Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

'Ontwikkeling Deus Ex bazen waren uitbesteed'


Door Rene Groen op 19-09-2011 om 19:22
Bron: Eurogamer

Eind vorige maand verscheen Deus Ex: Human Revolution, een game die door veel gamers enthousiast ontvangen werd. Tegelijkertijd was er echter wel een puntje van kritiek, namelijk de eindbaasgevechten.

Er was veel kritiek op de gevechten vanwege de pieken in moeilijkheidsgraad en de grote nadruk op actie, terwijl stealth hier geen rol meer speelde. Vandaag blijkt mogelijk waarom deze gevechten zo'n andere toon hadden: het was niet het werk van Eidos Montreal, maar van ontwikkelaar Grip Entertainment. Het hoofd van deze studio, Paul Kruszewski, geeft in een interview aan dat het erg lastig was om deze gevechten te ontwikkelen:

quote:
"Boss battles are special moments. There were two challenges: we had to take our tech and inject it into the DEX3 engine. And then within DEX3 itself is, you're coming at it, and you can be anybody, you can have this augmentation, that augmentation, this weapon…

And so, balancing all this stuff, you don't know the priority of the guy is coming into the game, and you want to give him a great experience. You want to be true to the designer's vision, but you want to give the player a great experience. So balancing was brutally hard."


Kruszewski denkt echter een goede en leuk resultaat afgeleverd te hebben. Tevens heeft hij nog een tip voor de gamers die moeite ervaren met de eindbazen: OODA, hetgeen staat voor observe, orient, decide, and act, oftewel observeren, oriënteren, beslissen en ernaar handelen. Kalm blijven is hierbij het belangrijkste, raak je in paniek, dan zul je zeker sterven.


19:27  Nieuwe record voor Tokyo Game Show
19:08  Engelse chart vrijwel ongewijzigd
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (62.193.225.xxx) op 19-09-2011 om 19:27
:S, voor 3 eindbaasjes gingen ze het maar outsourcen, wat een Leipo's daar bij Eidos.....
Het einde van het spel was ook zo gerushed.

Ik kreeg het idee dat ze heel erg hebben afgekeken bij MGS 4 qua eindbazen, alleen dat met slechte uitwerking.

Stammetje91 op 19-09-2011 om 20:43 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik voelde ook een sterke invloed van MGS. Zelfs een paar van de achievements verwijzen naar MGS.

Zelf vind ik de verwijzing naar FFVII wel leuk (al zeggen ze zelf dat het toeval is). De eerste boss toont wel erg veel gelijkenissen met Barret uit FFVII.

Nicholas Vi Britannia op 19-09-2011 om 21:20 [Niv: 42 / Exp: 2122]
Dus ze kregen commentaar en toen gingen ze vingerwijzen? Dus...

Stammetje91 op 19-09-2011 om 23:11 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Het is alsnog een meer dan prima game. De bosses voelen gewoon een beetje te geforceerd aan. Dat is ook een van de weinige minpunten van de game. Het was sowieso een moeilijke taak om het origineel te overtreffen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Deus Ex: Human Revolution
Type:
Game
Releasedatum:
26-08-2011
Ontwikkelaar:
Eidos Interactive
Uitgever:
Eidos Interactive
Media:








Meer media