Wat maakt een game tegenwoordig nog indrukwekkend of goed? Wat zorgt ervoor dat een game vernieuwend is, ons weet te verrassen? Het zijn vragen die del Toro ook in het vaandel lijkt te hebben.
De filmregisseur werkt onder de vlag van THQ aan Insane, een trilogie aan games die later mogelijk ook als film moet verschijnen. De eerste game in het drieluik verschijnt pas in 2013, hetgeen del Toro genoeg tijd geeft om goed na te denken over de features die hij wil implementeren. Hij staat hierin echter niet alleen, THQ's Danny Bilson geeft aan dat iedereen mee moet denken. Sterker nog: voorafgaande aan een meeting eiste del Toro dat een ieder nadacht over zijn eigen droomfeature voor de game, een feature die je altijd al eens in een game had willen stoppen.
Ook Bilson zelf werd uitgedaagd en hij kwam met het volgende:
quote: “Mine’s Autotuning. You can’t care about the story if you choke off halfway through or you get sick of it or fatigued or whatever. So the game will have the coolest [artificial intelligence]-based auto-tuning where it’s challenging for everybody.”
Dat del Toro zijn Insane titels zeer serieus neemt blijkt wel uit zijn tijdsplan, in totaal moet de franchise tien jaar beslaan.
|