Al voor de E3 lekte Fable: The Journey uit, waarna we gedurende de Microsoft persconferentie leerden dat de game met Kinect te spelen is. Peter Molyneux, de grote man achter Fable, gaf ook na deze persconferentie nieuwe details vrij.
We hebben ze voor jullie samengevat:
- Molyneux was niet tevreden met de presentatie bij de persconferentie van Microsoft. Hij had gevraagd om acht minuten, echter kreeg hij er vier.
- In de presentatie zagen we een klein stukje navigatie en het gebruik van magie, echter heeft de game veel meer te bieden dan dit.
- De game is niet, zoals gedacht na de presentatie, on-rails. We hebben een grote vrijheid om te verkennen, om lange reizen te maken en grotten te onderzoeken. Dit alles kan niet wanneer de game on-rails zou zijn.
- Het stuk dat we tijdens de presentatie zagen was hiervoor apart samengesteld en vormt niet de uiteindelijke game.
- De paard en de hoefkar vormen een belangrijk onderdeel voor de navigatie, waarbij jij als speler de teugels in handen hebt door het gebruik van Kinect. Molyneux gebruikt hierbij een simpele beredenering: wanneer er een paard in een game zit is de titel altijd goed. Voorbeelden zijn The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Shadow of the Colossus, Assassin's Creed 2 en Red Dead Redemption.
- De actie in de game zal zich voornamelijk richting de speler begeven in plaats van andersom. Als voorbeeld noemt hij het vervoeren van enkele passagiers door een bos. Wanneer je wolven hoort huilen schrikken je paarden en slaan ze op de vlucht. Als speler zul je de paarden gerust moeten stellen, echter onderbreekt tussendoor een wiel af. Als speler krijg je hierdoor te maken met verschillende spelelementen die je tegelijkertijd aan moet pakken: je paarden gerust stellen, je wagen repareren, je passagiers beschermen en de wolven verslaan.
- Magie kan, zoals in de trailer te zien was, niet alleen gebruikt worden in combat. Ook wanneer je gewoon rond loopt of zelfs op je paard en wagen zit is het te gebruiken.
- Als speler krijgen we de mogelijkheid om zelf creaties te maken. Gedacht kan worden aan een telescoop op een berg, een hengel om mee te vissen of een speer of hamer om mee te vechten.
- Molyneux denkt dat er veel kritiek is op Kinect omdat de controller als een standaard dient, het is een bepaalde veiligheid die ze niet op willen geven.
- Zoals verwacht: Molyneux ziet Fable: The Journey als de beste Kinect titel tot nu toe. Reden is dat ze al twee jaar ontwikkeltijd hebben gehad. De beste Kinect titel tot nu toe is Dance Central.
|