Nog geen jaar na Assassin's Creed II verschijnt alweer een nieuw deel onder de naam Brotherhood. Binnen een jaar een geheel nieuw deel, is dat niet wat kort om een volledig nieuwe titel te ontwikkelen?
Producer Vincent Pontbriand is het daar helemaal mee eens, maar geeft tevens aan dat dit niet het geval was bij de ontwikkeling van Brotherhood. Veel van het onderzoek naar de geschiedenis van de stad en Rome zelf werd al eerder gedaan, er was al gebrainstormd over diverse factoren en ze wisten al welke kant ze op wilden gaan met het verhaal.
Ook de multiplayer is geen kwestie van een jaar ontwikkeltijd, hier begonnen ze zelfs al twee jaar geleden mee. Op het moment dat ze de singleplayer onder handen gingen nemen stond er een zeer gemotiveerd en getalenteerd team klaar om met het project aan de gang te gaan.
Director Gaelec Simard geeft overigens wel aan dat de ontwikkeltijd voor de singleplayer niet heel lang was. Ze hadden echter al een voorsprong in de technologie omdat ze de engine van Assassin's Creed II konden begrijpen. Hetzelfde team als deel I en II werkten mee aan de game, waardoor iedereen precies wist wat er van ze verlangd werd.
“The rest was just keeping a clear head, communicating and just ship a game that we all wanted to play.”
Assassin's Creed: Brotherhood verschijnt op 19 november voor de PlayStation 3 en Xbox 360, volgend jaar gevolgd door een release op de PC.
|