Naar alle waarschijnlijkheid dé 3DS game waar de meeste gamers naar uitkijken deze zomer: The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Wederom keren we met Link terug in Hyrule om de prinses en het land te redden, mooier dan ooit en volledig in 3D.
Gisteren hadden we al enkele Japanse scans voor je, die voor velen helaas de donker waren. Niet getreurd, vandaag zijn de 'echte' screenshots op het net verschenen en wij hebben ze, samen met het nodige artwork, voor je op een rijtje gezet. Naast al dit moois zijn er ook nog enkele nieuwe feitjes aan het licht gekomen.
Ten eerste is bekend gemaakt dat de game op 30 FPS zal lopen, zonder framerate problemen. Het landschap in Hyrule heeft een flinke verbetering doorgemaakt en bijvoorbeeld Castle Town is nu volledig in 3D gerendered, in plaats van pre-rendered achtergronden. Ook het uiterlijk van de winkeltjes is aangepast, waardoor oude bekenden met de game duidelijk verschillen zullen zien. Het water in Hyrule Lake zal verbeterde effecten hebben en de wanden om Hyrule Field zullen niet meer bestaan uit 'platte muren van bomen', maar uit 3D bomen. Ook de Fishing Pond is onder handen genomen, zo is de texture van de grond aangepakt en zien we nu kleine watervallen op de achtergrond. De Temple of Time zal, in tegenstelling tot het origineel, ditmaal wel een plafond hebben en 2D achtergronden, zoals wanneer je bijvoorbeeld vanaf Hyrule Field naar Castle Town keek, zullen volledig in 3D zijn. Dit geldt ook voor uitzichten vanuit ramen en natuurlijk Death Mountain, wanneer we deze vanaf Hyrule Field bekijken.
Voorwerpen kun je ditmaal toewijzen aan de X en Y knop, terwijl de Ocarina zelf een plekje linksonder op het touchscreen heeft gekregen. Wanneer je een liedje gaat spelen kun je meteen een 'song list' bekijken, zodat je ze niet uit je hoofd hoeft te leren. De muziek in de game zal gelijk zijn aan het origineel en nogmaals is bevestigd dat Master Quest ook aanwezig zal zijn.
|