Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

[E3] WiiU gebruikt de kracht van Watson


Door Joni Philips op 08-06-2011 om 08:10
Bron: 1Up

Laat het hypen beginnen! Zelf is Nintendo zeer geheimzinnig over de kracht van de WiiU - we weten alleen dat hij 1080p graphics op het scherm kan toveren - maar IBM, dat de chips levert, praat wel over de WiiU.

Volgens IBM gebruikt de WiiU dezelfde processor-technologie als de Watson, de supercomputer die Jeopardy kon winnen. IBM mag de processorkracht van de WiiU chip niet bekend maken, maar het zou gaan om een custom chip die gemaakt wordt met 45 nm technologie met een hele hoop DRAM. Natuurlijk is een hoop hiervan afhankelijk van andere componenten als GPU en hoeveelheid RAM werkgeheugen, maar dit klinkt alvast goed.


08:15  [E3] Kirby Wii komt eind 2011
08:05  [E3] Pikmin 3 naar WiiU
 Reacties (20)
 Pagina: 1
Gast (24.132.10.xxx) op 08-06-2011 om 09:27
45nm is om te beginnen al achterhaald. En al helemaal voor een CPU die volgend jaar pas op de markt komt. Als de rest ook zo achter de feiten aanloop komt het zeker niet goed.

Laten we er gemakshalve vanuit gaan dat hij 1,5 keer zo krachtig is al een PS3/360, helaas stelt het dan nog niet zoveel voor. PS3/360 is techniek uit 2005, dit ding moet zich kunnen meten met computers uit 2012 en de volgende generatie consoles van Sony en MS. Zodra ontwikkelaars voor de next Playstation en Xbox gaan ontwikkelen, zijn ze genoodzaakt zich weer in te houden voor de Wii, of nog erger, ontwikkelaars besluiten hun game daar niet voor uit te brengen omdat hij het niet aan kan. Zelfde als met de huidige Wii.

Ik zie nu toevallig op RTLZ dat Nintendo keihard onderuit gaat op de beurs. Blijkbaar zien ze daar ook in dat Nintendo maar wat aan het rommelen is geslagen.

Jammer, een gemiste kans. Zie dit als Sega ten tijde van de Dreamcast. Ook sneller dan de concurrentie op dat moment, maar veel langzamer dan de PS2 die kort erna op de markt kwam. Gevolg: Sega stopt met het maken van consoles.... Hopelijk vergaat het Nintendo iets beter... ;)

Louis Tinner op 08-06-2011 om 09:33 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Ja, het gaat allemaal om processor kracht
Nintendo is doooomed!!

Gewijzigd door Louis Tinner op 08-06-2011 om 09:34

Gast (80.56.229.xxx) op 08-06-2011 om 09:36
Dramaqueen....
Wacht nou maar gewoon lekker af tot er duidelijkheid is over de prestaties van dat ding..

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-06-2011 om 09:36 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
45nm is een productieproces. PS3 en Xbox 360 zijn al drie keer van productiegrootte veranderd. De kracht blijft echter hetzelfde. Door kleiner te gaan kun je vooral energie besparen.

Gast (81.207.19.xxx) op 08-06-2011 om 10:09
Inderdaad Joni, ben blij om dit te lezen, Nintendo levert altijd energie zuinige consoles en het ziet er naar uit dat de WiiU dat ook weer gaat worden itm de PS3 in het begin wat een stroom vreter was en nog steeds is.

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-06-2011 om 10:15 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Dat kun je niet afleiden. Als de Wii chips van nature energievretend zijn, dan kan hij op 45nm meer energie vergen dan de PS3. Hij zal zuiniger worden als de chip kleiner wordt gemaakt, maar zegt niets in vergelijking met andere consoles. (Chip wordt kleiner, minder warmer, minder ventilatoren, dus zuiniger)

Gast (217.122.146.xxx) op 08-06-2011 om 10:35
@24.132.10.xxx
De dreamcast was helemaal niet minder krachtig dan de ps2, op sommige gebieden was hij zelfs krachtiger.

En kracht zegt niks over het succes van de console de nes en snes waren in hun tijd ook niet het krachtigst, maar verkochten wel het beste.
De ps1 was ook veel minder krachtig dan de n64 maar won vanwege de cd-rom ipv cartridges.
En met jouw redenering hadden de xbox en gamecube ook weer beter moeten verkopen dan de ps2.

Dat een nieuwe generatie consoles krachtiger moet zijn dan de vorige is duidelijk, maar er hangt zoveel meer af van het succes dan de grafische kracht.

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-06-2011 om 10:36 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
De Wii is al het beste voorbeeld dat de krachtigste console niet moet winnen.

zuzek op 08-06-2011 om 10:57 [Niv: 20 / Exp: 1024]
@ Gast .10, de Dreamcast is meer een geval van ontzettend slechte marketing van Sega's kant. Er was bijna geen marketing whatsoever.

asianck op 08-06-2011 om 11:00 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Sega maaktte verlies met die laatste twee consoles. Dat zie ik Nintendo niet doen na meer dan 80 miljoen verkochten Wii's. Het is leuk om al die mensen weer zo sceptisch bezig te zien. ^^

Gast (62.194.69.xxx) op 08-06-2011 om 11:08
@Joni: "(Chip wordt kleiner, minder warmer, minder ventilatoren, dus zuiniger) "
Klopt niet helemaal. Chip wordt kleiner, alles licht dichter op elkaar, minder stroom nodig, minder stroom wordt verbruikt dus minder warmte, minder ventilatoren is nog iets minder stroom nodig, maar valt in het niets bij stroombesparing op processor.

Gast (86.83.92.xxx) op 08-06-2011 om 12:09
Toch jammer dat sommigen nog steeds zo gefocust zijn op kracht. De PS3 is technisch gezien een gedrocht: het is heel erg slecht gefinetuned omdat ze te weinig tijd hadden. In veel gevallen presteert het zelfs minder dan zijn directe concurrent.

Gast (184.105.146.xxx) op 08-06-2011 om 13:38
True that 86. Ik ben erg benieuwd hoe de WiiU uiteindelijk wordt. De screens zien er elk geval al veelbelovend uit en dan kan die crappy PS3 de deur uit.

im2 op 08-06-2011 om 13:52 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Hij zou 3 cores hebben, wat tegewoordig helemaal niet indrukwekkend is.

Gast (83.163.224.xxx) op 08-06-2011 om 14:10
im2, wat hoop je te bereiken met die comment? :P

3 cores kunnen beter zijn dan 4 cores and so on.. ligt aan meer dan "4 is hoger dan 3 en is dus beter"

Mii op 08-06-2011 om 14:10 [Niv: 2 / Exp: 100]
Vergeet niet dat consoles automatisch al ver achterlopen op de technologie. Het moet ook betaalbaar blijven. Je gaat geen pc kopen of iets gelijkaardigs. En iets zegt me dat de WiiU goed gaat verkopen.
Het zou mooi zijn mocht er een dubbele i7 quadcore 16Gb ram in zitten, maar dat is onbetaalbaar veel voor een console. Voor een pc zou ik het wel nog nemen uiteraard.

Gast (83.163.224.xxx) op 08-06-2011 om 14:18
waarom dan niet gelijk 980X ofzo met hexacore? <:

maar dan kijk je idd tegen consoles aan die 1000-2000 euro kosten. Alienware console much? ;o

Ben het dus idd eens met Mii, het nadeel van een console is ook dat hardware niet te vervangen is door de consument, in iedergeval niet zo makkelijk als dat bij een pc... is je video kaart oud? koop je tog alleen nieuwe video kaart bespaart je 300 euro aan andere hardware als voorbeeld... en om elke keer nou een hele nieuwe console te halen wanneer er een nieuwe video kaart uit komt X_X mijn kast staat al vol met nes snes etc... een ps 1.1, 1.2, 1.9543 I x 2 + 6 hoeft er niet bij

Gast (86.83.92.xxx) op 08-06-2011 om 14:23
Het probleem van de Dreamcast was dat Sega moest opbotsen tegen de marketingmachine van Sony die minstens 10x zo groter was. Terwijl Sega bezig was de Dreamcast te promoten in Japan was Sony al wereldwijd bezig.

Gast (83.161.215.xxx) op 08-06-2011 om 18:30
Wat moet je in godsnaam met 2X i7 Quadcores en 16GB RAM? Alsof er uberhoud spellen zijn die dat nodig hebben om op high/max te spelen... Zelfs met ontiegelijk zware grafische programma's heb je dat nog niet eens nodig.

Gast (217.122.146.xxx) op 08-06-2011 om 19:45
Waar ik me nu enorm aan erger is dat mensen niet begrijpen dat je de hardware van consoles maar beperkt met die van een pc kan vergelijken.

Ten eerste draait het grootste gedeelte van de pc's op x86 processoren. Dat is ooit zo gekomen omdat een standaard makkelijk is, maar het x86-platform is eigenlijk zwaar inefficiënt tov van andere processoren.
Ook heeft een console minder minder zware specs nodig omdat er minder taken op de achtergrond draaien van zo'n ding.
En als belangrijkste reden standaardisatie. Elke pc is anders, waar consoles allemaal het zelfde zijn. Hier door kunnen ze het maximale uit de hardware halen. Iets dat met een pc zo goed als niet lukt.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii U
Type:
Hardware
Releasedatum:
30-11-2012
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:






Meer media