Een oude titel in een nieuw jasje, zo konden we de PC, PlayStation 3 en Xbox 360 titel Bionic Commando goed omschrijven. Het eindresultaat was echter weinig nostalgisch, sterker nog, het was volgens velen één van de slechtere titels van 2009.
Keiji Inafune, voorheen werkzaam bij Capcom, geeft in en interview aan dat de reden voor de matige titel de slechte relatie met ontwikkelaar Grin was. Met name het einde van de game deed vele wenkbrauwen fronzen, een einde waar we omwille van spoilers niet dieper op in zullen gaan, waarvan Inafune ook geen idee heeft hoe deze er heeft kunnen komen.
Op een gegeven moment was het contact tussen Capcom en Grin zo verslechterd dat het beide bedrijven weinig uit maakte wat de ander deed, dit terwijl het begin van de samenwerking nog goed verliep.
quote: “At the beginning, things are very, very good between the two companies. Things get kind of weird from the middle, and it gets really bad at the end — especially for the Japanese companies. They should be more flexible about things. If you don’t do that, everything will become messed up from the middle. And that’s the most important part. Not the beginning, but in the middle and finishing the game.”
|