De geschiedenis van Duke Nukem Forever moge inmiddels duidelijk zijn: veertien jaar ontwikkeltijd was er nodig om de game dit jaar dan eindelijk op de markt te krijgen. Randy Pitchford rekent nog wat meer voor ons uit.
De CEO van Gearbox werkte eerder bij 3D Realms, sterker nog: hij werkte daar aan Duke Nukem titels. Hij is ook na zijn overstap naar zijn nieuwe werkgever nauw betrokken gebleven bij de Duke Nukem titels en is dan ook redelijk op de hoogte, zo rekent hij uit dat er zo'n 3.500 tot 4.500 maanden ontwikkeltijd in de game zaten voordat deze werd overgedragen aan Gearbox. Tegen de tijd dat de game verscheept zal worden heeft de ontwikkelaar hier nog eens 2.500 maanden ontwikkeltijd in gestopt, hetgeen het totaal op 6.000 tot 7.000 maanden brengt. In vergelijking: Borderlands, een titel die Pitchford behoorlijk groot noemt, had 4.000 maanden ontwikkeltijd.
Na wederom een uitstel zal Duke Nukem Forever nu (hopelijk) op 10 juni verschijnen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
|