Enkele dagen geleden leerden we het bestaan van Dishonored kennen, een game die in ontwikkeling is bij Arkane Studios en onder andere de geestelijk vaders van de eerste twee Deus Ex titel en de designer van Half-Life 2's City 17 achter zich heef.t
Hadden we eerder al enige informatie en de cover van Game Informer, daar leren we vandaag meer details over de game.
Hoofdrolspeler van Dishonored is Corvo, een man die aan het begin van de game ten onrechte is opgesloten vanwege de moord op de keizerin. Corvi was haar bodyguard, echter blijkt dat het Lord Regent was die zowel achter de moord van de keizerin als zijn opsluiting zat. Doel is dan ook om aan te tonen hoe legendarisch je daadwerkelijk bent.
Corvo is gezegend met goede combat kwaliteiten en zeer effectief in de stealthy tactiek, tevens heeft hij bovennnatuurlijke krachten en gadgets om zich te behelpen. Al deze krachten zijn tevens met elkaar te combineren voor interessante effecten, denk aan het stoppen van de tijd of het wegwerpen van objecten om voor een afleiding te zorgen. Een ander voorbeeld is het oproepen van een zwerm ratten, waarna je één van de ratten over kunt nemen en een vijand op deze manier aan te vallen in de chaos die ontstaat. De chaos kan ook op een ander manier in je voordeel werken, zo kun je er ook voor kiezen om in de zwerm te ontsnappen.
De ontwikkelaars achter Dishonored zeggen dat belangrijke gameplay-elementen te omschrijven zijn als 'mobiliteit, krachten, gadgets, omgevingen en AI', inclusief een chaos systeem dat bij weet te houden hoeveel schade en verwoesting je aan hebt gericht. De wereld rondom hoofdkarakter Corvo reageert direct op zijn daden, terwijl het chaos element meer invloed heeft op het verloop van het verhaal en de beslissingen die je neemt. Tegelijkertijd straffen deze elementen de speler niet en tevens zal het de route die je als speler doorloopt niet geheel dicteren.
Hieronder het eerste screenshot met daarop het hoofdkarakter.
|