor de kiezen.
Pagina: 1 | 2


15:10  Verbetering headset kwaliteit bij Kinect update
07:11  Meer beelden R.U.S.E.
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (82.171.133.xxx) op 27-08-2010 om 16:44
mooi geschreven rene :)

Gast (77.2.212.xxx) op 27-08-2010 om 16:50
oooo niet in 2012 he
einde van de wereld

Angel666 op 27-08-2010 om 17:06 [Niv: 59 / Exp: 2969]
moet me eerst nog maar eens deel 1 en 2 halen

Gast (83.98.232.xxx) op 27-08-2010 om 18:02
Pas in december he dus nog genoeg maanden om te spelen in 2012 :p

Gast (82.73.228.xxx) op 27-08-2010 om 22:06
hey die trailer is all weer 3 week oud lekker op tijd jongens

Tiras op 28-08-2010 om 14:36 [Niv: 10 / Exp: 484]
@ gast 82.73.228.xxx
Dit is niet de enigste post waar deze trailer in zit hoor, zijn meerder posts over deze bioshock en daar staan ze ook dus

in ieder geval.... zelf heb ik bioshock 1 en 2 ook gespeelt, sfeer een pracht maar de gameplay zelf vond ik wel wat eentonig maarja, gewoon afwachten voor deze en dan weer een kans geven

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
BioShock Infinite
Type:
Game
Releasedatum:
26-03-2013
Ontwikkelaar:
Irrational Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media