Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
30 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Review:

Mindjack


Door Rene Groen op 31-01-2011 om 06:59
Bron: Gamed

Square-Enix is bekend als een groots ontwikkelaar, hiernaast geven ze echter ook titels van andere bedrijven uit. Eén van deze games draagt de naam Mindjack en het betreft de eerste titel die ontwikkelaar Feelplus naar de PlayStation 3 en Xbox 360 brengt. Of deze eerste poging meteen een goede start is lezen jullie in onderstaande review.

Het verhaal achter Mindjack lijkt in eerste instantie enige potentie te bevatten voor een interessante game. We maken een sprongetje in de tijd en komen uit in het jaar 2031, alwaar de mensheid de mogelijkheid heeft om het brein van anderen over te nemen en zo diens acties te beïnvloeden. Klinkt als een goed uitgangspunt, zo hoor ik je denken. Helaas blijkt echter het startpunt ook meteen het eindpunt te zijn, het ontbreekt namelijk ook maar aan enige verdieping om het verhaal daadwerkelijk interessant te houden en al snel blijkt dat dit voor de game zelf niet anders is.

Mindjack is in essentie een third person shooter en dus mogen we minimaal verwachten dat dit element redelijk is uitgewerkt. De ontwikkelaar blijkt zijn gemis in ervaring binnen het genre op te willen vangen door naar collega Gears of War te kijken, helaas is de kopie echter zo slecht uitgewerkt dat het nog niet eens in de schaduw mag staan van deze game. Teveel acties zijn onder één knop samengebracht waardoor de gameplay al snel te rommelig en chaotisch aanvoelt.


Op papier lijkt Mindjack echter toch het één en ander goed te doen, zo kunnen we schuilen achter muurtjes en objecten om vanuit deze positie onze vijanden het vuur aan de schenen te leggen. Dat mooie teksten echter geen garantie zijn voor mooie gameplay bewijst ook deze game, hoofdkarakter Jim beweegt alsof hij een bezem heeft ingeslikt, kogels bereiken vijanden niet en de geweren verschillen onderling amper. Het lijkt erop dat de ontwikkelaar dit zelf ook besefte en daarom een extra element in de strijd wilde werpen, te weten het mindjacken waar we eerder naar verwezen. Wederom blijkt echter dat een goed idee nog geen garantie is voor een goede implementatie.

Wanneer een vijand voldoende verzwakt is, kun je door het indrukken van beide analoge sticks uit je lichaam treden en die van een vijand over nemen. Helaas blijkt de uitwerking hiervan zeer slecht, iets wat toe te wijzen is aan de matige controls. In de chaos van een gevecht is het vrijwel niet te doen om gericht een vijand over te nemen en ook de keuze om menselijke spelers toe te voegen zorgt eerder voor irritatie dan een toegevoegde waarde. Ja, je leest het goed, door de offline en online gameplay te combineren kunnen de rollen van computergestuurde tegenstanders ook overgenomen worden door mensen van vlees en bloed. Het is wederom een aardig idee dat door de chaos en hectiek teniet wordt gedaan.


Al het bovenstaande is nog verder onderuit gehaald met enkele onbegrijpelijke keuzes van de ontwikkelaar. De meest opvallende hierbij is nog wel dat je de game niet op pauze kunt zetten. Of nee, de kunstmatige intelligentie van de vijanden die rond lopen alsof ze zichzelf eveneens afvragen wat ze in de game doen. De vijanden die je weliswaar als schild beet kunt pakken maar niet kunt executeren scoren echter eveneens hoog. Hiermee doen we echter je medestander teniet die als een kamikaze op de vijanden afstormt om er vervolgens niet begrijpend tussen te gaan staan. Of zullen we de prijs toch toekennen aan de checkpoints die niet alleen zeer onlogisch geplaatst zijn, maar je tevens al je wapens laat inleveren?

Jullie begrijpen het al, Mindjack is een game die na zijn aardige idee op alle fronten tekort schiet. De enige hoop die je wellicht nog had in de vorm van graphics en / of geluid willen we hierbij ook nog even onderuit halen: de game maakt op beide vlakken geen enkele indruk en is om deze reden enkel aan te raden wanneer je het brein van een bekende compleet op hol wil brengen.
Beoordeling
Gameplay   20
Sound   30
Graphics   35
Replay   10

Ontwikkelaar Feelplus mag na dit misbaksel gesloten worden.
26


18:53  Gamed Most Wanted - Januari 2011
06:50  Screenshots Guild Wars 2
 Reacties (18)
 Pagina: 1
the_dan op 31-01-2011 om 07:44 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Zuur dat het toch niks is geworden.
bij de eerste trailer dacht ik nog. hmmm interesant.
maar wat een slechte voiceacting

Manji op 31-01-2011 om 10:52 [Niv: 19 / Exp: 945]
I knew it.

Gast (81.82.23.xxx) op 31-01-2011 om 12:37
bwa ik zou dit spel een 4 geven

Jonezy op 31-01-2011 om 13:30 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Jammer ik vond de Alpha nog wel leuk dat je blokjes kon hakken enzo

Gast (84.195.3.xxx) op 31-01-2011 om 13:42
deze game sucked echt ongelooflijk hoe kan een ontwikelaar zo laag zakken ik geloof er niks van soms denk ik dat ze het express doen :'(

Vaizard op 31-01-2011 om 13:46 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Toen ik op de xbox keek naar het What's in store filmpje had ik al zoiets van: Wat is dit voor een rotzooi. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Blijkt maar weer is waarom

Gast (94.225.216.xxx) op 31-01-2011 om 14:07
amai dat is lang geleden dat ik nog zo'n laag cijfer heb gezien

Gast (145.5.9.xxx) op 31-01-2011 om 14:21
tja voornamelijk spijtig dat Square-Enix hun naam hieraan durven te verbinden... :-(

bazchillin op 31-01-2011 om 15:49 [Niv: 5 / Exp: 273]
Toch ga ik hem halen als ie in de schraap hem er uit bak ligt

Gast (81.164.127.xxx) op 31-01-2011 om 17:43
Ik vind de onderstaande tekst volledig misplaatst en ronduit grof! Heb tenminste een beetje respect voor de mensen die daar werken a.u.b. of zou jij wel blij zijn moest je ontslagen worden?

00fabian7 op 31-01-2011 om 17:48 [Niv: 38 / Exp: 1914]
hmm, bagger game, gaat 'em niet worden

Gewijzigd door 00fabian7 op 31-01-2011 om 17:49

Rene Groen (Eindredacteur) op 31-01-2011 om 18:07 [Niv: 747 / Exp: 37355]
@ Gast: Nee, ik heb inderdaad weinig respect voor ontwikkelaars die mensen wel vele Euro's uit de zak willen kloppen en daar een game voor terug geven die nooit uitgegeven had mogen worden.

Stammetje91 op 31-01-2011 om 18:40 [Niv: 302 / Exp: 15113]
"Het lijkt erop dat de ontwikkelaar dit zelf ook besefte en daarom een extra element in de strijd wilde werpen, te weten het mindjacken waar we eerder naar verwezen."

Het lijkt mij dat ze juist vanuit dit concept zijn gaan werken.

Gast (81.164.127.xxx) op 31-01-2011 om 19:58
@Rene
Ik begrijp je mening, je hebt uiteraard gelijk. Maar moet het zo grof?

Gast (213.10.53.xxx) op 31-01-2011 om 19:59
Ik vind het wel zo dat of Gamd of vrij hoge scores geeft of zeer lage scores. Scores tussen 75-50 komen niet zo vaak voor. Als een game slecht is, dan heeft ie vaak een score lager dan 30..

Joni Philips (Eindredacteur) op 31-01-2011 om 20:08 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Bwah, ik denk dat het voor 75+ grotendeels komt omdat we de kans hebben veel grote titels te spelen, maar dat er weinig shovelware voorbij komt. Scores onder de 50 zijn niet zo frequent als je denkt, maar ze vallen natuurlijk meer op.

Rene Groen (Eindredacteur) op 31-01-2011 om 21:49 [Niv: 747 / Exp: 37355]
Gast (81.164.127.xxx)
Persoonlijk vond ik het niet grof.

Gast (213.10.53.xxx)
Titels moeten bij ons echt wel heel slecht scoren om onder de 30 te komen, echter willen we met dit soort scores wel aanduiden of een titel de moeite waard is of niet.

the_dan op 01-02-2011 om 12:46 [Niv: 310 / Exp: 15521]
wat een fijne ontwikkelaar is dit
Eerst brengen ze ons Ninety-Nine Nights II
En nu Mindjack. dit word een geweldig jaar
het kan niet meer slechter !!!!!!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mindjack
Type:
Game
Releasedatum:
21-01-2011
Ontwikkelaar:
feelplus
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media